• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Trevlig helg på er. Själv ska jag gå promenader, läsa bok och se på F1! Känner att det blir en riktig bra helg.
16778670071265905752823892477205.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@perhog Kan du se vilken flygplanstyp den här cockpiten tillhör? Jag har försökt att bildgoogla men hittar ingen som överensstämmer. Det finns en till bild också men det är lite för suddigt för att se om det verkligen är en Sinn, men bifogar den också. Den var med i annonsen när jag köpte den.

EDIT: Tar bort den andra bilden. Känns inte som att den stämmer.

Skärmavbild 2023-03-03 kl. 19.12.29.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
@perhog Kan du se vilken flygplanstyp den här cockpiten tillhör? Jag har försökt att bildgoogla men hittar ingen som överensstämmer. Det finns en till bild också men det är lite för suddigt för att se om det verkligen är en Sinn, men bifogar den också. Den var med i annonsen när jag köpte den.

EDIT: Tar bort den andra bilden. Känns inte som att den stämmer.

Skärmavbild 2023-03-03 kl. 19.12.29.png
Svårt att gissa men det är en tremotorig turbinmanskin (jet) tristar eller triden men det är bara en gissning
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag var förresten och rekade på det rekommenderade stället där kalorier eventuellt ska inmundigas på GTG.
Det är delvis men inte helt privat, men skulle nog kunna fungera.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

Någon??
Tegiment? Något jag missar, var EZM13 tegimenterad?
 

iko

Panerai
2-Faktor
@perhog Kan du se vilken flygplanstyp den här cockpiten tillhör? Jag har försökt att bildgoogla men hittar ingen som överensstämmer. Det finns en till bild också men det är lite för suddigt för att se om det verkligen är en Sinn, men bifogar den också. Den var med i annonsen när jag köpte den.

EDIT: Tar bort den andra bilden. Känns inte som att den stämmer.

Skärmavbild 2023-03-03 kl. 19.12.29.png
"727:a Flight Engineer panel"

Screenshot_20230304_084520_Discord.png



Tackar! Det blir i Stockholm.
Perfekt! 👌
 

andbe3

Breitling
Fan det är märkligt alltså, hade jag sett denna för 3 år sen hade jag inte höjt ögonbrynen men nu jävlar är man helt into it 😁 sinn har vunnit över mig efter jag köpte 556an...
Håller med. För några år sedan hade man ingen aning om vilka fantastiska klockor Sinn gör.
Är det någon som har åsikter om det är värt att lägga pengar på Sinn original gummi. Eller om det finns andra alternativ?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor

Första gången jag handlar därifrån. Även natot kommer från samma sida.
Riktigt bra!
Nu måste du även uppdatera garderoben med utsvängda jeans för att fullända 70-tals looken.
s-l1600.jpg


Edit; De hade även bund numera.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Håller med. För några år sedan hade man ingen aning om vilka fantastiska klockor Sinn gör.
Är det någon som har åsikter om det är värt att lägga pengar på Sinn original gummi. Eller om det finns andra alternativ?

Det är en vattendelare :)

Personligen gillar jag Sinn´s gummin. Ingen att klaga på gällande passform, färg och kvalitet. Men det är andra som tycker att gummit är en dammagnet och det har även lyfts i tråden att det blir en blank yta efter en tids användning. Sen är Sinn´s gummi "omslutande" runt handleden. @ironcastle har förklarat det bäst med att det är förböjt.

Isofrane/Borealis är ett populärt alternativ. Ett klassiskt dykargummi, men med en rak avslutning mot botten.

Om du vill testa den typen av gummi så finns det en mängd olika färger på www.watchwear.se till väldigt överkomliga priser just nu.

Skärmavbild 2023-03-05 kl. 07.56.58.png
 
Topp