• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nyinkommet svart crosshatch FKM från @KlockTotte .
20230721_164115.jpg
Liknar mitt Hirsh-gummi
 
Fridykning bifins. Trist för din UX som jag tjatade om att få köpa att den inte får vara med. 😄 Var tvungen att hämta ut en ny. Ditt fel!😂
Coolt! 🤩 Hur stora djup talar vi om?

Min har nog säkert varit nere på 3-4 meter denna sommaren tillsammans med havsskölpaddor och diverse fiskar så glad att jag inte släppte den 😉
 
Nytt världsrekord togs igår på 122 m
 
Onej.😄 I Sverige är det så outvecklat ännu att 80m är mer än tillräckligt för skandinaviskt rekord. Rekordet på herrsidan är sämre än damernas.
Lättare att dyka när man ser något också. Och det är varmare i vattnet, även om det kanske är marginellt på de djupen.

Coolt att du vågar träna en sådan smal sport.
 
Både ja och nej. Man gör ju inte rekordförsök i Sverige utan man anmäler sitt försök och har en team från ADIA eller CMAS som kollar en. Ofta sker det i Kalamata eller i Panglao. På ett sätt är det svårare att dyka i varma vatten, åtminstone för oss nordbor. Dykreflexen sätter liksom aldrig in. I Vättern slår dykreflexen i typ på direkten.
 
Både ja och nej. Man gör ju inte rekordförsök i Sverige utan man anmäler sitt försök och har en team från ADIA eller CMAS som kollar en. Ofta sker det i Kalamata eller i Panglao. På ett sätt är det svårare att dyka i varma vatten, åtminstone för oss nordbor. Dykreflexen sätter liksom aldrig in. I Vättern slår dykreflexen i typ på direkten.
 
Både ja och nej. Man gör ju inte rekordförsök i Sverige utan man anmäler sitt försök och har en team från ADIA eller CMAS som kollar en. Ofta sker det i Kalamata eller i Panglao. På ett sätt är det svårare att dyka i varma vatten, åtminstone för oss nordbor. Dykreflexen sätter liksom aldrig in. I Vättern slår dykreflexen i typ på direkten.
Min dykreflex är tydlig i alla vatten, "vad dan håller du på med, UPP UR VATTNET IDIOT, du är inte skapt för detta!!"
 
Så har man blivit så gammal att man måste ha läkarintyg för att få ha kvar sitt CDE-körkort. 🤥 A och B är tydligen inte så noga med...
Inte mycket att be om. Bara att åka in till människobyn och få det fixat.
20230724_090500.jpg


Edit: snitsigt att lyckas ta en bild precis 12 timmar efter den föregående 😂
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp