• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Syskonträff.
16831965356292383765183012995785.jpg
Håller pinnen på att ge med sig?
1683198706976.png
 
Glöm det jag skrev om Uhren Lounge i förrgår. Fick hem det svarta silikonbandet till U50 S igår, men det var helt omöjligt att montera, så efter mycket svärande och slintande med bandverktyget (inte ens en hairline på den tegimenterade boetten dock) dubbelkollade jag på baksidan och såg att bandet var märkt 856 och inte U50. Butiken trodde att det var samma band på ett flertal olika modeller - bl a 556, 104, 856, U50 och ett par till - vilket ju inte stämmer. Nåja, det verkar ha varit ett ärligt misstag från deras sida, så nu är bandet på retur till Tyskland och jag har beställt från gamla hederliga @ERIKSON URHANDEL istället. De har koll på sina Sinn-tillbehör!
 
Det var en tid sedan jag sålde min 556i. Fick lite ryck på en 556 i B. Den kostar numer 17300 på länk vilken är betydligt mer än jag minns(??!).

Är det fortfarande ett bra bang-for-buck eller? Känns dyrt även om jag inte kommer på någon uppenbar konkurrent i samma prisklass..
 
Det var en tid sedan jag sålde min 556i. Fick lite ryck på en 556 i B. Den kostar numer 17300 på länk vilken är betydligt mer än jag minns(??!).

Är det fortfarande ett bra bang-for-buck eller? Känns dyrt även om jag inte kommer på någon uppenbar konkurrent i samma prisklass..
Ja, den börjar bli väl dyr nu, precis som alla Sinn efter senaste prishöjningen för ett par veckor sedan. Samtidigt är det svårt att hitta alternativ om du gillar den. Det är ju fortfarande en extremt välbyggd och smäcker klocka i en perfekt mörkblå nyans. Men bra bang for buck? Nja, nu är nog smärtgränsen nådd för en enkel instegsmodell, i alla fall för mig.
 
Paketöppning! (Från igår kväll)

Stora paketet från en mycket trevlig Ks-medlem och det lilla från Sverige trevligaste ad (ni får gissa).



Här är lite bakgrund om någon skulle kunna finna det intressant 😅



När denna modellen lanserades blev jag helt såld, men så kom den lilla detaljen med finansiering🤔 jag hade inte pengar så att jag på ett ansvarsfullt skulle kunna köpa den. Och det skulle ju visa sig att jag inte hade tid att sälja en njure, men i två dygn var jag helt besatt - hur skulle jag lösa detta? Jag hade den även i min kundvagn hos Erikson, men kunde inte trycka på köp. Och helt plötsligt var de slutsålda.

Jag ska vara ärlig - detta dödade mitt klockintresse i över ett år innan det drog igång på nytt med ett annat märke i fokus, så min klocklåda fylldes med dykare.



Men för 2-3 månader sen så kände jag att det var dags att sälja av, då jag mer eller mindre bara använde min Sinn. Så jag började sälja av min samling, och så kom dagen då jag bara hade en klocka kvar (att sälja). Jag hade nu finanser och mer därtill att kunna köpa en av mina drömklockor. En Guinand Starfighter Pilot II (Dr. D detta är ditt fel 😁👌), så i förra veckan började jag skriva med Guinand, då jag hade några frågor och jag var inte helt säker på om jag ville ha en Starfighter eller en 361. Men så kom ett pm på Ks ”Tja! Har en ……………… (nära nyskick och fullset) värde …Vad tror du om det?”



Mitt hjärta stannade nästan 😅 så inom någon sekund hade jag godkänt dealen klocka + en skattkista för en klocka som jag missade när den var ny.



Och i torsdags anlände den och så väntade jag till igår med öppning (fredagkväll och barnen i säng) beställde även extra tillbehör från fantastiska Erikson. Så var det äntligen dags!



Ursäkta dåliga bilder 😅 inte världens bästa förutsättningarna i min bar efter solnedgång.
IMG_3764.jpeg
IMG_3771.jpeg
IMG_3776.jpeg
IMG_3775.jpeg
IMG_3777.jpeg
IMG_3778.jpeg
IMG_3747.jpeg
 

Bilagor

  • 2BDCD36E-9351-4B3F-9993-3D98CEE6DBA0.jpeg
    2BDCD36E-9351-4B3F-9993-3D98CEE6DBA0.jpeg
    953.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_3768.jpeg
    IMG_3768.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 3
Det var en tid sedan jag sålde min 556i. Fick lite ryck på en 556 i B. Den kostar numer 17300 på länk vilken är betydligt mer än jag minns(??!).

Är det fortfarande ett bra bang-for-buck eller? Känns dyrt även om jag inte kommer på någon uppenbar konkurrent i samma prisklass..
Om jag vore du skulle jag hålla ögonen på köp och säljtråden.
 
Paketöppning! (Från igår kväll)

Stora paketet från en mycket trevlig Ks-medlem och det lilla från Sverige trevligaste ad (ni får gissa).



Här är lite bakgrund om någon skulle kunna finna det intressant 😅



När denna modellen lanserades blev jag helt såld, men så kom den lilla detaljen med finansiering🤔 jag hade inte pengar så att jag på ett ansvarsfullt skulle kunna köpa den. Och det skulle ju visa sig att jag inte hade tid att sälja en njure, men i två dygn var jag helt besatt - hur skulle jag lösa detta? Jag hade den även i min kundvagn hos Erikson, men kunde inte trycka på köp. Och helt plötsligt var de slutsålda.

Jag ska vara ärlig - detta dödade mitt klockintresse i över ett år innan det drog igång på nytt med ett annat märke i fokus, så min klocklåda fylldes med dykare.



Men för 2-3 månader sen så kände jag att det var dags att sälja av, då jag mer eller mindre bara använde min Sinn. Så jag började sälja av min samling, och så kom dagen då jag bara hade en klocka kvar (att sälja). Jag hade nu finanser och mer därtill att kunna köpa en av mina drömklockor. En Guinand Starfighter Pilot II (Dr. D detta är ditt fel 😁👌), så i förra veckan började jag skriva med Guinand, då jag hade några frågor och jag var inte helt säker på om jag ville ha en Starfighter eller en 361. Men så kom ett pm på Ks ”Tja! Har en ……………… (nära nyskick och fullset) värde …Vad tror du om det?”



Mitt hjärta stannade nästan 😅 så inom någon sekund hade jag godkänt dealen klocka + en skattkista för en klocka som jag missade när den var ny.



Och i torsdags anlände den och så väntade jag till igår med öppning (fredagkväll och barnen i säng) beställde även extra tillbehör från fantastiska Erikson. Så var det äntligen dags!



Ursäkta dåliga bilder 😅 inte världens bästa förutsättningarna i min bar efter solnedgång.
IMG_3764.jpeg
IMG_3771.jpeg
IMG_3776.jpeg
IMG_3775.jpeg
IMG_3777.jpeg
IMG_3778.jpeg
IMG_3747.jpeg
Grattis!
Sitter som en smäck på din arm.
Hur är känslan?
 
IMG_4551.jpeg

240stgz fick följa med på AW idag, nu på väg hem i gatlyktornas sken…
Det är lite roligt med denna, vintertid är den svårmotiverad att ta på, men så fort solen kommer fram och sommaren närmar sig så kommer den till sin rätt under skjortmanschetten och blir sportigt dressigt. Nu känns den som en keeper igen trots att jag förra veckan var nära att sälja den. Den får iallafall följa med till 08-land om mini-gtg med @perhog på torsdag. Inga andra som ska hänga på strax innan 17 i sumpan?
 
Det är lite roligt med denna, vintertid är den svårmotiverad att ta på, men så fort solen kommer fram och sommaren närmar sig så kommer den till sin rätt under skjortmanschetten och blir sportigt dressigt. Nu känns den som en keeper igen trots att jag förra veckan var nära att sälja den. Den får iallafall följa med till 08-land om mini-gtg med @perhog på torsdag. Inga andra som ska hänga på strax innan 17 i sumpan?
Vilket datum var det?
 
Det är lite roligt med denna, vintertid är den svårmotiverad att ta på, men så fort solen kommer fram och sommaren närmar sig så kommer den till sin rätt under skjortmanschetten och blir sportigt dressigt. Nu känns den som en keeper igen trots att jag förra veckan var nära att sälja den. Den får iallafall följa med till 08-land om mini-gtg med @perhog på torsdag. Inga andra som ska hänga på strax innan 17 i sumpan?
blir det något på torsd ?
 
Tillbaka
Topp