• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skillnaden är fler, ezm 3f är en pilot klocka och har countdown bezel samt "endast" vattentät till 20bar. Ezm 3 har dykar bezel och vattentät till 50bar :)

Jag visste faktiskt inte att det var skillnad i vattentätheten. Märkligt förresten att ingen har slagit till på din 356. Jag tycker att du ska komplettera med lite fler bilder med klockan på andra band. Folk är lata...de orkar inte googla själva :)

Jag visste faktiskt inte att det var skillnad i vattentätheten. Märkligt förresten att ingen har slagit till på din 356. Jag tycker att du ska komplettera med lite fler bilder med klockan på andra band. Folk är lata...de orkar inte googla själva :)
Ja jag får nog ta och göra. Tycker också det är lite märkligt. Är en underbar klocka, tar emot att sälja den faktiskt. :(

Vilken klocka?
IMG_1399.JPG

Är det någon annan än jag som har haft av stiftet på Sinn-verktyget? Tror jag är uppe i tre eller fyra stycken vid det här laget. Och ja...det kan nog snarare bero på handhavandefel än kvalitét :)

Kom halvvägs när U1 skulle bli höstmysig. Åker förbi Erikson, hade ändå haft tankar att byta Hirsch-spännet till ett Sinn.

IMG_20171014_121348.jpg

Är det någon annan än jag som har haft av stiftet på Sinn-verktyget? Tror jag är uppe i tre eller fyra stycken vid det här laget. Och ja...det kan nog snarare bero på handhavandefel än kvalitét :)

Kom halvvägs när U1 skulle bli höstmysig. Åker förbi Erikson, hade ändå haft tankar att byta Hirsch-spännet till ett Sinn.

IMG_20171014_121348.jpg

Snygg kombo! Läder och gummi, feelin’ a bit kinky? :p

IMG_20171014_121348.jpg
Inte haft av något ännu men de böjer sig väldigt lätt så det är nog bara en tidsfråga.

Tackar! Det är ett Hirsch som jag tyvärr inte minns vad det heter. Köpte det förra eller förrförra året. Nu när jag var hos Erikson så verkade det inte finnas exakt samma, men ett nytt med samma material och färg...men som är mer uppbyggt i mitten.
Ah ok, får kika om jag hittar nåt liknande. Står det inte modell på insidan? Kanske går hitta ett "NOS" om det utgått tänker jag :)

Ah ok, får kika om jag hittar nåt liknande. Står det inte modell på insidan? Kanske går hitta ett "NOS" om det utgått tänker jag :)

Riktigt bra! Ser lite ut som ett Hirsch Terra men ändå inte riktigt. Hur som så gillar jag det :heart:

@Yoko har helt rätt :) Det är Hirsch Terra! Jag kanske är kass på att söka, men hittar inte ens den nya varianten på Hirsch´s hemsida. Men det finns att köra hos Erikson i alla fall.

+1 på @Dennta , U2 börjar klättra på nästa-klocka-listan.

Tack. Gillar den verkligen. Bandet är dessutom stabilt nog för att balansera klockans tyngd - Sinns U-modeller kräver lite styvhet.
Saknar bara Sinn-buckle. Någon som har ett? 22mm.

Jag köpte det här hos Erikson idag...skulle passa perfekt på ditt band.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-190#post-2041860

EDIT: Såg nu att det var 22mm du sökte. Det här är 20mm, men det borde ju finnas även i 22.

Tillbaka
Topp