• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ni vet den där känslan när man ska åka iväg en vecka och bara ska ha en klocka. Den ångesten, vilken ska jag välja, och vilket band. Kan liksom inte prata om det med familjen heller känner jag. Tror liksom inte jag får förståelsen jag behöver.

Nåväl, nu har jag bestämt mig.

Denna får stanna hemma.
730E8E85-1039-4F58-87BF-558BA9B67864.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ni vet den där känslan när man ska åka iväg en vecka och bara ska ha en klocka. Den ångesten, vilken ska jag välja, och vilket band. Kan liksom inte prata om det med familjen heller känner jag. Tror liksom inte jag får förståelsen jag behöver.

Nåväl, nu har jag bestämt mig.

Denna får stanna hemma.
730E8E85-1039-4F58-87BF-558BA9B67864.jpeg
Vilken får hänga med då😀?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag gör en liten comeback här i Sinn tråden då jag för fjärde gången har en Sinn i lådan. Har alltid gillat stilen på nästan allt Sinn gör och tycker märket är charmigt. Dock tröttnade jag lite efter tre ur i rad med galet dålig finish overall och/eller passning mellan länk och boett. Nu hade Jeser90 en 556 i RS till salu vilken han påstod var riktigt bra så jag slog till på den och det stämmer. Detta exemplar är faktiskt helt okej finishmässigt och ändlänkarna sitter tight mot boetten. Hoppas det är ett tecken på allmänt bättre QC men om inte är det iaf ett bevis på att Sinn kan dom också! När det grundläggande stämmer är 556an en ovanligt trevlig kombination av liten och tuff...
IMG_20230211_195508.jpg
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Skissar på en ny låda, men väntar på tillåtelse att använda logotypen från ett annat klockföretag :)

Men supernöjd med kvalitet och kan varmt rekommendera Norrpack som är företaget som har tillverkat väskan. Samma företag förövrigt som gör KS-väskan,

Jaha, då hittade man ännu en klockrelaterad pryl som man bara måste ha men inte visste att man behövde🤷‍♂️😂
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Har Norrpacks ”Max” med plats för 8 dinkor och lite band. Toppenbra kvalitet och smidig storlek! Rekommenderas varmt - MEN jag tycker djupet på denna modell är lite väl grund för klockor på t.ex borealis/isofrane/crafter blue gummin eller styvare längre chronissimo band, och har ni djur som hårar så är kanske skumgummi inte det bästa materialet… det är en pälsmagnet.

B777D6C8-9410-49B2-9B89-5ADC01DEC8E0.jpeg
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Har Norrpacks ”Max” med plats för 8 dinkor och lite band. Toppenbra kvalitet och smidig storlek! Rekommenderas varmt - MEN jag tycker djupet på denna modell är lite väl grund för klockor på t.ex borealis/isofrane/crafter blue gummin eller styvare längre chronissimo band, och har ni djur som hårar så är kanske skumgummi inte det bästa materialet… det är en pälsmagnet.

B777D6C8-9410-49B2-9B89-5ADC01DEC8E0.jpeg
Har du frågat Norrpack om dom har kattlådor ? :)
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Har Norrpacks ”Max” med plats för 8 dinkor och lite band. Toppenbra kvalitet och smidig storlek! Rekommenderas varmt - MEN jag tycker djupet på denna modell är lite väl grund för klockor på t.ex borealis/isofrane/crafter blue gummin eller styvare längre chronissimo band, och har ni djur som hårar så är kanske skumgummi inte det bästa materialet… det är en pälsmagnet.

B777D6C8-9410-49B2-9B89-5ADC01DEC8E0.jpeg
Denna setup passar mig bäst men prylgalningen i mig vill ha den i ett peli case. Skall kolla med dom om det går att lösa.
 

kalleanka33

Omega
2-Faktor
Jag gör en liten comeback här i Sinn tråden då jag för fjärde gången har en Sinn i lådan. Har alltid gillat stilen på nästan allt Sinn gör och tycker märket är charmigt. Dock tröttnade jag lite efter tre ur i rad med galet dålig finish overall och/eller passning mellan länk och boett. Nu hade Jeser90 en 556 i RS till salu vilken han påstod var riktigt bra så jag slog till på den och det stämmer. Detta exemplar är faktiskt helt okej finishmässigt och ändlänkarna sitter tight mot boetten. Hoppas det är ett tecken på allmänt bättre QC men om inte är det iaf ett bevis på att Sinn kan dom också! När det grundläggande stämmer är 556an en ovanligt trevlig kombination av liten och tuff...
IMG_20230211_195508.jpg
Hur skulle du säga att fine-link är jämfört med H-link?
Det blir väl något mer dressy samt en bättre(?) clasp än den lite sådärbra på H-link

Jag är lite sugen på köpa till en sån bara för kunna switch it up på min 556i
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Hur skulle du säga att fine-link är jämfört med H-link?
Det blir väl något mer dressy samt en bättre(?) clasp än den lite sådärbra på H-link

Jag är lite sugen på köpa till en sån bara för kunna switch it up på min 556i
Det beror lite på vad man värdesätter. Med butterfly låset på fine link har du ingen microjustering vilket du har på H - länk. Personligen får jag aldrig till en bra passning utan microjustering.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fick veta av Petra på Guinand att de använder 19mm pinnar på länk istf 20mm.
Vet ej om det är att rekommendera men det fungerar på den jag har.

"z.B. bei unserem Stahlband der Serie 40 ist das anders: bei unserem 40 Stahlband Typ H (19mm x1,5 mm),"

Serie 40 är 20mm mellan hornen och till läder använder de;
"Für das Lederband: 20mm / 1,8 mm / 0,9 mm"
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Fick veta av Petra på Guinand att de använder 19mm pinnar på länk istf 20mm.
Vet ej om det är att rekommendera men det fungerar på den jag har.

"z.B. bei unserem Stahlband der Serie 40 ist das anders: bei unserem 40 Stahlband Typ H (19mm x1,5 mm),"

Serie 40 är 20mm mellan hornen och till läder använder de;
"Für das Lederband: 20mm / 1,8 mm / 0,9 mm"
Jag ska testa 19mm på 13 då det är snudd på omöjligt att demontera länken med originalstiften utan att skada något. Tight som bara den. På UX är lätt som en plätt att både montera och demontera då man lärt sig. 103 och 13 har väl liknande boett om det är en sådan du byter på @Clark Kent ?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag ska testa 19mm på 13 då det är snudd på omöjligt att demontera länken med originalstiften utan att skada något. Tight som bara den. På UX är lätt som en plätt att både montera och demontera då man lärt sig. 103 och 13 har väl liknande boett om det är en sådan du byter på @Clark Kent ?
Köpte ett gäng nya stift och använde 19mm även på 756 som kan vara grymt jobbig att få på H-länken.
Sitter bra och inte orolig att den ska lossa.
Här är totallängden på 19 och 20mm stiften.

6E5D8DD3-F9DF-43BD-91B6-4DC0A3F62498.jpeg
7521108E-A4EC-4C15-99FD-33A592451F96.jpeg
2FA469F3-9050-4505-877E-B610EDD0217C.jpeg
 

lyckann

Breitling
Tjena Sinn älskare!
Någon som har några förslag på läder/nato/vadsom band till en 556i? För tillfället sitter den på H-länk, men hade varit kul med några alternativ.
 
Topp