• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för tipset men det ska vara en 103 Sa BE helt blå med gulaktiga siffror (tillverkad i 500 ex).. Och absolut inte från USA då får man dubbla priset med tanke på frakt och moms.
Har inte sett någon sådan på KS så chansen att hitta en här är minimal.
Inte ens stålmannen erbjuder sin 1550 BW till försäljning. Det går utför med klocksamlandet

Avfärda inte staterna, köpte ju min 1550 därifrån :)

Men håller med om att det är ont om intressanta objekt. Har i och för sig inte hoppat in på Instagram än efter mitt uppehåll, och det dök ju upp ett riktigt guldkorn på Kleinanzeigen häromdagen, men det flödar inte som man kanske hade kunnat tänka sig nu när det är kärva tider och folk ska frigöra kapital.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Avfärda inte staterna, köpte ju min 1550 därifrån :)

Men håller med om att det är ont om intressanta objekt. Har i och för sig inte hoppat in på Instagram än efter mitt uppehåll, och det dök ju upp ett riktigt guldkorn på Kleinanzeigen häromdagen, men det flödar inte som man kanske hade kunnat tänka sig nu när det är kärva tider och folk ska frigöra kapital.
För många som fortfarande har det rätt gott ställt. Svårt att hitta fynd. Men jag tycker jakten efter något är det roligaste. 😍
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Avfärda inte staterna, köpte ju min 1550 därifrån :)

Men håller med om att det är ont om intressanta objekt. Har i och för sig inte hoppat in på Instagram än efter mitt uppehåll, och det dök ju upp ett riktigt guldkorn på Kleinanzeigen häromdagen, men det flödar inte som man kanske hade kunnat tänka sig nu när det är kärva tider och folk ska frigöra kapital.
Alldeles förbaskat ont om objekt.. Kan betala bra för en SINN märkt 1550 tavla med 3H markering. Borde inte vara omöjligt at få tag i en hyfsad Heuer 1550 att byta tavla på. Det kan inte bli annat än orginal eftersom MR Sinn gjorde samma sak :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
För många som fortfarande har det rätt gott ställt. Svårt att hitta fynd. Men jag tycker jakten efter något är det roligaste. 😍
Jakten är plågsam, att trycka av är enkelt men att sen ta ur och stycka är ett riktigt skitgöra.. Den enda glädjen är när en ny (vintage) klocka ligger där i klocklådan och glimrar som en stjärna i natthimmelen. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
För många som fortfarande har det rätt gott ställt. Svårt att hitta fynd. Men jag tycker jakten efter något är det roligaste. 😍

Jakten är rolig, men har tyvärr en sådan personlighet att jag ältar missar mer än vad jag gläds åt kap :) Som när den japanska handlaren sålde den EZM1 ZUZ jag hade reserverat.

Alldeles förbaskat ont om objekt.. Kan betala bra för en SINN märkt 1550 tavla med 3H markering. Borde inte vara omöjligt at få tag i en hyfsad Heuer 1550 att byta tavla på. Det kan inte bli annat än orginal eftersom MR Sinn gjorde samma sak :)

Du har ju ett eget flygplan så det är nästan som att du är Sveriges Mr Sinn 😁
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jakten är rolig, men har tyvärr en sådan personlighet att jag ältar missar mer än vad jag gläds åt kap :) Som när den japanska handlaren sålde den EZM1 ZUZ jag hade reserverat.



Du har ju ett eget flygplan så det är nästan som att du är Sveriges Mr Sinn 😁
Nåja nu ska vi inte överdriva, har inte ens en sinn klocka i flygplanet utan en Heuer quarts vilket jag inte tror att MR Sinn skulle acceptera.. Detta tilkortakommande påminner mig om att jag borde försöka få tag på en riktig SINN för montage i instrumentpanelen.. Livet är fullt av motgångar :confused:
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Önskar alla en bra start på veckan!
5DADBB9C-A9C3-43A8-8BC5-3BB60FFE2DDC.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nåja nu ska vi inte överdriva, har inte ens en sinn klocka i flygplanet utan en Heuer quarts vilket jag inte tror att MR Sinn skulle acceptera.. Detta tilkortakommande påminner mig om att jag borde försöka få tag på en riktig SINN för montage i instrumentpanelen.. Livet är fullt av motgångar :confused:
Sluta gnäll nu och köp den här rariteten 😘 ☺️

 

perhog

Audemars
2-Faktor
Sluta gnäll nu och köp den här rariteten 😘 ☺️

Den var ohygligt dyr.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
"Det er identifisert 52 kjente eksemplarer, og basert på samtaler med tidligere piloter er det estimert at det at det ble utlevert ca. 200 ur totalt sett. Flertallet av klokkene som ble utlevert ble tilbakelevert til Luftforsvaret ved endt tjeneste og dessverre destruert ved utfasing. En som tjenestegjorde i Wingops på Rygge fortalte at de i 1984 knuste innleverte klokker med hammer da urene ikke skulle benyttes lengre."

😢😢😢😢
 
Senast ändrad:

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Topp