• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Nackdelen med att bara ha med en klocka på semestern. Gifter sig inte helt till vit skjorta.
5CCC1623-793A-41BB-859B-963DE005B32B.jpeg
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Någonting som man (och då menar jag mig själv) kanske inte visste om 144 innan man får pilla på den är att den modellen har 2 par lugghål - en högre och en lägre. Övre för tunnare band och länk, nedre för typ chronissimo band (eller länk om man vill att den faller rakt ned längs handleden, men då blir det en liten glipa mot boetten).

Riktigt fiffig lösning av Sinn! Gillar’t.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Någonting som man (och då menar jag mig själv) kanske inte visste om 144 innan man får pilla på den är att den modellen har 2 par lugghål - en högre och en lägre. Övre för tunnare band och länk, nedre för typ chronissimo band (eller länk om man vill att den faller rakt ned längs handleden, men då blir det en liten glipa mot boetten).

Riktigt fiffig lösning av Sinn! Gillar’t.
Smart! Det ska vara Sinn till sånt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Måste ju ha några egenskaper som urmakare..
1. Bra syn
2. Tålamod
3. Stadig hand

Saknar alla 😅

Edit; får inte vara förkyld; tänk att nysa på det där bordet....

Tror det skulle passa mig väldigt illa med tanke på mina anti-skills att byta en enkel länk :)

Ska bli väldigt härligt att få hem klockan igen. Snart så är alla vintagekronografer servade. En speciell känsla med nyservat och att veta att klockan mår så bra som möjligt.
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…

Sagt och gjort, min FOMO tog över efter att ha funderat alldeles för länge och lyckligtvis fanns den fortfarande inne. Cirkeln känns på något vis sluten, definitivt en keeper även denna (tillsammans med Speedmastern). Nöjd! 😊

95091D7D-7475-434D-AE4E-D3659B7393B5.jpeg


Och så jämförelsebild från hösten 2020 när valet föll på Speedmastern…

FA9EF43B-9E33-4D12-98CC-BCF7B306289E.jpeg
 
Topp