Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För mig är klockbyte/variation en så stor del av intresset så OWGM lockar inte tyvärr.Såklart du ska köra den! Fler här i tråden som kommer köra Sinn under OWGM?
Jag kör ju typ OWG i perioder på veckor/månader och blandar en något annat då och då. EZM3F får helt klart mest handledstid… så det känns inte som OWGM är en utmaning värd att hugga in på ;-)Såklart du ska köra den! Fler här i tråden som kommer köra Sinn under OWGM?
Jag klarade inte många dagar förra året innan jag kastade in handduken men kanske gör som @JoelD och hårdkör 356 en månad.Såklart du ska köra den! Fler här i tråden som kommer köra Sinn under OWGM?
Såklart du ska köra den! Fler här i tråden som kommer köra Sinn under OWGM?
Några dagar under OWGM kommer jag säkert att använda lite oilka Sinnar. Tror inte jag klarar att ha en och samma sinn en hel månad, knappt en hel vecka och ibland inte ens en hel dag.. Lovar att tänka på dig och heja på varje gång jag byter klockaSåklart du ska köra den! Fler här i tråden som kommer köra Sinn under OWGM?
Kollade min manuella och den är inte märkt. Kan ju vara utbytt såklart men inget S.@perhog Är kronan S-märkt på din 103 med bara datum?
jappSåklart du ska köra den! Fler här i tråden som kommer köra Sinn under OWGM?
Vet inte hur det funkar.Intresseklubben antecknar: (Min) Ezm13 har inget SUGmärke.
Edit: Eller vänta… det kanske bara var på tegimenterade klockor.
The SUG inscription do seem to be more frequent on the tegimented models nowdays (but it has no correlation to this specific feature). I remember from a previous discussion in this thread and basically it is a stamp for cases made at the workshop in Glashütte. I guess the non SUG cases are made at Sinn HQ directly?@Skägglurk @Laddsladd
I've seen old EZM 3's with SUG between the lugs, but newer ones don't have.. so not sure when they stopped including the SUG between the lugs..
Jag har inte SUGmärke på min EZM13.1. Jag har det på 856 (tegimenterad) men väldigt svagt. Måste kolla på otegimenterade UX.Intresseklubben antecknar: (Min) Ezm13 har inget SUGmärke.
Edit: Eller vänta… det kanske bara var på tegimenterade klockor.
Jag har inte SUGmärke på min EZM13.1. Jag har det på 856 (tegimenterad) men väldigt svagt. Måste kolla på otegimenterade UX.
Nu var det ett tag sedan denna fick var med, men efter att ha kollat om kronan var S-märkt eller inte så blev jag sugen.
@Clark Kent tror du kronan är utbytt så den är omärkt?
Är det någon som har lite erfarenheter av Sinns navitimer? Lite sugen på en som framtida köp.
Tror att det är stor risk att man i framtiden (eller kanske rentav redan nu) ångrar beslut om att inte prioritera bevarandet av historisk dokumentation.Nej, jag vet verkligen inte. Tror i och för sig att inte heller någon på Sinn kan säga med säkerhet
Det hade varit intressant att få reda på hur mycket av all gammal dokumentation som finns kvar. Som jag har förstått det så var det inte riktigt prioriterat att få med sig sådant när man flyttade till den nya lokalen så jag tror dessvärre att mycket är kastat och utrensat.
Varje gång den här dyker upp i flödet tänker jag att jag definitivt kommer att slå till om den en dag blir till salu till ett rimligt pris. En conversation piece minst sagt
Vad mäter den?
Ja det är lite synd men även en del av charmen med sinn. Är en del mystik i märketNej, jag vet verkligen inte. Tror i och för sig att inte heller någon på Sinn kan säga med säkerhet
Det hade varit intressant att få reda på hur mycket av all gammal dokumentation som finns kvar. Som jag har förstått det så var det inte riktigt prioriterat att få med sig sådant när man flyttade till den nya lokalen så jag tror dessvärre att mycket är kastat och utrensat.
Sen har du Helmut Sinn som är (var) en riktig stjärna och unikum. Han i sig bär upp märket tycker jag. Han har min respekt men jag kan ofta skratta när jag läser om hans eskapader.Ja det är lite synd men även en del av charmen med sinn. Är en del mystik i märket
9.00 AMNi som är inne på Instagram, fick det något klockslag för släppet på onsdag?
Kl 09.15 dyker den välbekanta känslan av besvikelse upp igen