• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Roligt initiativ :)

Once a week, we offer guided tours through the special exhibition. These take place during regular opening hours and last about 1.5 hours. Dates and times can be found on our website. If you are interested, you can also register by e-mail.

Skärmavbild 2023-01-26 kl. 12.48.45.png
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Har haft den här solstrålen i snart två veckor och är ruskigt nöjd. Tyvärr börjar de andra klockorna i lådan kännas tråkiga i jämförelse 😳 Min första Sinn men förhoppningsvis inte den sista!
DSC_0922.JPG
Grymt läcker färg! Jag köpte min första för en månad sedan, hämtade ut min andra idag och lär inhandla min tredje inom ett par veckor. Beroendeframkallande!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kul med nya i tråden, och tänk att vår Sinn-tråd är så pass aktiv att den lockar till sig folk från andra länder :)
Men det är ju faktiskt bättre drag här i tråden är på Uhrforum som borde dominera med tanke på storleken i kombination med att det är en tysk klocka.

Sen saknar man alltid en del medlemmar som inte postar så mycket längre som till exempel @Yoko med sina kloka inlägg och fantastiska samling.
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Kul med nya i tråden, och tänk att vår Sinn-tråd är så pass aktiv att den lockar till sig folk från andra länder :)
Men det är ju faktiskt bättre drag här i tråden är på Uhrforum som borde dominera med tanke på storleken i kombination med att det är en tysk klocka.

Sen saknar man alltid en del medlemmar som inte postar så mycket längre som till exempel @Yoko med sina kloka inlägg och fantastiska samling.
Det är inte bara intressanta klockor här utan också en go stämning vilket jag tror är viktigt för att hålla liv i en sådan här tråd😃
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Ingen som sitter på extra länkbitar till ( vad jag tror kallas) NSA länk som passar 809?

Jag betalar gärna och bra om någon sitter på några. Hade ställt in mig på att beställa ny länk men gillade överraskande nog den rassliga gamla och i nuläget sitter det en ful förlängnings lås historia på för att kompensera för länkbitarna som saknas.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ingen som sitter på extra länkbitar till ( vad jag tror kallas) NSA länk som passar 809?

Jag betalar gärna och bra om någon sitter på några. Hade ställt in mig på att beställa ny länk men gillade överraskande nog den rassliga gamla och i nuläget sitter det en ful förlängnings lås historia på för att kompensera för länkbitarna som saknas.

Hur mycket saknas? Kanske inte ultimat, men låset på den gamla länken har ju en viss justering.
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Hur mycket saknas? Kanske inte ultimat, men låset på den gamla länken har ju en viss justering.
Har inte mätt exakt men det är en hel del, säkert 3-4cm. Jag har rätt stora händer och om jag har alla delarna som tillhör det gamla låset och tänker rätt så behöver länken vara stor nog för att låset skall kunna fjädra ut långt nog att jag kan få klockan och länken över handen och att låset sedan fjädrar tillbaka så att det blir rätt storlek på handleden. I nuläget får jag inte över klockan och länken över handen när låset fjädrar ut Max.

Kanske skall köpa en ny länk ändå, om inte annat för att den gamla länken känns lite småfarlig med alla sina tusen stift i som kan ramla ur närsomhelst när man bär klockan…..
 
Topp