• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Riktigt bra!
Nu måste du även uppdatera garderoben med utsvängda jeans för att fullända 70-tals looken.
s-l1600.jpg


Edit; De hade även bund numera.

Och köpa 70-talsbil och utrusta den med Sinn´s rallyklockor!

17EB3445-4687-4E06-A4AB-51D962240206.jpg
 

andbe3

Breitling
Det är en vattendelare :)

Personligen gillar jag Sinn´s gummin. Ingen att klaga på gällande passform, färg och kvalitet. Men det är andra som tycker att gummit är en dammagnet och det har även lyfts i tråden att det blir en blank yta efter en tids användning. Sen är Sinn´s gummi "omslutande" runt handleden. @ironcastle har förklarat det bäst med att det är förböjt.

Isofrane/Borealis är ett populärt alternativ. Ett klassiskt dykargummi, men med en rak avslutning mot botten.

Om du vill testa den typen av gummi så finns det en mängd olika färger på www.watchwear.se till väldigt överkomliga priser just nu.

Skärmavbild 2023-03-05 kl. 07.56.58.png
Tack för tipsen 👍
Testar nog något billigare till en början 😊
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för tipsen 👍
Testar nog något billigare till en början 😊


Många på forumet inklusive jag själv som beställer från Watchwear. Snabba leveranser, bra produkter och bonus att det ägs/drivs av @Feskarn
 

andbe3

Breitling

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag har fattat tycke för 103 St och ska försöka jaga fatt på en. Jag slängde precis ut en köpesannons. Eftersom jag har så himla dålig koll på den modellen undrar jag vad som är rimligt att betala? Jag tänker mig en som är ett par år gammal, max fem år, i gott skick och helst på länk, i andra hand på canvas. Går det att säga ett prisintervall mellan tummen och pekfingret?

Bild från Worn & Wound eftersom det är en vacker klocka som man blir glad av att se:

maxresdefault.jpg
 

iko

Panerai
2-Faktor
Jag älskar AR och tar hellre risken för repor och ett relativt billigt glasbyte mot att alltid ha ett mjölkigt glas.
PXL_20230225_214226248.jpg

Sinn är bra på detta, när det inte är någon av fettmagneterna.
Ser man AR bredvid ickeAR i ett naturligt tillstånd är det svårt att argumentera emot tycker jag.
Ett OT-exempel:
20220805_182632.jpg
Min Sinn är den enda av mina klockor som är en fettmagnet. Min klocka ser mer ut så här än totalt clean.
Ingen annan klocka jag har blir liknande (Omega, Tudor, Marathon, Tissot osv).
20230306_080913.jpg


Det har gjort att jag blivit lite OCD:ig och rengör klockan med tröjan nästan hela tiden. 😅
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Min Sinn är den enda av mina klockor som är en fettmagnet. Min klocka ser mer ut så här än totalt clean.
Ingen annan klocka jag har blir liknande (Omega, Tudor, Marathon, Tissot osv).
20230306_080913.jpg


Det har gjort att jag blivit lite OCD:ig och rengör klockan med tröjan nästan hela tiden. 😅
Sinn använder flera olika typer av AR. Den som sitter på UX är extremt kladdig (och kanske är samma som på U50?).
Störde mig mest i början men har lugnat ner mig nu. Tänker om det duger åt GSG9 så duger det för mig.

Arkivbild
759202BE-822F-4DBC-9AF9-5DD52C91D5AC.jpeg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag har fattat tycke för 103 St och ska försöka jaga fatt på en. Jag slängde precis ut en köpesannons. Eftersom jag har så himla dålig koll på den modellen undrar jag vad som är rimligt att betala? Jag tänker mig en som är ett par år gammal, max fem år, i gott skick och helst på länk, i andra hand på canvas. Går det att säga ett prisintervall mellan tummen och pekfingret?

Bild från Worn & Wound eftersom det är en vacker klocka som man blir glad av att se:

maxresdefault.jpg
Skulle gissa att en på länk borde ligga runt 15.
Såldes en på läder för 13,5 för några veckor sedan som faktiskt fick bumpas en bra stund.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lite lustigt hur det svänger i utbud/efterfrågan. Men Sinn är ett litet märke och spontant känns det som 103 st sitter hyfsat säkert i många samlingar

356 har nästan pendlat ännu mer främst gällande pris. Låg ett par ute innan pandemin under en låg tid och blev inte sålda trots generös prissättning, men nu upplever jag det som att den modellen har gjort ett hopp i popularitet och pris.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Stämmer! Varken 103, 356 eller 358 har tillverkats med svart boett om jag inte är helt ute och cyklar.
Hm, kanske skulle kunna bli rätt coolt med en svart 103 🤔
Märker direkt att jag är gammal och konservativ, jag går direkt igång på tanken om en svart 356:a, mycket mer än jag gillar pastellerna som dök upp....

så, en svart 356, 103 eller varför inte en 104a?? JA TACK! Var det någon som sa manuellt verk oxå?? :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Märker direkt att jag är gammal och konservativ, jag går direkt igång på tanken om en svart 356:a, mycket mer än jag gillar pastellerna som dök upp....

så, en svart 356, 103 eller varför inte en 104a?? JA TACK! Var det någon som sa manuellt verk oxå?? :D

Lite märkligt att det aldrig har släppts en limiterad variant eller i samband med ett samarbete.

Sen är det ett stort mysterium varför det inte finns en plexi-104.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Så länge man väntar efter att garantin har löpt ut så skulle jag kunna tänka mig att modda. Men tror faktiskt aldrig att jag har sett någon göra det.
Nej, inte jag heller. Men som sagt, bara man väntar till efter garantin... Då är det ett snabbt, billigt och reversibelt ingrepp. Det är ju bara att sätta dit safirglaset igen ifall man ångrar sig.
 
Topp