• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

På väg mot fjällen. Pappa i baksätet, det har nog aldrig hänt på denna sträcka förr. Men med dottern bakom ratten är det andra bullar nu. Men det känns tryggt, hon brås på sin far och har haft en bra lärare 😇
20230726_100926.jpg
 
Ingen som har en 856 till salu? Har nämligen på känn att U50 och 856 skulle bli den ultimata duon.🤘

IMG_20230726_134434_edit_731538887102435.jpg
Har väl generellt varit dåligt med 856 i tråden över tid, finns ju en handfull B-uhr och några UTC (som sällan visas) - men jag minns inte om vi någonsin sett en plain 856 i tråden… betydligt fler 857 isf.
 
Har väl generellt varit dåligt med 856 i tråden över tid, finns ju en handfull B-uhr och några UTC (som sällan visas) - men jag minns inte om vi någonsin sett en plain 856 i tråden… betydligt fler 857 isf.
Ja, du har nog rätt! Jag skulle kunna tänka mig vilken som helst av varianterna i och för sig, alla har sin charm. Jag har lagt upp en köpesannons nu i alla fall, så får vi se om det nappar.

Förresten, har du kvar din 856 B-Uhr @Skägglurk? Vill minnas att den var till salu en gång i tiden. Du har en intressent i så fall. 😜
 
Ja, du har nog rätt! Jag skulle kunna tänka mig vilken som helst av varianterna i och för sig, alla har sin charm. Jag har lagt upp en köpesannons nu i alla fall, så får vi se om det nappar.

Förresten, har du kvar din 856 B-Uhr @Skägglurk? Vill minnas att den var till salu en gång i tiden. Du har en intressent i så fall. 😜
Det skulle vara en bra duo.
856 boetten är attans bekväm och tål ju hur mycket stryk som helst.
IMG_2910_Original.jpeg
 
Det skulle vara en bra duo.
856 boetten är attans bekväm och tål ju hur mycket stryk som helst.
IMG_2910_Original.jpeg
B-Uhr är så fin! Har beundrat den på avstånd i ett par år nu.

Hade gärna velat ha en till tegimenterad klocka i samlingen. Märker att jag blivit bortskämd med att inte behöva bry mig om repor hit och dit (till skillnad mot när jag sätter på mig en polerad klocka). Just stryktåligheten är särskilt uppskattad i denna fas i livet då jag har små barn som gillar att härja både ute och inne.
 
Den som ligger på K&S just nu, vad tror ni om den? (Ingen stammis här i Sinn-tråden, jag har kollat och han har bara ett inlägg här i samband med att annonsen skapades.) Den har legat på K&S sedan november 2021 och har en ding i boetten och skada på glaset, vilket avskräcker mig en smula. Och den är 8 år gammal, vilket gör att den kanske börjar närma sig service om man har otur. Vad tycker ni att en sådan 856 UTC är värd?

 
Den som ligger på K&S just nu, vad tror ni om den? (Ingen stammis här i Sinn-tråden, jag har kollat och han har bara ett inlägg här i samband med att annonsen skapades.) Den har legat på K&S sedan november 2021 och har en ding i boetten och skada på glaset, vilket avskräcker mig en smula. Och den är 8 år gammal, vilket gör att den kanske börjar närma sig service om man har otur. Vad tycker ni att en sådan 856 UTC är värd?

Jag har min 756 från -09.
Låg också i lådan 5-6 år och den tickar på fint så inte säkert den behöver service på flera år.
Vad rätt pris är har jag ingen aning om.
Finns de som är bättre på det här i tråden 😊
 
Den som ligger på K&S just nu, vad tror ni om den? (Ingen stammis här i Sinn-tråden, jag har kollat och han har bara ett inlägg här i samband med att annonsen skapades.) Den har legat på K&S sedan november 2021 och har en ding i boetten och skada på glaset, vilket avskräcker mig en smula. Och den är 8 år gammal, vilket gör att den kanske börjar närma sig service om man har otur. Vad tycker ni att en sådan 856 UTC är värd?

Min högst personliga åsikt.
Jag skulle definitivt räkna in en kostnad för service. Eftersom det är Ar så blir det Tyskland med allt vad det innebär i tid och kostnad.
Så jag tycker priset är högt. Hade hellre köpt en helt ny B-uhr isf.
 
Min högst personliga åsikt.
Jag skulle definitivt räkna in en kostnad för service. Eftersom det är Ar så blir det Tyskland med allt vad det innebär i tid och kostnad.
Så jag tycker priset är högt. Hade hellre köpt en helt ny B-uhr isf.
Ja, du och jag tänker i samma banor... Med de skadorna och åldern avstår jag nog och letar vidare.
 
7400 kr! 😭

 
När jag ändå är inne på priser på k&s.

Tycker även att den UX som ligger där just nu ligger högt. UX har gått upp i pris de sista två åren men det har sålts väsentligen nyare för lägre priser. Får inte ihop årtalet heller. @R.Capac köpte den sista chronometercertifierade UXen direkt från Sinn 2015. Den som säljs ska vara från slutet 2016 vilken då kan innebära att den legat osåld i 2 år. Eller så är datumet fel.
 
Tillbaka
Topp