• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dåligt med U50 till salu just nu. Finns det något annat sätt att köpa en beggad från någon säljare ni vet är vettig på annat håll?

Är normalt väldigt bekväm av mig och håller mig här. Men vore kul med en U50 till owg mars.

Den kliar lite faktiskt
sinn-u50-automatic-diving-watch-black-silver-coloured.jpeg
 
Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…

Sagt och gjort, min FOMO tog över efter att ha funderat alldeles för länge och lyckligtvis fanns den fortfarande inne. Cirkeln känns på något vis sluten, definitivt en keeper även denna (tillsammans med Speedmastern). Nöjd! 😊

95091D7D-7475-434D-AE4E-D3659B7393B5.jpeg


Och så jämförelsebild från hösten 2020 när valet föll på Speedmastern…

FA9EF43B-9E33-4D12-98CC-BCF7B306289E.jpeg

Underbart :) Jäklar vad roligt och ett stort grattis!

Tycker att den är väldigt, väldigt lyckad både i grunden som klocka, men även den blå tavlan, (som är en solid vacker blå färg jag har efterfrågat länge för till exempelvis 103, 356 och 556), i kombination med visare och index.

EDIT: Snyggt med F-länken till förresten som ger en bra Flieger-känsla.
 
Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…

Sagt och gjort, min FOMO tog över efter att ha funderat alldeles för länge och lyckligtvis fanns den fortfarande inne. Cirkeln känns på något vis sluten, definitivt en keeper även denna (tillsammans med Speedmastern). Nöjd! 😊

95091D7D-7475-434D-AE4E-D3659B7393B5.jpeg


Och så jämförelsebild från hösten 2020 när valet föll på Speedmastern…

FA9EF43B-9E33-4D12-98CC-BCF7B306289E.jpeg
Grattis, härligt fotogenisk den där och finlänken är verkligen perfekt till!

Upplevde liknande fomo när sista Ezm13 låg och dammade hos Erikssons, skulle nog fortfarande haft ågren om jag inte huggit den.
 
Underbart :) Jäklar vad roligt och ett stort grattis!

Tycker att den är väldigt, väldigt lyckad både i grunden som klocka, men även den blå tavlan, (som är en solid vacker blå färg jag har efterfrågat länge för till exempelvis 103, 356 och 556), i kombination med visare och index.

EDIT: Snyggt med F-länken till förresten som ger en bra Flieger-känsla.
Tackar! Håller med om färgen, den gör sig väldigt bra och särskilt i kombination med färgen på lumen som du säger. Ibland kan jag tycka att lumen är lite väl beige på vissa bilder, men i verkligheten så är det inte alls så farligt.

Den blir rätt blingig på F-länken, tycker dock att det passar stuket och även dess schweiziska kusin är ju rätt blingig. Blir nog att komplettera med något passande läderband från Sinn vad det lider för dagar man inte vill glänsa lika mycket :)
Grattis, härligt fotogenisk den där och finlänken är verkligen perfekt till!

Upplevde liknande fomo när sista Ezm13 låg och dammade hos Erikssons, skulle nog fortfarande haft ågren om jag inte huggit den.
Tack! Jag skulle nog också få mångårig ågren om jag inte slagit till på denna. Ska dock bli spännande att se ersättaren när den väl dyker upp 😊
 
Tackar! Håller med om färgen, den gör sig väldigt bra och särskilt i kombination med färgen på lumen som du säger. Ibland kan jag tycka att lumen är lite väl beige på vissa bilder, men i verkligheten så är det inte alls så farligt.

Den blir rätt blingig på F-länken, tycker dock att det passar stuket och även dess schweiziska kusin är ju rätt blingig. Blir nog att komplettera med något passande läderband från Sinn vad det lider för dagar man inte vill glänsa lika mycket :)

Tack! Jag skulle nog också få mångårig ågren om jag inte slagit till på denna. Ska dock bli spännande att se ersättaren när den väl dyker upp 😊
Grattis till en fin klocka! Ska 903 sluta tillverkas? Är det någon ersättare på gång?
 
Hejsan hoppsan, verkar som Sinn är 100% i produktion av kommande nytillskott och backlog. Verkar som de har bumpat upp leveranstiden på ej tillgängliga modeller från 17 veckor till 31 veckor.

Om det håller i sig så bör man nog sikta på eventuell beställning till Maj om man ska hinna fixa en julkapp till sig själv. 😝
 
Hejsan hoppsan, verkar som Sinn är 100% i produktion av kommande nytillskott och backlog. Verkar som de har bumpat upp leveranstiden på ej tillgängliga modeller från 17 veckor till 31 veckor.

Om det håller i sig så bör man nog sikta på eventuell beställning till Maj om man ska hinna fixa en julkapp till sig själv. 😝
Snart är det väntelista hos AD och 2-5 års väntetid på de mest eftertraktade modellerna, Underförutsättning att man är en återkommande storkund. Lämpligt att byta namn till SINNEX 😂
Även ett namnbyte på sinn tråden kan vara på sin plats.. DEN STORA TRÅDEN OM TÅLAMOD :)
 
Senast ändrad:
Hejsan hoppsan, verkar som Sinn är 100% i produktion av kommande nytillskott och backlog. Verkar som de har bumpat upp leveranstiden på ej tillgängliga modeller från 17 veckor till 31 veckor.

Om det håller i sig så bör man nog sikta på eventuell beställning till Maj om man ska hinna fixa en julkapp till sig själv. 😝

Om du menar exempelvis 556 så var leveranstiden nyss nere på 7 veckor. Gissningsvis är efterfrågan så pass stor att när man väl börjar komma ikapp med ett lager så försvinner det ut till AD:s och via direktförsäljning. Knepig situation som nästan förutsätter 0 nya släpp under ett år för att komma ikapp. Vet inte om det hade varit så roligt heller :)
 
Efter att @Clark Kent för några veckor sedan postade att en av de sista Sinn 903 St Be fanns hos @ERIKSON URHANDEL så började min FOMO öka för varje dag som gick. Kollade på samma modell för ett par år sedan och då stod det mellan Speedmaster och 903. Då vann Speedyn, men 903:an har alltid legat i bakhuvudet…

Sagt och gjort, min FOMO tog över efter att ha funderat alldeles för länge och lyckligtvis fanns den fortfarande inne. Cirkeln känns på något vis sluten, definitivt en keeper även denna (tillsammans med Speedmastern). Nöjd! 😊

95091D7D-7475-434D-AE4E-D3659B7393B5.jpeg


Och så jämförelsebild från hösten 2020 när valet föll på Speedmastern…

FA9EF43B-9E33-4D12-98CC-BCF7B306289E.jpeg
Vansinnigt fin!🙌😃
 
Tillbaka
Topp