Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…
Sagt och gjort, min FOMO tog över efter att ha funderat alldeles för länge och lyckligtvis fanns den fortfarande inne. Cirkeln känns på något vis sluten, definitivt en keeper även denna (tillsammans med Speedmastern). Nöjd!
Och så jämförelsebild från hösten 2020 när valet föll på Speedmastern…
Grattis, härligt fotogenisk den där och finlänken är verkligen perfekt till!Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…
Sagt och gjort, min FOMO tog över efter att ha funderat alldeles för länge och lyckligtvis fanns den fortfarande inne. Cirkeln känns på något vis sluten, definitivt en keeper även denna (tillsammans med Speedmastern). Nöjd!
Tackar! Håller med om färgen, den gör sig väldigt bra och särskilt i kombination med färgen på lumen som du säger. Ibland kan jag tycka att lumen är lite väl beige på vissa bilder, men i verkligheten så är det inte alls så farligt.Underbart Jäklar vad roligt och ett stort grattis!
Tycker att den är väldigt, väldigt lyckad både i grunden som klocka, men även den blå tavlan, (som är en solid vacker blå färg jag har efterfrågat länge för till exempelvis 103, 356 och 556), i kombination med visare och index.
EDIT: Snyggt med F-länken till förresten som ger en bra Flieger-känsla.
Tack! Jag skulle nog också få mångårig ågren om jag inte slagit till på denna. Ska dock bli spännande att se ersättaren när den väl dyker uppGrattis, härligt fotogenisk den där och finlänken är verkligen perfekt till!
Upplevde liknande fomo när sista Ezm13 låg och dammade hos Erikssons, skulle nog fortfarande haft ågren om jag inte huggit den.
Så sugen jag blir.. Ha en gammal Junghans olympick med 7734 verk som fjäddern gått av på.. Har inte vågat ta isär den ännu men snart kanskeMånga delar bir det. Glad att det ingår ihopmontering i priset
Inte troligt.. Eriksons SS är undantaget som bekräftar regeln. Det blir min GADA klocka i sommar@perhog Med tanke på din nyvunna vurm för klockor med gummi, (S&S WT), kanske det ändå kan vara något som faller dig i smaken den 22:a?
Grattis till en fin klocka! Ska 903 sluta tillverkas? Är det någon ersättare på gång?Tackar! Håller med om färgen, den gör sig väldigt bra och särskilt i kombination med färgen på lumen som du säger. Ibland kan jag tycka att lumen är lite väl beige på vissa bilder, men i verkligheten så är det inte alls så farligt.
Den blir rätt blingig på F-länken, tycker dock att det passar stuket och även dess schweiziska kusin är ju rätt blingig. Blir nog att komplettera med något passande läderband från Sinn vad det lider för dagar man inte vill glänsa lika mycket
Tack! Jag skulle nog också få mångårig ågren om jag inte slagit till på denna. Ska dock bli spännande att se ersättaren när den väl dyker upp
Snart är det väntelista hos AD och 2-5 års väntetid på de mest eftertraktade modellerna, Underförutsättning att man är en återkommande storkund. Lämpligt att byta namn till SINNEXHejsan hoppsan, verkar som Sinn är 100% i produktion av kommande nytillskott och backlog. Verkar som de har bumpat upp leveranstiden på ej tillgängliga modeller från 17 veckor till 31 veckor.
Om det håller i sig så bör man nog sikta på eventuell beställning till Maj om man ska hinna fixa en julkapp till sig själv.
Ääh, lite tålamod har ingen tagit skada av. Nyanställning av fler tomtar i tyska tomtefabriken så går nog tiden ner igen.Snart är det väntelista hos AD och 2-5 års väntetid på de mest eftertraktade modellerna, Underförutsättning att man är en återkommande storkund. Lämpligt att byta namn till SINNEX
Tack! Precis, 903 ska fasas ut. Inte hört något om ersättare dock, hoppas att 903-serien får leva vidare om än i en uppdaterad formGrattis till en fin klocka! Ska 903 sluta tillverkas? Är det någon ersättare på gång?
Vadå?? Jag är så gammal att jag inte har tid med tålamod, vill gärna ha en beställd klocka innan jag dör.Ääh, lite tålamod har ingen tagit skada av. Nyanställning av fler tomtar i tyska tomtefabriken så går nog tiden ner igen.
Jo om man ser det på det viset så är det ju inte kul alls.Vadå?? Jag är så gammal att jag inte har tid med tålamod, vill gärna ha en beställd klocka innan jag dör.
Hejsan hoppsan, verkar som Sinn är 100% i produktion av kommande nytillskott och backlog. Verkar som de har bumpat upp leveranstiden på ej tillgängliga modeller från 17 veckor till 31 veckor.
Om det håller i sig så bör man nog sikta på eventuell beställning till Maj om man ska hinna fixa en julkapp till sig själv.
Vad är historien bakom din klocka?Ett dygn på armen, +2sek. Check.
Fan vet....Vad är historien bakom din klocka?
Import från japan av.. och när?
Du kan kolla med Sinn!Fan vet....
Vad är historien bakom din klocka?
Import från japan av.. och när?
Fan vet....
LE - Äh vi gör 80! haha.Japanupplaga i 80 exemplar. @klockodile kan säkert bidra med mer information om hur den kom till Sverige
Det vet jag, jag har cert och alla papper. Men vem som tog hem den osv har jag inte en aning om.Du kan kolla med Sinn!
Skicka serienumret
Då får du iallafall veta när den såldes i Japan(?) och av vilken AD.
CooltDet vet jag, jag har cert och alla papper. Men vem som tog hem den osv har jag inte en aning om.
Sluta!! Jag har inte kollat.Coolt
Hur många yen kostade den som ny?
Koooooooollllllaaaaa!Sluta!! Jag har inte kollat.
Kring 378000.Koooooooollllllaaaaa!
Första tanke var att det måste vart ett hyffsat saftigt pris för några år sedan (plus import på det) men å andra sidan så är det väll ingen LE kronograf som släppts under ca 35k senaste året?Kring 378000.
Blir väl ca 30k i sek om jag räknat rätt. Plus moms osv. Det får räknas som ok.Första tanke var att det måste vart ett hyffsat saftigt pris för några år sedan (plus import på det) men å andra sidan så är det väll ingen LE kronograf som släppts under ca 35k senaste året?
StämmerBlir väl ca 30k i sek om jag räknat rätt. Plus moms osv. Det får räknas som ok.
Vansinnigt fin!Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…