• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag får återkomma kring det. Men konstigt var att 99% av alla bandstift jag hade ( och som är av vad jag vill säga standardtjocklek och inte alls fatbars a’la Seiko) var för tjocka.

Kanske är det så att de bara går att trä in från en sida och jag missade det?
Nä, det ska inte spela någon roll.
Tycker det är märkligt att de skickade med fel.
Vad är bredden? 22, 24mm?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag får återkomma kring det. Men konstigt var att 99% av alla bandstift jag hade ( och som är av vad jag vill säga standardtjocklek och inte alls fatbars a’la Seiko) var för tjocka.

Kanske är det så att de bara går att trä in från en sida och jag missade det?

Nä, det ska inte spela någon roll.
Tycker det är märkligt att de skickade med fel.
Vad är bredden? 22, 24mm?
Halt jag skjuter skarpt, jag missförstod. Trodde vi pratade fjäderstift till länkbitarna sorry!! Är det de vanliga stiften för att fästa länken till bandhornen? 809 kan mycket väl kräva 1,5mm tunna stift. Förklarar inte att de skickade fel dock.
 

iko

Panerai
2-Faktor
A4A59774-B1DE-49CD-A084-E37CB4361F6B.jpeg

Nå, vad ser vi på bilden då? 🤔
Jag tror definitivt på en färgad U50.
När jag frågade de från Sinn under Erikson Urhandels Sjöö och Sinn-träff i höstas om det skulle komma fler U50 S BS (det var innan jag skaffade min) sa de att så tyvärr inte var fallet men de sa att snart kommer något som de trodde att jag verkligen skulle gilla om jag gillade U50 S BS. Han hade en riktigt finurlig min när de sa det och än så länge med tanke på vad man ser på bilden ovan tror jag nog att något liknande dyker upp!

Bjuder på en bild på min så länge:
20230209_191448.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det råkar inte vara någon här som kan tänkas ha en halvlänk att sälja till den äldre typen av fine länk till 556an. Dvs den med vanliga skruvskallar. Ej insex. Betalar gärna en slant för en sådan om någon skulle ha en till övers....
 
Topp