• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_4303.jpeg
Mycket snygg kombo! Vilket ribbat nato är det?

Mycket snygg kombo! Vilket ribbat nato är det?
Köpt från: https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/nato/nato-ribbed/

Verkligen helt ok med tanke på priset!

Skulle säga att watchgeckos är följsammare och bekvämare men orimligt dyrt med import och frakt.

Ribbat nato är i sig rätt ”styvt” och kanske inte lika bekvämt som de flesta andra natos men styvheten tar bort problemet med topptunga klockor. Har ett på en Seiko tonfisk och skillnaden på upplevd vikt är påtaglig emellan ribbat och andra nato.

Senast ändrad:
Idag blev jag också med Sinn. Första tyska klockan för mig och tänkt som en sommar- och semesterföljeslagare. Fick en gedigen guidning hos Eriksons Urhandel i Sumpan innan valet tillslut föll på en EZM3F. Fortsatt trevlig sommar !!
IMG_8052.jpeg
Mycket bra val som semesterklocka. Tål det mesta och inte överkänslig om den skulle få en repa. Och destro är på plussidan enl. mig :).

Brorsonen ville köpa sig en klocka efter studenten. Han kollade på en 47 mm citizen... Sedan ville han ha en SS Skydiver på 44 mm.

Jag bad honom komma hit och känna på storlekar. Smällde på min 900 med en gång. Den var såklart alldeles för stor och det var ju det jag visste. Även UX blev stor såklart.

Det slutade med att han lämnade med min 104:a. Den satt perfekt. Nu ska han få låna den och känna efter. Vi får se om den kommer tillbaka.

Man är färgad såklart men måste säga att en begagnad 104 är väldigt mycket klocka för pengarna.

Brorsonen ville köpa sig en klocka efter studenten. Han kollade på en 47 mm citizen... Sedan ville han ha en SS Skydiver på 44 mm.

Jag bad honom komma hit och känna på storlekar. Smällde på min 900 med en gång. Den var såklart alldeles för stor och det var ju det jag visste. Även UX blev stor såklart.

Det slutade med att han lämnade med min 104:a. Den satt perfekt. Nu ska han få låna den och känna efter. Vi får se om den kommer tillbaka.

Man är färgad såklart men måste säga att en begagnad 104 är väldigt mycket klocka för pengarna.
OT, men… vill han ha en SS Skydiver så finns ju
Hamilton aviation flight timer (
https://klocksnack.se/threads/hamilton-aviation-flight-timer.59928/) som är samma verk men i mindre boett…

Tillbaka
Topp