• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tänker att man missar den sortens impulsiv kund som tänker "wow, den vill jag ha NU!"
När denna klocka väl är i lager har den sortens person antagligen gått vidare till nåt annat. Men den sortens kunder kanske inte är så många iof.
Jag tror den typen av kund är rätt vanlig och av betydelse. Även fylleköpen ingår väl i den kategorin.
 
D

Deemfo

Guest
Tänker att man missar den sortens impulsiv kund som tänker "wow, den vill jag ha NU!"
När denna klocka väl är i lager har den sortens person antagligen gått vidare till nåt annat. Men den sortens kunder kanske inte är så många iof.
Ja, kanske också är en ren ekonomisk strategi för att slippa binda upp kapital.
Tror inte dom bryr sig så mycket om kunder som gör impulsköp - dom vill ju sälja🙂
De flesta köper (kan jag tänka mig) från ÅF och inte direkt från Sinn.

Köpte förövrigt en länk direkt från Sinn, lite billigare än Erikson och lev.tid på 3 dagar👍
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ja, kanske också är en ren ekonomisk strategi för att slippa binda upp kapital.
Tror inte dom bryr sig så mycket om kunder som gör impulsköp - dom vill ju sälja🙂
De flesta köper (kan jag tänka mig) från ÅF och inte direkt från Sinn.

Köpte förövrigt en länk direkt från Sinn, lite billigare än Erikson och lev.tid på 3 dagar👍

Varför skulle de i så fall INTE bry sig om impulsköp om de vill sälja? Då är det väl absolut impulsköp de också borde bry sig om?
 
D

Deemfo

Guest
Varför skulle de i så fall INTE bry sig om impulsköp om de vill sälja? Då är det väl absolut impulsköp de också borde bry sig om?
Kanske formulerade mig otydligt, det jag menar är att dom inte bryr sig om vilket typ av köp det är så länge dom säljer klockorna. Vi menar samma sak.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
OWG klockan är på. Blir intressant att se om jag härdar ut...
16771766527222698101825422437893.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tänker att man missar den sortens impulsiv kund som tänker "wow, den vill jag ha NU!"
När denna klocka väl är i lager har den sortens person antagligen gått vidare till nåt annat. Men den sortens kunder kanske inte är så många iof.

Ju dyrare klocka, desto viktigare att den finns i butik att klämma och känna på. Jag tror att mängden som spontanköper en klocka utan att faktiskt ha provat den på armen minskar dramatiskt om man går från 10.000sek till 50.000sek.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag är medveten om att jag uttryckt önskemål att Sinn ska avvakta nylanseringar och beta av leveranstider men inser att jag haft fel.

En inte allt för kvalificerad gissning är att Sinn naturligtvis är mycket frustrerade över de långa leveranstiderna och att de inser att det inte gagnar någon, inte minst företaget själva.

En ordentlig försäljningsökning, Covid-tider, och med diverse störningar i övrigt ställer naturligtvis till det för ett företag. Men man kan inte sluta utveckla nytt. Det finns sannolikt både interna och externa förväntningar på att det behöver komma nyheter med viss regelbundenhet. Hur länge ska man vänta annars med nysläpp. 2025,
2027…
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ja, jo, nog kostar den. Men frågan är vad som agera referens? Det är ändå rätt mycket prestanda man får för pengarna. Ställ den bredvid en Breitling Superocean t ex. Lite beroende på vad man är ute efter så kan det väl ses som minst lika mycket prestanda som Breitlingen. Fast märkbart billigare.

Men visst priserna vi har sett hos märket sen gammalt känns outdated.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Ja, jo, nog kostar den. Men frågan är vad som agera referens? Det är ändå rätt mycket prestanda man får för pengarna. Ställ den bredvid en Breitling Superocean t ex. Lite beroende på vad man är ute efter så kan det väl ses som minst lika mycket prestanda som Breitlingen. Fast märkbart billigare.

Men visst priserna vi har sett hos märket sen gammalt känns outdated.
Sant. Jag gillade dock Sinns schyssta priser. 😇
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja, jo, nog kostar den. Men frågan är vad som agera referens? Det är ändå rätt mycket prestanda man får för pengarna. Ställ den bredvid en Breitling Superocean t ex. Lite beroende på vad man är ute efter så kan det väl ses som minst lika mycket prestanda som Breitlingen. Fast märkbart billigare.

Men visst priserna vi har sett hos märket sen gammalt känns outdated.

T50 GBDR är ungefär samma pengar som en Pelagos 39, även den i titan.

Lämnar till andra att avgöra vilken som är mest prisvvärd :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
bearing in mind that the Tudor is grade 2 titanium.. but the movement at the very least is better on the Tudor.. the Sellita's I've had with the U50's have been kinda weird..
Well don't take for granted that just because the movement of the Tudor is inhouse, it's free from troubles.
Out of the two Tudors with inhouse movement that I have, 50% have had their movement exchanged, within warranty...
 

BerserkKW

Breitling
Well don't take for granted that just because the movement of the Tudor is inhouse, it's free from troubles.
Out of the two Tudors with inhouse movement that I have, 50% have had their movement exchanged, within warranty...
I didn't mean to say that the Sellita isn't reliable, I've heard of issues with Tudor movements (mostly with the GMT), but my experience so far with the SW300, specifically with the newer version, higher power reserve version is not that great..
 

David71

Rolex
2-Faktor
Vet inte om det beror på tillverkningskapacitet eller prioriteringar men man kan se ett mönster bland olika tillverkare. Många tillverkare som alltid dröjer länge med leveranser till AD medan andra kan ha produkten hos AD samma dag som den offentliggörs, tycker det senare är föredömligt och kan de så borde andra tillverkare också kunna lösa det.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Topp