• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Var inne hos Erikson och beställde ett band idag. De hade inte de korta grå inne. Men mina frökenhandleder kommer få sitt. Eftersom att de utan knussel med ett leende beställde hem.
Vad tror ni om kombon?
3A30C7B2-BECA-429F-B7A6-006279630957.jpeg
Tror det blir bra! Finns säkert någon dykar-puritan med OCD som kommer rynka på näsan, meeeen vem bryr sig. :cool:
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det är åtminstone extremt sällan som hans klockor säljs per omgående. Har varit i kontakt med honom vid ett par tillfällen och har faktiskt aldrig uppfattat att det finns något större utrymme att pruta.
Provade med 103an men det fann inte en euro att förhandla om eftersom klockan är "så unik" Vist är jag sugen på båda men någon måtta måste det finnas på hur mycket man ska betala. Dessutom måste man fråga sig blir man verkligen lyckligare av att lägga den mängden pengar på någon av de modellerna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Provade med 103an men det fann inte en euro att förhandla om eftersom klockan är "så unik" Vist är jag sugen på båda men någon måtta måste det finnas på hur mycket man ska betala. Dessutom måste man fråga sig blir man verkligen lyckligare av att lägga den mängden pengar på någon av de modellerna.

Ingen av modellerna är så pass unik att det inte kommer ut fler till salu. Så det gäller bara att ha lite tålamod så dyker det upp andra exemplar till betydligt bättre priser.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Det är en riktig nagelbitare det här med nästa veckas släpp, mycket spekulationer i olika trådar och gemensamt verkar ändå vara hoppet/ryktena om antigen en liten U2 eller en liten UX. Blir ju sällan så bra som man önskar, men hoppas verkligen inte det blir ett totalt antiklimax.
 

phille87

Cartier
Det är en riktig nagelbitare det här med nästa veckas släpp, mycket spekulationer i olika trådar och gemensamt verkar ändå vara hoppet/ryktena om antigen en liten U2 eller en liten UX. Blir ju sällan så bra som man önskar, men hoppas verkligen inte det blir ett totalt antiklimax.
Ska bli väldigt intressant. När jag ställde frågan till sinn om en mindre ux så skrev jag att jag ska köpa en ny kvarts och behöver veta om ux släpps i mindre version för då är den aktuell för mig. De ville ej bekräfta men ”hoppades” på att jag skulle invänta 22 feb… Indicier indicier. 😂
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Minns att det var svårt att få 30 för Heuer Bund. Är dessa Sinn också issued?

Edit: läste nu att Sinn servade Heuer och då ibland bytte till Sinn tavla. Premium?
Lite ot men Heuern är ganska stadig i 45-55K spannet, har legat fina ex ute för 55+ men dom ligger länge.
Frågan om märkesdopning är Premium är adekvat. Den överlåter jag med varm hand till någon annan....
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Minns att det var svårt att få 30 för Heuer Bund. Är dessa Sinn också issued?

Edit: läste nu att Sinn servade Heuer och då ibland bytte till Sinn tavla. Premium?

Lite ot men Heuern är ganska stadig i 45-55K spannet, har legat fina ex ute för 55+ men dom ligger länge.
Frågan om märkesdopning är Premium är adekvat. Den överlåter jag med varm hand till någon annan....
Sinn tillverkade inga egna utan bytte tavla på Heuer när de var inne för service så egentligen är klockan inte orginal utan bara modifierad av Sinn. Egentligen borde priset ligga under Heuer 1550.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…

Sagt och gjort, min FOMO tog över efter att ha funderat alldeles för länge och lyckligtvis fanns den fortfarande inne. Cirkeln känns på något vis sluten, definitivt en keeper även denna (tillsammans med Speedmastern). Nöjd! 😊

95091D7D-7475-434D-AE4E-D3659B7393B5.jpeg


Och så jämförelsebild från hösten 2020 när valet föll på Speedmastern…

FA9EF43B-9E33-4D12-98CC-BCF7B306289E.jpeg
Grattis👌😃
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Minns att det var svårt att få 30 för Heuer Bund. Är dessa Sinn också issued?

Edit: läste nu att Sinn servade Heuer och då ibland bytte till Sinn tavla. Premium?

Lite ot men Heuern är ganska stadig i 45-55K spannet, har legat fina ex ute för 55+ men dom ligger länge.
Frågan om märkesdopning är Premium är adekvat. Den överlåter jag med varm hand till någon annan....

Sinn tillverkade inga egna utan bytte tavla på Heuer när de var inne för service så egentligen är klockan inte orginal utan bara modifierad av Sinn. Egentligen borde priset ligga under Heuer 1550.

Antalet klockor talar i och för sig till Sinnens fördel i och med en mindre upplaga, men jag håller med om att Heuern borde ligga högre i pris.

Av någon outgrundlig anledning hakade aldrig 1550 på den Heuer kronografhype som var för ett par år sedan vilket är märkligt med tanke på de militära kopplingarna som nästan alltid brukar vara premium. Det kanske är så enkelt att det inte går att koppla till någon specifik tysk försvarsgren så som vår egna Lemania Viggen eller Lemania märkt från Sydafrikas flygvapen. Stöds av att även det norska flygvapnets Heuer 1550 är en dyrare klocka än vanliga 1550.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Antalet klockor talar i och för sig till Sinnens fördel i och med en mindre upplaga, men jag håller med om att Heuern borde ligga högre i pris.

Av någon outgrundlig anledning hakade aldrig 1550 på den Heuer kronografhype som var för ett par år sedan vilket är märkligt med tanke på de militära kopplingarna som nästan alltid brukar vara premium. Det kanske är så enkelt att det inte går att koppla till någon specifik tysk försvarsgren så som vår egna Lemania Viggen eller Lemania märkt från Sydafrikas flygvapen. Stöds av att även det norska flygvapnets Heuer 1550 är en dyrare klocka än vanliga 1550.
Ja den är häftig. Lånade en av en kompis för ett par åre sedan och hade tjing på att köpa den, men tyckte den var lite stor med sina 43 mm. Men lätt och ganska smidig ändå.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att ha studerat bilden någorlunda så ser det onekligen ut som att vi har 3-4 klockor med 22 mm bandbredd och endast 1-2 med 20 mm (de längst till höger). Och en mindre UX lär ju inte ha annat än 20 mm bandbredd. Oddsen blev inte bättre nu 😂
Man kan ju undra vad problemet är!?
Efterfrågan på en mindre UX är rätt stor skulle jag tro, inklusive jag själv!
Skulle ju sälja som smör💸
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Man kan ju undra vad problemet är!?
Efterfrågan på en mindre UX är rätt stor skulle jag tro, inklusive jag själv!
Skulle ju sälja som smör💸
Det är nog mer avancerat att göra en liten UX än att göra en U50 av en U1. Men borde inte vara omöjligt. Håller tummarna👍👍. De två 20mm till höger på bilden är alltså en UX och en U2 i U50-format :).
 

Zee

Cartier
Hej.

Hur gör ni med service på Sinn (U1)? Skickar ni till Erikssons Ur, eller till Sinn direkt? Vad kostar det idag?
 
Topp