• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Där ser man. Jag kikade bara snabbt och de lägre priserna var före pandemin.

Ja kronans utveckling gör ingen glad.

Enda nackdelen är att vattenresistensen inte är något att skriva hem om. Så är man inte van med vintage kanske det ändå inte är den bästa referensen att börja med utifall att man har tänkt använda den som en daglig beater. Min 103B är specad för 10 Atm och 101B hela 20 Atm trots sin ålder. Har inte exakt info om 903, men vet att @JensBP har diskuterat det här tidigare gällande samma boett men då Breitling.

GTG i Sundbyberg eller Ulva när som helst.. Nämn datum och handleds-klädsel :p
Men jag måste hinna få tag på en vintage Sinn till dess :rolleyes:

Fördelar Sundbyberg. Går säkert att få till en Sinn-visning hos Erikson efter att de nya lokalerna är invigda. Många alternativ på restauranger om man ska äta.

Fördelar Ulva. Mer avskilt och man behöver inte tänka på rånrisk på samma sätt. Går säkert att få hyra övervåningen och man kan ju alltid köra catering.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Enda nackdelen är att vattenresistensen inte är något att skriva hem om. Så är man inte van med vintage kanske det ändå inte är den bästa referensen att börja med utifall att man har tänkt använda den som en daglig beater. Min 103B är specad för 10 Atm och 101B hela 20 Atm trots sin ålder. Har inte exakt info om 903, men vet att @JensBP har diskuterat det här tidigare gällande samma boett men då Breitling.



Fördelar Sundbyberg. Går säkert att få till en Sinn-visning hos Erikson efter att de nya lokalerna är invigda. Många alternativ på restauranger om man ska äta.

Fördelar Ulva. Mer avskilt och man behöver inte tänka på rånrisk på samma sätt. Går säkert att få hyra övervåningen och man kan ju alltid köra catering.
Min röst går till Ulva även om Sundbyberg är väldigt trevligt. Fördelen med Ulva är att det även är Eriksons urmakarverkstad samt att Robban är en guru på gamla klockor. Nackdelen med Sundbyberg är att Richard rycker i mitt kreditkort 😂
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min röst går till Ulva även om Sundbyberg är väldigt trevligt. Fördelen med Ulva är att det även är Eriksons urmakarverkstad samt att Robban är en guru på gamla klockor. Nackdelen med Sundbyberg är att Richard rycker i mitt kreditkort 😂

Jag tror utan att säga för mycket att det kan bli riktigt häftigt hos Erikson :) Men vi får se vilka som är på och hur alla planerar att ta sig till gig:n.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag tror utan att säga för mycket att det kan bli riktigt häftigt hos Erikson :) Men vi får se vilka som är på och hur alla planerar att ta sig till gig:n.
Är övertygade om att det kan bli väldigt trevligt hos @ERIKSON URHANDEL men det finns ett par nackdelar. !. Parkering. 2. Hundvalpar. Dessa två nackdelar talar för min del mer för Ulva. Naturligtvis kan jag anpassa mig och mot mina principer betala överpris för parkering i Sundbyberg och även ta med min Bostonterrier in till @ERIKSON URHANDEL (eftersom jag alltid har honom med mig) med risk att han tuggar på alla tillgängliga alligatorband (men det har Richard råd med ) :p

IMG_1537.JPG
 

Kanagawa

Omega
Ska lägga till att det var längesedan jag såg en rothdatum för under 3´€. @Laddsladd
Sen blir det ju extra surt med prisuppgångar när man adderar vår svaga krona. Dubbeldyrt!

Men 903 är en fantastisk referens som passar många handleder. Vilka i tråden är förresten potentiella deltagare på ett GTG i Sundbyberg vad det lider?

Skärmavbild 2023-01-12 kl. 18.14.27.png

Jag kommer gärna på GTG om kalendern tillåter och både Sumpan och Ulva fungerar.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Är övertygade om att det kan bli väldigt trevligt hos @ERIKSON URHANDEL men det finns ett par nackdelar. !. Parkering. 2. Hundvalpar. Dessa två nackdelar talar för min del mer för Ulva. Naturligtvis kan jag anpassa mig och mot mina principer betala överpris för parkering i Sundbyberg och även ta med min Bostonterrier in till @ERIKSON URHANDEL (eftersom jag alltid har honom med mig) med risk att han tuggar på alla tillgängliga alligatorband (men det har Richard råd med ) :p

IMG_1537.JPG
Det ena utesluter inte det andra.
Som hundägare själv, två på köpet, så kan jag någ styra upp din lilla plutt😉
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är absolut på om vi kan tajma det med någon av alla planerade Stockholmsbesök under våren, kommer nog att ha svårt att ta mig till Ulva jag inte kan få lift med någon dit, så jag föreslår att vi ses hos @ERIKSON URHANDEL :)

Erikson kanske blir det enklaste alternativet för flest inblandade. Jag, @perhog och den som vill kan ju alltid åka till Ulva på vintage-gtg vid ett annat tillfälle. Det ena behöver inte utesluta det andra :)
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Erikson kanske blir det enklaste alternativet för flest inblandade. Jag, @perhog och den som vill kan ju alltid åka till Ulva på vintage-gtg vid ett annat tillfälle. Det ena behöver inte utesluta det andra :)
Ulva kan vi åka till vid flera tillfällen under våren/sommaren. Trevligt att sitta på fiket, besöka Tidlösa och bara prata klockor. jag är redo när som helst :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ulva kan vi åka till vid flera tillfällen under våren/sommaren. Trevligt att sitta på fiket, besöka Tidlösa och bara prata klockor. jag är redo när som helst :)

Har postat bilden tidigare, men för nytillkomna i tråden så ligger Tidlösa Ur strax utanför Uppsala. I det vita huset i förgrunden ligger det en antikhandel/loppis och i de röda husen i bakgrunden ligger Tidlösa Ur, silversmed och fik.

Känns som en rätt säker plats om man skulle ha med sig några klockor också.

Skärmavbild 2018-11-02 kl. 19.02.16.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Har postat bilden tidigare, men för nytillkomna i tråden så ligger Tidlösa Ur strax utanför Uppsala. I det vita huset i förgrunden ligger det en antikhandel/loppis och i de röda husen i bakgrunden ligger Tidlösa Ur, silversmed och fik.

Känns som en rätt säker plats om man skulle ha med sig några klockor också.

Skärmavbild 2018-11-02 kl. 19.02.16.png
Brukar de inte ha det lilla fiket i samma hus som tidlösa öppet under vinterhalvåret ? Tycker det fiket var mycket trevligare än det stora som ligger längre ner
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Brukar de inte ha det lilla fiket i samma hus som tidlösa öppet under vinterhalvåret ? Tycker det fiket var mycket trevligare än det stora som ligger längre ner

Hm, det vet jag faktiskt inte. Har för mig att det var någon sorts servering även i det vita huset, men det kanske bara var i samband med julmarknaden.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Hm, det vet jag faktiskt inte. Har för mig att det var någon sorts servering även i det vita huset, men det kanske bara var i samband med julmarknaden.
Om det finns i vita huset har jag ingen aning om. De fik jag varit på är det lilla som ligger i bortre delen av samma hus som tidlösa och det större fiket som ligger längst bort mot loppis parkeringen..
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det Måste vara något fel på min Iphone. Har tagit bild på exakt samma avstånd och sen zoomat in på den tagna bilden.
IPhone-bilden är ju helt förstörd medan bilden tagen med en gammal Huawei P20 Pro håller stilen på ett helt annat sätt.

Någon annan som har samma uppsättning och kan göra ett liknande test? Så här dålig kvalitet är ju inte ok 👇

B7BD302C-C6B7-4F82-AF86-DD8E007F346F.png
thumbnail_Screenshot_20230130_220738_com.android.gallery3d.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det Måste vara något fel på min Iphone. Har tagit bild på exakt samma avstånd och sen zoomat in på den tagna bilden.
IPhone-bilden är ju helt förstörd medan bilden tagen med en gammal Huawei P20 Pro håller stilen på ett helt annat sätt.

Någon annan som har samma uppsättning och kan göra ett liknande test? Så här dålig kvalitet är ju inte ok 👇

B7BD302C-C6B7-4F82-AF86-DD8E007F346F.png
thumbnail_Screenshot_20230130_220738_com.android.gallery3d.jpg
Har du tvättat ifånen med sprit??
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
God morgon göbbar!!
Skönt att ha koll på när tillverkarnas ingenjörer är vakna.
1000009929.jpg


Ang. GTG låter det riktigt trevligt, och jag är på om inte det krockar med annat.

@Clark Kent ser ut som om din lur jobbar väldigt mycket med att "förbättra" bilden, men den fattar inte vad det ska föreställa. Har du kikat igenom inställningarna så du inte har nått filter, typ porträtt, påslaget?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon göbbar!!
Skönt att ha koll på när tillverkarnas ingenjörer är vakna.
1000009929.jpg


Ang. GTG låter det riktigt trevligt, och jag är på om inte det krockar med annat.

@Clark Kent ser ut som om din lur jobbar väldigt mycket med att "förbättra" bilden, men den fattar inte vad det ska föreställa. Har du kikat igenom inställningarna så du inte har nått filter, typ porträtt, påslaget?

Ja, det är återställda fabriksinställningar utan vare sig filter eller annan förbättring. Har provat vad jag tror är alla möjliga inställningar, men något knas är det ju. Inte så kul att ta bilder tyvärr när det blir så extremt risig kvalitet.

Ska mejla Apple idag och se om det kanske blir till att lämna in.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det är återställda fabriksinställningar utan vare sig filter eller annan förbättring. Har provat vad jag tror är alla möjliga inställningar, men något knas är det ju. Inte så kul att ta bilder tyvärr när det blir så extremt risig kvalitet.

Ska mejla Apple idag och se om det kanske blir till att lämna in.
Ja, så där ska det ju inte se ut!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, det är återställda fabriksinställningar utan vare sig filter eller annan förbättring. Har provat vad jag tror är alla möjliga inställningar, men något knas är det ju. Inte så kul att ta bilder tyvärr när det blir så extremt risig kvalitet.

Ska mejla Apple idag och se om det kanske blir till att lämna in.
Du har ingen ungdom i närheten som kan kolla på det?
Min dotter lyckas alltid ta otroligt mycket bättre bilder med min mobil än jag.
Obs obs!
Jag säger inte att det är du är dålig på att fota! Tänkte mest att 15-20 åringar är så grymma på mobiler 😀
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ja, det är återställda fabriksinställningar utan vare sig filter eller annan förbättring. Har provat vad jag tror är alla möjliga inställningar, men något knas är det ju. Inte så kul att ta bilder tyvärr när det blir så extremt risig kvalitet.

Ska mejla Apple idag och se om det kanske blir till att lämna in.
När min ifåne tog dåliga bilder för ett par år sedan löstes problemet med att ta bort skyddsplasten på linsen, vid ett senare tillfälle gorde en rengöring av linsen underverk..
 
Topp