• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ingen Sinn, skit butik!
IMG_20230301_114433.jpg
Handlat åt forumvän? 😉
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det är säkert fullt möjligt, brukar ju bli så med limiterade Sinn de senaste åren.
Det är säkert en modell som måste ses irl. Jag är idock nte så förtjust i två ton så inget för mig.
(Eller så har jag inte 56000 på klockkontot :) )

Vilken resa Sinn gjort.
När jag köpte min 756 för 13 år sedan var de riktigt prisvärda men känner mig lite tveksam att kunna kalla Sinn det numera.
Den limiterade är inte tvåton utan hel goldbronze. Så då återstår bara KÖP. Förutsätter självklart doktorn har fetaste klockkontot 😀.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Blev en till resa till sumpan bokad, 11:e maj, en bra kväll för GTG hos @ERIKSON URHANDEL kanske? Vad säger du @Clark Kent ?

Det tycker jag låter som ett rimligt datum :)
Då har våren kommit och förhoppningsvis finns det någon av nyheterna i butiken. Jag har fått tips av Catrine på Erikson om ett ställe i Sumpan där man kan äta och samtidigt ha en våning för sig själv. Jag åker förbi där och rekar.
 
Senast ändrad:

vanman

Rolex
2-Faktor
Det tycker jag låter som ett rimligt datum :)
Då har våren kommit och förhoppningsvis finns det någon av nyheterna i butiken. Jag har fått tips av Catrine på Erikson om ett ställe i Sumpan där man kan äta och saftigt ha en våning för sig själv. Jag åker förbi där och rekar.
Underbart! Då har vi en plan och ett datum! 👏
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det tycker jag låter som ett rimligt datum :)
Då har våren kommit och förhoppningsvis finns det någon av nyheterna i butiken. Jag har fått tips av Catrine på Erikson om ett ställe i Sumpan där man kan äta och samtidigt ha en våning för sig själv. Jag åker förbi där och rekar.
Vad tror vi om en vintage träff i Ulva runt påsken eller strax efter?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Och maxålder? Tänker att det vänder och man återgår till ”stora-servetter” och inkontinensskydd. 🤷‍♂️
Maxålder är svårt att sätta, känner 60 åringar som är på tok för gamla och 92 åringar som är så jäkla pigga att jag blir avundsjuk.

Det viktiga är väll att man har et hjärta som klappar för gamla klockor, eller för klockor överhuvudtaget. Alltså ingen åldersgräns på varken deltager eller klockor :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Inklusive höljet... Föresten jag har väl aldrig berättat om när jag jobbade på Sicilien?? ;)

Tror jag har skrivit det här tidigare. Men jag tycker verkligen om att återvända och titta på den första bilden som man tog på en ny klocka. Det är lite som att återuppleva den första reaktionen på nytt.

1550 i bilen utanför DHL Center på Arlanda och bilden under det 144 även den i bilen, klockan i knät och återigen på Arlanda där jag mötte upp @-RI- ,men på terminal 5 :)

IMG_20190612_163039.jpg


Skärmavbild 2023-03-01 kl. 20.15.17.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tror jag har skrivit det här tidigare. Men jag tycker verkligen om att återvända och titta på den första bilden som man tog på en ny klocka. Det är lite som att återuppleva den första reaktionen på nytt.

1550 i bilen utanför DHL Center på Arlanda och bilden under det 144 även den i bilen, klockan i knät och återigen på Arlanda där jag mötte upp @-RI- ,men på terminal 5 :)

IMG_20190612_163039.jpg


Skärmavbild 2023-03-01 kl. 20.15.17.png
Första bilden på en ny klocka är något speciellt. Glädjen med den nya pjäsen återupplevs. Denna bild tog jag på en parkering mellan Jönköping och Vetlanda strax efter köpet. :)

Bild två på väg från Erikson efter köpet. Stunder man aldrig glömmer.






IMG_0428.JPG


IMG_0496.JPG
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Första bilden på en ny klocka är något speciellt. Glädjen med den nya pjäsen återupplevs. Denna bild tog jag på en parkering mellan Jönköping och Vetlanda strax efter köpet. :)

Bild två på väg från Erikson efter köpet. Stunder man aldrig glömmer.






IMG_0428.JPG


IMG_0496.JPG
Tycker det är en spännande tanke att din och @Clark Kent s 1550 ovan är möjligen servade av Helmut Sinn.
Vem vet, de kanske var där samtidigt?
😊
 
Topp