• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sundah

Breitling
2-Faktor
Har ni tips på några äldre quartz referenser? Gillar märket men föredrar quartz, så förutom de nya, typ ux, vad finns då? Hittat 809, finns det fler snygga?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har ni tips på några äldre quartz referenser? Gillar märket men föredrar quartz, så förutom de nya, typ ux, vad finns då? Hittat 809, finns det fler snygga?

180 som @Jamterik har finns i ett antal varianter, bland annat svart eller vit tavla. Inte helt vanlig på säljforum dock.

Sen har du Ezm 2 som också finns i ett antal varianter. men bara svarttavlade. @Geparden har en riktigt hård gsg9-version som du kan söka på i tråden. Samma mått som en modern 104 för storleksreferens.

Sinn_quartz_chrono_classico_1.jpg


Skärmavbild 2023-01-22 kl. 08.35.55.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Finns de bara I USA ?

Tycker att det var smidigt att beställa trots att jag vanligtvis helst vill köpa saker nästgårds på grund av dåligt tålamod.
Men som jag minns det tog det ca en vecka för frakten. Fick tilläggsräkning på tull och moms från FedEx, men det måste man ju alltid ta med i beräkningen när man köper utanför Eu så inga konstigheter.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tycker att det var smidigt att beställa trots att jag vanligtvis helst vill köpa saker nästgårds på grund av dåligt tålamod.
Men som jag minns det tog det ca en vecka för frakten. Fick tilläggsräkning på tull och moms från FedEx, men det måste man ju alltid ta med i beräkningen när man köper utanför Eu så inga konstigheter.
har dåliga erfarenheter med att köpa utanför EU. Främst alla tokiga frågor från banken om penningtvätt och vad man köpt för något. :mad:
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag såg att quartzaren gick för det. Jag gör alltid dåliga affärer så om någon har koll på vad dessa är värda så är jag jättetacksam😃

Har fler bilder också.

Väldigt svår modell att prissätta.

Stort plus för den gamla länken om den nu är komplett. Den grå boxen är också mervärde, 1-2´ enbart för boxen förutsatt att klockhållaren finns med inuti.
Tror jag att han får den såld för 2´€? Ja, troligtvis. Kommer det vara huggsexa och den blir såld för de pengarna på ett kick? Nope.

Så det finns definitivt utrymme för förhandling och jag tycker att man kan vara rätt aggressiv med buden innan man tangerar någon form av skambud.

Skärmavbild 2019-04-14 kl. 22.37.25.png
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Väldigt svår modell att prissätta.

Stort plus för den gamla länken om den nu är komplett. Den grå boxen är också mervärde, 1-2´ enbart för boxen förutsatt att klockhållaren finns med inuti.
Tror jag att han får den såld för 2´€? Ja, troligtvis. Kommer det vara huggsexa och den blir såld för de pengarna på ett kick? Nope.

Så det finns definitivt utrymme för förhandling och jag tycker att man kan vara rätt aggressiv med buden innan man tangerar någon form av skambud.

Skärmavbild 2019-04-14 kl. 22.37.25.png
Tack för din input! Länken är inte komplett - han har fått ta bort original låset för att förlänga med AM lås så att länken klarar 18,5cm handled. Jag skall fundera lite och kanske lägger ett bud.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Tror både vi som ständigt trålar och de som försöker sälja tycker det är öken just nu.
Du har nog rätt. Finns ett par fina Sinn på Blocket, men inte alls i närheten av mig. Har aldrig köpt med det så kallade Blocketpaketet så jag vet inte hur säkert det är. Köper mycket hellre här på Klocksnack så klart men det är så få intressanta objekt nu som sagt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Du har nog rätt. Finns ett par fina Sinn på Blocket, men inte alls i närheten av mig. Har aldrig köpt med det så kallade Blocketpaketet så jag vet inte hur säkert det är. Köper mycket hellre här på Klocksnack så klart men det är så få intressanta objekt nu som sagt.

Finns det inga Kalmariter eller Umeåbor i tråden då som kan agera bulvan? :)
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Lite synd att länken inte räcker men du kanske har smalare handleder. Tycker den modellen på länk är rasande snygg och önskar man tagit upp den igen. Med steglösa justeringen såklart ✌️
Jag har tyvärr precis lika stora handleder som säljaren. Jag är sjukt sugen men jag vill också ha en 356 viket betyder att om jag skall köpa 809 så måste jag sälja min GS Sbgn 003 vilket i sin tur betyder att 3 av 6 klockor i samlingen är Sinn😅
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag har tyvärr precis lika stora handleder som säljaren. Jag är sjukt sugen men jag vill också ha en 356 viket betyder att om jag skall köpa 809 så måste jag sälja min GS Sbgn 003 vilket i sin tur betyder att 3 av 6 klockor i samlingen är Sinn😅
Det sista ser jag inte som ett problem 😉

Edit

Men det är ett problem med korta länkar. Jag har 19,5 i handled ungefär och många begagnade eller vintageklockor som jag kikar på har för korta länkar utan extra bitar vilket gör att man avstår
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kan bara hålla med men samtidigt känns det som att det är många som försöker ta bra betalt under rådande omständigheter, eller är det bara jag som känner så? Jag kanske bara är snål 🤷🏼‍♂️😄
Ja precis. Jag är rätt övertygad om att priser kommer fortsätta ner under 2023 och då vill inte jag betala priserna som var på våren 2022 och sitta med Svarte Petter.
Rätt eller fel vet jag inte, men ska jag handla i dagsläget vill jag nog ha lite rabatt.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Bra poäng! Denna gång ska jag inte vara så otålig utan vänta tills en bra deal dyker upp. Det är ju inte som att jag är i skriande behov av ännu ett ur. 😁
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ja precis. Jag är rätt övertygad om att priser kommer fortsätta ner under 2023 och då vill inte jag betala priserna som var på våren 2022 och sitta med Svarte Petter.
Rätt eller fel vet jag inte, men ska jag handla i dagsläget vill jag nog ha lite rabatt.
Kan hålla med. Samtidigt är klockmarknaden global och svenska kronan gör ingen köpare glad.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kan hålla med. Samtidigt är klockmarknaden global och svenska kronan gör ingen köpare glad.
Det är faktiskt en poäng, även om jag tror vi ska ner en bit till även i Sverige. Dessutom så riskerar ju klockan dyka ännu mer ifall kronan går upp. Nu behöver vi väl inte oroa oss för det när riksbanken verkar försöka närma sig Turkiet de med.
 
Topp