• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hehe
Två quartz
En tål 3bar, den andra 500bar 😅
Viss skillnad på vikt!
F45AEB95-E6BC-4F7B-86DD-FFDEF5A80E68.jpeg
343489A8-192E-4FDA-98F0-7C92E51B58D5.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Sålt 🥳
Hej på er 👋🏻
Tänkte bara lägga upp en heads-up till er här i tråden innan jag skapar annons. Tänkte sälja mitt 20mm Sinn canvas i färgen sand. Inte mycket använt men saknar tyvärr en keeper. Skicka ett PM om intresse finns
😊
IMG_20230219_151324.jpg
 
Senast ändrad:

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hm, 19:e februari. 9 lååååååånga dagar kvar tills OWG March ens börjar 😊

Men en riktigt cool referens som dessutom är discontinued. Har du gummi till den också? Har för mig att den hade åtminstone vitt en gång i tiden.
Jaa lång väntan, ska jag försöka göra mitt bästa att inte sälja den innan mars🤪
Tyvärr inte, gummit behöll någon tidigare säljare, så har bara länk till den. Ett gummi hade varit trevligt till mars!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jaa lång väntan, ska jag försöka göra mitt bästa att inte sälja den innan mars🤪
Tyvärr inte, gummit behöll någon tidigare säljare, så har bara länk till den. Ett gummi hade varit trevligt till mars!

Har tyvärr inga gummin kvar till Sinn att bistå med, men tror att den är relativt enkel att klä i även andra band. Grönt Isofrane/Borealis till exempel skulle bli riktigt bra.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Varit sugen på att testa viklås på läder en stund och när det dök upp på K&S så slog jag till.

Varit lite försiktig efter att jag läste @perhog s synpunkter efter att han köpt ett för något år sedan.

Måste tyvärr säga att jag inte är särskilt imponerad. Original viklås på originalband borde rimligen vara bättre än så här. Hade nog gått in två band genom genom det spännet. Tycker även spännet inte sitter ultimat mot ”knapparna”.
3B853142-C819-43FD-8CF5-145E131CCCD4.jpeg
2063B3A2-0986-4343-A444-83F79AB0A442.jpeg
A282FF1F-17C9-482E-8BF7-05E143ECA35E.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Varit sugen på att testa viklås på läder en stund och när det dök upp på K&S så slog jag till.

Varit lite försiktig efter att jag läste @perhog s synpunkter efter att han köpt ett för något år sedan.

Måste tyvärr säga att jag inte är särskilt imponerad. Original viklås på originalband borde rimligen vara bättre än så här. Hade nog gått in två band genom genom det spännet. Tycker även spännet inte sitter ultimat mot ”knapparna”.
3B853142-C819-43FD-8CF5-145E131CCCD4.jpeg
2063B3A2-0986-4343-A444-83F79AB0A442.jpeg
A282FF1F-17C9-482E-8BF7-05E143ECA35E.jpeg
kan bara hålla med dig. Sinns viklås är avsedda för betydligt tjockare band, dessutom är de på tok för dyra
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag anade att det skulle vara på det sättet men eftersom jag köpte ett bra band inklusive viklås för lite pengar var det inte farligt.

Min besvikelse är mest ur varumärkessynpunkt och brist på känsla från tillverkaren
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag anade att det skulle vara på det sättet men eftersom jag köpte ett bra band inklusive viklås för lite pengar var det inte farligt.

Min besvikelse är mest ur varumärkessynpunkt och brist på känsla från tillverkaren
Helt klart en brist från SINN.. Ett utmärkt exempel på ett bra viklås som kan användas till vanliga band är Breitling där man kombinerat ett viklås med vanligt C spänne vilket ökar valmöjligheten för olika band. Omega tex måste man ha ett speciellt band som passar deras viklås.


IMG_1596 (2).JPG
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Helt klart en brist från SINN.. Ett utmärkt exempel på ett bra viklås som kan användas till vanliga band är Breitling där man kombinerat ett viklås med vanligt C spänne vilket ökar valmöjligheten för olika band. Omega tex måste man ha ett speciellt band som passar deras viklås.


IMG_1596 (2).JPG
Sorry för OT
Men..
Har du ngt foto på ABPs?
 
Topp