• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Sorry för OT
Men..
Har du ngt foto på ABPs?



IMG_1597.JPG
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Såklart du ska köra den! Fler här i tråden som kommer köra Sinn under OWGM?😎
Några dagar under OWGM kommer jag säkert att använda lite oilka Sinnar. Tror inte jag klarar att ha en och samma sinn en hel månad, knappt en hel vecka och ibland inte ens en hel dag.. Lovar att tänka på dig och heja på varje gång jag byter klocka :)
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
@Skägglurk @Laddsladd
I've seen old EZM 3's with SUG between the lugs, but newer ones don't have.. so not sure when they stopped including the SUG between the lugs..
The SUG inscription do seem to be more frequent on the tegimented models nowdays (but it has no correlation to this specific feature). I remember from a previous discussion in this thread and basically it is a stamp for cases made at the workshop in Glashütte. I guess the non SUG cases are made at Sinn HQ directly?

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu var det ett tag sedan denna fick var med, men efter att ha kollat om kronan var S-märkt eller inte så blev jag sugen.
@Clark Kent tror du kronan är utbytt så den är omärkt?
0C6F9D04-B2DC-4873-939A-D58D91085AFE.jpeg

Nej, jag vet verkligen inte. Tror i och för sig att inte heller någon på Sinn kan säga med säkerhet :)

Det hade varit intressant att få reda på hur mycket av all gammal dokumentation som finns kvar. Som jag har förstått det så var det inte riktigt prioriterat att få med sig sådant när man flyttade till den nya lokalen så jag tror dessvärre att mycket är kastat och utrensat.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det någon som har lite erfarenheter av Sinns navitimer? Lite sugen på en som framtida köp. 🙂

Då får du antingen skynda dig om du vill köpa nytt då 903 är tagen ur produktion eller sikta in dig på begagnatmarknaden. Den svarta är slut hos Sinn men den blå finns kvar än så länge. Surras i och för sig om att det ska komma ne nu 903 vad det lider, men det finns ingen konkret info när eller hur den kommer att se ut.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Nej, jag vet verkligen inte. Tror i och för sig att inte heller någon på Sinn kan säga med säkerhet :)

Det hade varit intressant att få reda på hur mycket av all gammal dokumentation som finns kvar. Som jag har förstått det så var det inte riktigt prioriterat att få med sig sådant när man flyttade till den nya lokalen så jag tror dessvärre att mycket är kastat och utrensat.
Tror att det är stor risk att man i framtiden (eller kanske rentav redan nu) ångrar beslut om att inte prioritera bevarandet av historisk dokumentation.

Det historiska arvet utgör inte sällan en stor del av varumärket, kanske extra mycket för klocktillverkare.

Samtidigt är det högst förståeligt. Hur mycket har man skälv inte rensat ut som långt senare visat sig hade varit värt att spara, både av sentimentala och ekonomiska skäl…
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag fullkomligt älskar typ Longines där man kan få reda på precis när och var en klocka levererades för över 50 år sedan.

Men när det är som det är (och Sinn är långt ifrån ensamma som jag förstått det) är det än mer imponerande med den kunskap som finns bland pålästa entusiaster.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nej, jag vet verkligen inte. Tror i och för sig att inte heller någon på Sinn kan säga med säkerhet :)

Det hade varit intressant att få reda på hur mycket av all gammal dokumentation som finns kvar. Som jag har förstått det så var det inte riktigt prioriterat att få med sig sådant när man flyttade till den nya lokalen så jag tror dessvärre att mycket är kastat och utrensat.
Ja det är lite synd men även en del av charmen med sinn. Är en del mystik i märket 😊
 
Topp