• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Maer

Cartier
Bra klockor bägge två. Den till höger passar mig bättre och därför behåller jag den.
15080593907871305477466.jpg
Har den grå också glansig urtavla eller är den mer metallisk?

Edit: på bilder tycker jag den ser mer metallisk ut, vet inte vad jag ska jämföra med. Förstår du hur jag menar?
 

mchamoun

Cartier
Har den grå också glansig urtavla eller är den mer metallisk?

Edit: på bilder tycker jag den ser mer metallisk ut, vet inte vad jag ska jämföra med. Förstår du hur jag menar?
Hm, har du har sett sunburst tavlor tidigare? Denna är lik fast i grått då. Tror den är mer metallisk enligt din uppfattning.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Clark Kent
Postade ditt lilla projekt på Wus som jag lovade.
Lite dålig respons....

IMG_0924.jpg


IMG_0925.jpg


IMG_0926.jpg


IMG_0927.jpg

Kul...tackar för det :) Jag trodde i min enfald att det skulle rasa in inlägg hur fantastiskt bra det blev :D

Hur är det på WUS? När jag försökte börja skriva där förut var det hopplöst, för varenda inlägg skulle granskas och godkännas av någon moderator vilket kunde ta ett dygn. Det kändes rätt så meningslöst att ens försöka sig på att ge sig in i en diskussion. Antar att man så småningom blir godkänd att posta direkt, men så länge orkade jag inte hänga kvar.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kul...tackar för det :) Jag trodde i min enfald att det skulle rasa in inlägg hur fantastiskt bra det blev :D

Hur är det på WUS? När jag försökte börja skriva där förut var det hopplöst, för varenda inlägg skulle granskas och godkännas av någon moderator vilket kunde ta ett dygn. Det kändes rätt så meningslöst att ens försöka sig på att ge sig in i en diskussion. Antar att man så småningom blir godkänd att posta direkt, men så länge orkade jag inte hänga kvar.
Jag har inte postat särskilt mycket men jag vill tro att det kommer in direkt när jag skriver.
Det jag stör mig på är att det är så mycket reklam inne i trådarna. Blir lite knöligt att följa.
Jag gillar att man har flera underkategorier såsom Theme forum och watch brands.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
U1 är väldigt bekväm på Hirsch Terra. Sitter och funderar på om Ezm3 eller 144st måste lämna. Det är synd att priserna på C24 är så pass mycket högre än KS. Båda är ju lite svåra att få tag på på hemmaplan.

IMG_20171015_151330.jpg
Tråkigt att du måste göra dig av med en av dina fina Sinn:( Det är inget lätt val du har att göra. Jag hade nog resonerat som så att en chrono och en dykare är en bättre fördelning än två dykare. Med det sagt så är jag personligen inte ens säker på vilken som skulle få stanna om jag tvingades välja mellan U1 och EZM3.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tråkigt att du måste göra dig av med en av dina fina Sinn:( Det är inget lätt val du har att göra. Jag hade nog resonerat som så att en chrono och en dykare är en bättre fördelning än två dykare. Med det sagt så är jag personligen inte ens säker på vilken som skulle få stanna om jag tvingades välja mellan U1 och EZM3.

U1:n sitter säkert. Dels är det min första Sinn, men dels även då jag har så pass mycket tillbehör till den vilket gör den extremt mångsidig. Bara det att byta bezelring gör ju enormt mycket för utseendet. Men du har ju rätt i att dykare/chrono nog är bättre att ha kvar än dykare/dykare.

Hoppas verkligen att jag slipper sälja, men just nu är det alldeles för låst i samlingen. Sjöö&Sandström Chronolinken kommer jag aldrig att sälja, och heller inte min Certina Chronolympic Regatta. Sen är det mina Sinn´s och efter det ett gäng mindre värdefulla klockor som det känns att det kvittar att sälja för det genererar inte i tillräckligt mycket för att köpa det jag vill i alla fall. Jobba mer och titta över alla utgifter än väl egentligen enda sättet :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
U1:n sitter säkert. Dels är det min första Sinn, men dels även då jag har så pass mycket tillbehör till den vilket gör den extremt mångsidig. Bara det att byta bezelring gör ju enormt mycket för utseendet. Men du har ju rätt i att dykare/chrono nog är bättre att ha kvar än dykare/dykare.

Hoppas verkligen att jag slipper sälja, men just nu är det alldeles för låst i samlingen. Sjöö&Sandström Chronolinken kommer jag aldrig att sälja, och heller inte min Certina Chronolympic Regatta. Sen är det mina Sinn´s och efter det ett gäng mindre värdefulla klockor som det känns att det kvittar att sälja för det genererar inte i tillräckligt mycket för att köpa det jag vill i alla fall. Jobba mer och titta över alla utgifter än väl egentligen enda sättet :)
Jag hade liknande funderingar tidigare och kom fram till att sälja av de Sinn jag inte använde så mycket.
Om jag varit i ditt ställe skulle jag behålla ezm 3:an.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag hade liknande funderingar tidigare och kom fram till att sälja av de Sinn jag inte använde så mycket.
Om jag varit i ditt ställe skulle jag behålla ezm 3:an.

Så jäkla trist att sälja bara :) Men även om jag går efter vilken jag använder mest så ligger Ezm3 sämst till, följt av 144 och U1 sitter säkert även i det avseendet.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
U1:n sitter säkert. Dels är det min första Sinn, men dels även då jag har så pass mycket tillbehör till den vilket gör den extremt mångsidig. Bara det att byta bezelring gör ju enormt mycket för utseendet. Men du har ju rätt i att dykare/chrono nog är bättre att ha kvar än dykare/dykare.

Hoppas verkligen att jag slipper sälja, men just nu är det alldeles för låst i samlingen. Sjöö&Sandström Chronolinken kommer jag aldrig att sälja, och heller inte min Certina Chronolympic Regatta. Sen är det mina Sinn´s och efter det ett gäng mindre värdefulla klockor som det känns att det kvittar att sälja för det genererar inte i tillräckligt mycket för att köpa det jag vill i alla fall. Jobba mer och titta över alla utgifter än väl egentligen enda sättet :)
Vad är det som ska inhandlas? Någon annan klocka? :)
 
Topp