• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gtg med @vanman . Han dyker upp strax.
1687938745444450879168882230296.jpg
 
Jo, men dina inlägg vinner nog högsta pris tror jag, jag vill inte vara dryg, men jag fattar inte vad du vill?!

Ville bara veta mer specifikt hur du tänker kring ditt ur. Vi kan släppa det, jag behöver inte veta/förstå allt.
Ah! Nu är jag med på bollen. Får erkänna att det är lite svårt att hänga med i svängarna även för mig. Lite bullet points.

  • Vill ha, och känner mig behöva, microadjust. Spännet får helhetsintrycket på fall.
  • Klockan generellt älskar jag. Samtidigt som den påminner mig om en sämre version av mig själv. Hade inte råd med en Sinn, egentligen. Skulle legat runt 4-5k första klocka i stället för det, iofs. väldigt fina pris, jag gav.
  • Kan jag få ut en tusing om jag säljer min Sinn och ersätter med... Ja, vad som. Citizen? Seiko? Tråkig, men solid, halv-knockoff från Kina?
  • Om jag servar, fixar ytan, byter spänne, gör rent och donar... Blir jag kär helt i uret igen? Höjer jag värdet med det jag s.a.s investerar?

Lite så. Väldigt spridda tankar. Tack så mycket för den konkreta frågan! Den lugnade ner mig lite i den, lite fånigt känslomässiga, pendel min hjärna svingar i kring... En klocka.
 
Ah! Nu är jag med på bollen. Får erkänna att det är lite svårt att hänga med i svängarna även för mig. Lite bullet points.

  • Vill ha, och känner mig behöva, microadjust. Spännet får helhetsintrycket på fall.
  • Klockan generellt älskar jag. Samtidigt som den påminner mig om en sämre version av mig själv. Hade inte råd med en Sinn, egentligen. Skulle legat runt 4-5k första klocka i stället för det, iofs. väldigt fina pris, jag gav.
  • Kan jag få ut en tusing om jag säljer min Sinn och ersätter med... Ja, vad som. Citizen? Seiko? Tråkig, men solid, halv-knockoff från Kina?
  • Om jag servar, fixar ytan, byter spänne, gör rent och donar... Blir jag kär helt i uret igen? Höjer jag värdet med det jag s.a.s investerar?

Lite så. Väldigt spridda tankar. Tack så mycket för den konkreta frågan! Den lugnade ner mig lite i den, lite fånigt känslomässiga, pendel min hjärna svingar i kring... En klocka.
Då får du ett kort svar, 😀, behåll den om du inte behöver pengar. Köp ett snyggt läder med butterflyspänne.
Det kommer att bli kanon.
 
Å Stadion ligger i Stockholm. Hehe, ursäkta dåliga fotbollskämt. Lite uppspelt efter vinst mot Häcken. Tillbaka till topic.

Är det någon som har bra erfarenhet av inhemsk Sinn-service? Asså varför skicka en SW-200 till Tyskland?

Pärlor åt svin, är jag rädd! Jag har sett exakt en sportbollstävling i sin helhet, och slipper gärna sedan dess 😂
 
Pärlor åt svin, är jag rädd! Jag har sett exakt en sportbollstävling i sin helhet, och slipper gärna sedan dess 😂
Jag förstår dig helt! Personligen gillar jag inte fotboll. Har bara bestämt mig, äntligen, för att låta mig själv gilla samma lag som hela min familj älskar. Lite övning för andra fram- och motgångar i livet.
 
Jag kom på att jag också har ett hack liknande munsköljstricket ovan!

Om man har problem med att nya silikonband drar åt sig damm kan man använda vanligt sköljmedel (som ju är antistatiskt). Jag körde en 50/50-mix av sköljmedel och vatten och gnuggade bandet i ett par minuter med en mikrofiberduk. Sedan lät jag det lufttorka en stund. Nu har det gått två veckor och silikonet håller sig fortfarande damm- och pälsfritt, trots två katter. Det känns inte heller så där klibbigt som det gör när det är nytt, utan mer åt det glatta hållet, typ som ett FKM-gummi.
 
Jag kom på att jag också har ett hack liknande munsköljstricket ovan!

Om man har problem med att nya silikonband drar åt sig damm kan man använda vanligt sköljmedel (som ju är antistatiskt). Jag körde en 50/50-mix av sköljmedel och vatten och gnuggade bandet i ett par minuter med en mikrofiberduk. Sedan lät jag det lufttorka en stund. Nu har det gått två veckor och silikonet håller sig fortfarande damm- och pälsfritt, trots två katter. Det känns inte heller så där klibbigt som det gör när det är nytt, utan mer åt det glatta hållet, typ som ett FKM-gummi.
Ska testa!
 
Tillbaka
Topp