• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Superfina flygare, eleganta finansplatsklockor, stenhårda dykare och verktygklockor. T.o.m. rymdklocka. Har inte fallit för det nya färgglada när det gäller Sinn dock. Ännu!

Jag har sedan tidigare föreslagit för Sinn att man ska införa en senior consultant group bestående av entusiaster från olika delar av världen.

Dessa får skriva på dokument kring tystnadsplikt och bjuds därefter in för regelbundna diskussioner om riktning för märket, nya modeller, förbättringar av enskilda detaljer på klockorna med mera. Jag tror det skulle vara nyttigt för ett så hierarkisk företag som Sinn att få ett öra till vad hard core Sinnisterna tycker. Tänk till exempel att det skulle framföras relevanta argument varför manuella urverk i vissa modeller är rimligt.

Man skulle kunna ha en sådan grupp utan att låta den komma för nära vad som faktiskt ska komma att produceras, så risken för läckor är låg. Men om så skulle vara fallet att det uppstår är det väldigt sällan en läcka eller försmak av vad som komma skall är skadligt för företaget så det tycker jag är en icke-fråga.

Kanske inte behöver påpeka att jag har anmält mig som medlem utifall Sinn nappar på idén :)
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag har sedan tidigare föreslagit för Sinn att man ska införa en senior consultant group bestående av entusiaster från olika delar av världen.

Dessa får skriva på dokument kring tystnadsplikt och bjuds därefter in för regelbundna diskussioner om riktning för märket, nya modeller, förbättringar av enskilda detaljer på klockorna med mera. Jag tror det skulle vara nyttigt för ett så hierarkisk företag som Sinn att få ett öra till vad hard core Sinnisterna tycker. Tänk till exempel att det plötsligt skulle framföras relevanta argument varför manuella urverk i vissa modeller är rimligt.

Man skulle kunna ha en sådan grupp utan att låta den komma för nära vad som faktiskt ska komma att produceras, så risken för läckor är låg. Men om så skulle vara fallet att det uppstår är det väldigt sällan en läcka eller försmak av vad som komma skall är skadligt för företaget så det tycker jag är en icke-fråga.

Kanske inte behöver påpeka att jag har anmält mig som medlem utifall Sinn nappar på idén :)
Med tanke på Lothards ålder kanske vi snart får se en Smart SINN som automatiskt kopplar upp sig till hörapparaten och berättar tiden på tyska. Naturligtvis i rosa eller baby blå nyans.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
För insnöad på specifika referenser just nu så ytterst tveksam till att någonting får mig att kasta plånboken på skärmen av ren reflex.

Men visst, något roligt i titan eller någon form av diskret semesterdykare så kaaanske. :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Såja
23A018B4-9EA0-4001-AA83-67130CCE5AD8.jpeg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Moin moin liebe freunde.

Denna måste väl ändå vara rätt intressant för den som letar efter en dylik? 2k Euro, nyservad med garanti till 2024. Slå till vet ja! :)

 
Topp