• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hur skulle du säga att fine-link är jämfört med H-link?
Det blir väl något mer dressy samt en bättre(?) clasp än den lite sådärbra på H-link

Jag är lite sugen på köpa till en sån bara för kunna switch it up på min 556i
Första f-link jag haft, hade h-link på alla tidigare. För mig funkar denna bättre. Dels är spännet bättre men det går också att få till rätt längd bättre. Visserligen med hjälp av halvlänksbitar men h-länken har inga halva och microjusteringen ger ett för stort glapp i storlek när man går upp/ned en hel länk. Har man tur funkar det. För mig blev det bra på 104an som är längre än 556. På 556 blev längden med h-länken alltid fel.
Om du väljer f länk så ingår två st 7mm länkar. (Dom hela är 10). Så försök att få med en ytterligare 7mm så kommer du med olika kombinationer kunna få en bra längd. För övrigt är båda länkarna helt OK. Lite vassa kanter här o där men det går att lösa med slippapper.
EDIT: I mitt tycke är inte den borstade f länken mer dressad. Dock ger den lite mer flieger känsla. För egen del tycker jag den är coolare och lite mer speciell.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vet inte om det har lyfts i tråden tidigare, men även 103 Ti UTC IFR är nu discontinued.

103_Ti_UTC_IFR.jpg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det var nödvändigt för stunden som delfinansiering till gammalt vintage, men undrar om inte sms-lån hade varit ett bättre alternativ än att sälja :) En av de bästa Sinn jag har ägt, både utseende- och komfortmässigt.

IMG_20200718_203338.jpg
IMG_20200716_160915.jpg
IMG_20200626_064932.jpg
Nu när jag fattat hur bra 103-boetten är ångrar jag mig ännu mer att jag inte köpte din när du sålde. Sååå många rätt med denna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
...och den flög iväg strax söder om 20 breddgraden om jag inte minns fel?
Fasen också - försökt att glömma den där 😂

19,5´. Minns inte om priset korrigerades, men tror inte att så var fallet.

 

Bilagor

  • IMG_20230204_115040_Bokeh.jpg
    IMG_20230204_115040_Bokeh.jpg
    457.1 KB · Visningar: 4
  • IMG_20230119_135233.jpg
    IMG_20230119_135233.jpg
    617.9 KB · Visningar: 4

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Även Ezm7 är discontinued. Sorry om det här är gamla nyheter.

Har du kvar den i din ägo @Lundgren🥊 ?

EZM_7.jpg
Både ja och nej, kan ha gjort bort mig totalt 🤦🏻‍♂️.
Den ligger här hemma men åker tillbaka till @Limeee på onsdag, det är med en tår 😥 men det får bli så.
Hade jag haft överflöd av pengar så hade den stannat, men nu är inte så fallet och pga omständigheterna som råder så sålde jag den.
Men det kommer bli nått annat i sinn väg iaf😊
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Både ja och nej, kan ha gjort bort mig totalt 🤦🏻‍♂️.
Den ligger här hemma men åker tillbaka till @Limeee på onsdag, det är med en tår 😥 men det får bli så.
Hade jag haft överflöd av pengar så hade den stannat, men nu är inte så fallet och pga omständigheterna som råder så sålde jag den.
Men det kommer bli nått annat i sinn väg iaf😊
Desto gladare är jag som får tillbaka den och ska köra OWG March med den, så ni får stå ut med massor av bilder på EZM7 i mars😎
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det är lätt att tappa klocksuget när det inte finns några nya objekt att sukta efter. 103 Sa B E omöjlig att få tag på som det ser ut som. Inte ens en bra urtavla till SINN 1550 BW finns på marknaden (tänkte göra en Helmut och byta tavla på en Heuer). Att hoppas på den 22 februari har redan grusats av av vår Sinn AD Finns helt enkelt inget kul klockrelaterat att se fram emot. Säger som Pentti Varg.. " tyck synd om jag" 😭
 

iko

Panerai
2-Faktor
Det är lätt att tappa klocksuget när det inte finns några nya objekt att sukta efter. 103 Sa B E omöjlig att få tag på som det ser ut som. Inte ens en bra urtavla till SINN 1550 BW finns på marknaden (tänkte göra en Helmut och byta tavla på en Heuer). Att hoppas på den 22 februari har redan grusats av av vår Sinn AD Finns helt enkelt inget kul klockrelaterat att se fram emot. Säger som Pentti Varg.. " tyck synd om jag" 😭
🤣 Lider med dig!
Jag har däremot hopp inför 22a!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
🤣 Lider med dig!
Jag har däremot hopp inför 22a!
Gläder mig att du fortfarande har hopp inför den 22 februari. Tyvärr har @ERIKSON URHANDEL totalt grusat mina förhoppningar eftersom dom ej trodde att nyheterna kommer att falla mig i smaken och dom vet verkligen vad jag gillar. Just nu återstår bara att öppna boetten på alla klockor, sänka dom i saltvatten och sen köra över med vägvält. Har aldrig i mitt tungsinta norrländska liv haft en så dyster vår att se fram emot. Inte ens tradera erbjuder något spännande renoveringsobjekt. Boetten är nådd. :drowning:
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Gläder mig att du fortfarande har hopp inför den 22 februari. Tyvärr har @ERIKSON URHANDEL totalt grusat mina förhoppningar eftersom dom ej trodde att nyheterna kommer att falla mig i smaken och dom vet verkligen vad jag gillar. Just nu återstår bara att öppna boetten på alla klockor, sänka dom i saltvatten och sen köra över med vägvält. Har aldrig i mitt tungsinta norrländska liv haft en så dyster vår att se fram emot. Inte ens tradera erbjuder något spännande renoveringsobjekt. Boetten är nådd. :drowning:
Lite tålamod och hopp så blir det nog kul igen. 103 Sa B E brukar ju faktiskt dyka upp här och var någon gång per år (är ju relativt ny fortfarande). Annars så ser det ut som det ligger två SINN 103 St Sa Be i olika prisklasser på C24 just nu?



Om jag inte virrat ihop bokstavskominationerna totalt…
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Lite tålamod och hopp så blir det nog kul igen. 103 Sa B E brukar ju faktiskt dyka upp här och var någon gång per år (är ju relativt ny fortfarande). Annars så ser det ut som det ligger två SINN 103 St Sa Be i olika prisklasser på C24 just nu?


Tack för tipset men det ska vara en 103 Sa BE helt blå med gulaktiga siffror (tillverkad i 500 ex).. Och absolut inte från USA då får man dubbla priset med tanke på frakt och moms.
Har inte sett någon sådan på KS så chansen att hitta en här är minimal.
Inte ens stålmannen erbjuder sin 1550 BW till försäljning. Det går utför med klocksamlandet
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Tack för tipset men det ska vara en 103 Sa BE helt blå med gulaktiga siffror (tillverkad i 500 ex).. Och absolut inte från USA då får man dubbla priset med tanke på frakt och moms.
Har inte sett någon sådan på KS så chansen att hitta en här är minimal.
Inte ens stålmannen erbjuder sin 1550 BW till försäljning. Det går utför med klocksamlandet
Jag håller tummarna för dig!

Har också lite tunnelseende på en väldigt specifik Sinn. Visserligen ser man den på C24 då och då men priset är sällan såpass att det känns värt att köpa begagnat istället för ny (men den finns iallafall att beställa fortfarande så det är bara att fortsätta gneta ihop bojarderna).

Är för lat för att jaga på massa tyska forum osv. och köper inget för ”vinstsyfte” ändå.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag håller tummarna för dig!

Har också lite tunnelseende på en väldigt specifik Sinn. Visserligen ser man den på C24 då och då men priset är sällan såpass att det känns värt att köpa begagnat istället för ny (men den finns iallafall att beställa fortfarande så det är bara att fortsätta gneta ihop bojarderna).

Är för lat för att jaga på massa tyska forum osv. och köper inget för ”vinstsyfte” ändå.
Jag är inte bara för lat för tyska forum jag kan inte ens språket :rolleyes:
 
Topp