• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har jag listat ut vad som kommer släppas imorgon 👇

En nyutgåva av 101A, 102A och 103A som kommer att säljas tillsammans likt Omega 1957 Trilogy Set. Samtliga med manuella urverk!

Någon som tror att det kommer att hända? 😅

28_011overallweb.jpg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Nu har jag listat ut vad som kommer släppas imorgon 👇

En nyutgåva av 101A, 102A och 103A som kommer att säljas tillsammans likt Omega 1957 Trilogy Set. Samtliga med manuella urverk!

Någon som tror att det kommer att hända? 😅

28_011overallweb.jpg
Det enda som talar emot det är att det hintades om att det inte skulle vara något för @perhog 🤔. Annars högst troligt👍.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Förstår inte varför det skulle vara så orimligt med en trippelmanuell heritage superbox? 🙃

Men det blir spännande att se imorgon vad som komma skall. Själv missar jag släppet då jag har tandläkartid 09:00.

Gällande det limiterades vara eller icke vara så har jag inte samma motstånd som jag vet att flera har. Det finns väl knappt någon tillverkare annat är Rolex och ett gäng ultra high end-tillverkare som har förmånen med ett relativt statiskt sortiment. I Rolex fall räcker det med att öka/minska en millimeter på boetten, byta vridring eller addera ett nytt armband till modellen så blir det årslånga kölistor och absurda gråhandelspriser.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Förstår inte varför det skulle vara så orimligt med en trippelmanuell heritage superbox? 🙃

Men det blir spännande att se imorgon vad som komma skall. Själv missar jag släppet då jag har tandläkartid 09:00.

Gällande det limiterades vara eller icke vara så har jag inte samma motstånd som jag vet att flera har. Det finns väl knappt någon tillverkare annat är Rolex och ett gäng ultra high end-tillverkare som har förmånen med ett relativt statiskt sortiment. I Rolex fall räcker det med att öka/minska en millimeter på boetten, byta vridring eller addera ett nytt armband till modellen så blir det årslånga kölistor och absurda gråhandelspriser.
Ha, du kommer nite missa släppet.
Såvitt jag vet finns det ingen läkare eller tandläkare som håller tiden ;)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Den här har ju med Helmut att göra så....
Såg den här på ett annat forum.
Nypris 2700 € och han säljer för 2150€ - 20% under inköp.
Teknikmässigt är det nog ett rätt bra pris med tanke på specen.
 

mattiasp

Omega
2-Faktor
För övrigt, AR behandlingen på min 144 är den absolut kladdigaste jag har, ALLT fastnar på den. Munnskölj och dremmel....
AR:en på min 556 har varit kass sedan första månaden. I morse, tre år senare eller så, gjorde jag slag i saken och tog bort den. Tog typ minder än 10 minuter. Fem minuter att maska med gul byggtejp och skalpell och någon minut med Dremel på låg fart och Autosol. Blev perfekt! Klockan ser inte skabbig ut längre. Har glatt mig åt det hela dagen.
 
Topp