• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Apropå Flyback som är en cool funktion finns den inte på 356 som han undrar över i klippet, utan den enda i produktion nu är 910 SRS.
Tidigare modeller med Flyback är bland annat 1550BW, en variant av 256 plus ett par 103. Men det är verkligen inte så vanligt.

Skärmavbild 2023-03-08 kl. 15.14.43.png
IMG_20200720_131531.jpg
Skärmavbild 2020-10-09 kl. 09.22.13.png
Skärmavbild 2023-03-08 kl. 15.17.15.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Till salu på Uhrforum (visst var @perhog intresserat?):

Tack för tippset. Tycker nog den är lite för dyr för att vara ett panelur till flygplan. SINN i all ära men det finns många tillverkare från samma period till betydligt lägre priser.. Är trotts allt lite sugen på den, tur att jag är så dålig på tyska :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Tack för tippset. Tycker nog den är lite för dyr för att vara ett panelur till flygplan. SINN i all ära men det finns många tillverkare från samma period till betydligt lägre priser.. Är trotts allt lite sugen på den, tur att jag är så dålig på tyska :)
Tänkte på dig när jag såg denna. Fel märke så glömde bort. Dessutom drog den iväg såg jag nu. Provision tillkommer
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tänkte på dig när jag såg denna. Fel märke så glömde bort. Dessutom drog den iväg såg jag nu. Provision tillkommer
Såg den åxå.. en modernare historia. :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Dessutom såg jag nu efter att ha kikat närmare att tavlan verkar vara helt ommålad
Den största nackdelen är att det kräver ett 80 mm (3 1/8 tum) hål i panelen. mindre instrument har en dia på ca 2 1/4 tum Gamma standard med tum. Vissa länder såsom Tyskland och Frankrike har som vanligt haft sina egna dimensioner :)
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
OWG torka i tråden ?

1678444766218.jpeg
Lite annat som stulit must och fokus senaste veckan. Är inte med i OWG men kunde lika gärna vart då ”ye old faithfull” Ezm13 ändå inte lämnar handleden.
77B979C4-60C3-40C8-B94D-6026220D89DE.jpeg

Har beställt ett rätt ballt silicon från Guinand som jag tror passar men det verkar som de supit bort min order och kundservicen är för bakfull för att orka läsa emails. 😂
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Lite annat som stulit must och fokus senaste veckan. Är inte med i OWG men kunde lika gärna vart då ”ye old faithfull” Ezm13 ändå inte lämnar handleden.
77B979C4-60C3-40C8-B94D-6026220D89DE.jpeg

Har beställt ett rätt ballt silicon från Guinand som jag tror passar men det verkar som de supit bort min order och kundservicen är för bakfull för att orka läsa emails. 😂
Har du provat mejla Petra?
 
Topp