• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Äh nu kränger jag på en av mina egna tavlor.
@Clark Kent skiter nog i det 😀
56B7BC00-1BDC-4C6F-BE15-549FDFE59A3D.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag är lite inne på ett senapsfärgat band till Classic 12 som ska kännas retro och med en glossy yta. Undrar hur det skulle bli med det här från ABP? Det där är extra padded, 4mm, men det syns inte på bilden där det ser platt ut. Lånar din bild @perhog




Skärmavbild 2023-03-01 kl. 20.48.41.png


Skärmavbild 2023-03-01 kl. 20.47.29.png
Färgerna på ABPs sida stämmer inte riktigt 100% med verkligheten tycker jag.. Beställde ett honungsfägrat till min speedy men upplevde fägren anorlunda när bandet kom. Kan tänka mig att den färgen du valt blir ljusare i verkligheten.

Bild på mitt ABP till omegan och det bruna alligatorbandet till klassik 12 Båda är beställda med tjockare padding och extra utfyllnad mot boetten för att minska springan som man ofta får på standard band.


IMG_1835 (3).JPG





IMG_1770 (2).JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Färgerna på ABPs sida stämmer inte riktigt 100% med verkligheten tycker jag.. Beställde ett honungsfägrat till min speedy men upplevde fägren anorlunda när bandet kom. Kan tänka mig att den färgen du valt blir ljusare i verkligheten.

Bild på mitt ABP till omegan och det bruna alligatorbandet till klassik 12 Båda är beställda med tjockare padding och extra utfyllnad mot boetten för att minska springan som man ofta får på standard band.


IMG_1835 (3).JPG





IMG_1770 (2).JPG

Är det här vad du menar?

Skärmavbild 2023-03-01 kl. 23.16.29.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Dök upp en sökesannons på Kleineinzeigen. Har aldrig sett båda varianterna av 212 på bild tillsammans förut, och de föesta bilderna på den gröna ultrasällsynta 212 brukar vara av sämre kvalitet.

Ingen blyg viol precis med sina 47mm. Den vänstra är limiterad i 300 ex och tillverkades 2016i samband med 20-årsjubileet för starten av KSK, Kommando Spezialkräfte. Den högra med grön visare tillverkades i 70 ex och såldes enbart till medlemmar.

KSK har varit i blåsväder på 20-talet i samband med högerextrema kopplingar och det gick så långt att hela enheten riskerade att läggas ner.

Skärmavbild 2023-03-02 kl. 14.16.45.png

Skärmavbild 2023-03-02 kl. 14.20.07.png
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Dök upp en sökesannons på Kleineinzeigen. Har aldrig sett båda varianterna av 212 på bild tillsammans förut, och de föesta bilderna på den gröna ultrasällsynta 212 brukar vara av sämre kvalitet.

Ingen blyg viol precis med sina 47mm. Den vänstra är limiterad i 300 ex och tillverkades 2016i samband med 20-årsjubileet för starten av KSK, Kommando Spezialkräfte. Den högra med grön visare tillverkades i 70 ex och såldes enbart till medlemmar.

KSK har varit i blåsväder på 20-talet i samband med högerextrema kopplingar och det gick så långt att hela enheten riskerade att läggas ner.

Skärmavbild 2023-03-02 kl. 14.16.45.png

Skärmavbild 2023-03-02 kl. 14.20.07.png
Älskar estetiken, men önskar att sådana klockor kunde göras i typ 36-38 mm istället så att även människor kunde bära klockan 😐
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor

Någon??
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Kör OWG March med en annan dinka, men alltså... kan U50 vara den mest läsbara klockan någonsin? Är som att glaset inte ens är där 😍

20230303_103128.jpg

Jag kör OwgM med U50:ian och vart positivt överraskad av dess läsbarhet i alla möjliga vinklar, tydlig och lättavläst.

Spännet på låset hade ju kunnat vara bättre konstruerat, annars är jag nöjd än så länge.

20230303_111501.jpg
 
Topp