• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

7400 kr! 😭

Man ska hitta de där auktions-annonserna. Sinn är ett så litet märke så det går att göra kap. Tex hittade @Jamterik sin 956 på auktion
 
När jag ändå är inne på priser på k&s.

Tycker även att den UX som ligger där just nu ligger högt. UX har gått upp i pris de sista två åren men det har sålts väsentligen nyare för lägre priser. Får inte ihop årtalet heller. @R.Capac köpte den sista chronometercertifierade UXen direkt från Sinn 2015. Den som säljs ska vara från slutet 2016 vilken då kan innebära att den legat osåld i 2 år. Eller så är datumet fel.
Håller helt med. Får inte ihop priset på den när en service ligger runt hörnet.
 
Den som ligger på K&S just nu, vad tror ni om den? (Ingen stammis här i Sinn-tråden, jag har kollat och han har bara ett inlägg här i samband med att annonsen skapades.) Den har legat på K&S sedan november 2021 och har en ding i boetten och skada på glaset, vilket avskräcker mig en smula. Och den är 8 år gammal, vilket gör att den kanske börjar närma sig service om man har otur. Vad tycker ni att en sådan 856 UTC är värd?

Instämmer i att servicekostnaden måste tas med i beräkningen. Det + skadorna gör att jag inte hade betalat mer än 12k för det exemplaret. Att den har legat osåld i 1,5 år säger ju något om prissättningen och personligen har jag svårt för att sälja en klocka för mer än jag köpt den för. Jag säger inte att så är fallet här, men att köpa en klocka 2015 och hänvisa till nypriset 2023 tycker jag är skevt.
 
När jag ändå är inne på priser på k&s.

Tycker även att den UX som ligger där just nu ligger högt. UX har gått upp i pris de sista två åren men det har sålts väsentligen nyare för lägre priser. Får inte ihop årtalet heller. @R.Capac köpte den sista chronometercertifierade UXen direkt från Sinn 2015. Den som säljs ska vara från slutet 2016 vilken då kan innebära att den legat osåld i 2 år. Eller så är datumet fel.
Man kan köpa billiga UX här på forumet från idiotier som @Dr. D 😂
 
Instämmer i att servicekostnaden måste tas med i beräkningen. Det + skadorna gör att jag inte hade betalat mer än 12k för det exemplaret. Att den har legat osåld i 1,5 år säger ju något om prissättningen och personligen har jag svårt för att sälja en klocka för mer än jag köpt den för. Jag säger inte att så är fallet här, men att köpa en klocka 2015 och hänvisa till nypriset 2023 tycker jag är skevt.
Tack för era second/third opinion! Ville mest få det bekräftat att det inte jag som var överdrivet petig. Men nu är vi ju flera som tycker att den är övervärderad, så då kan jag passa med ro i själen. Dessutom är det ju ganska kul att leta runt. Dyker en 856 upp till normalt andrahandsvärde inom ett par månader slår jag till, annars får det bli något annat helt enkelt.
 
Instämmer i att servicekostnaden måste tas med i beräkningen. Det + skadorna gör att jag inte hade betalat mer än 12k för det exemplaret. Att den har legat osåld i 1,5 år säger ju något om prissättningen och personligen har jag svårt för att sälja en klocka för mer än jag köpt den för. Jag säger inte att så är fallet här, men att köpa en klocka 2015 och hänvisa till nypriset 2023 tycker jag är skevt.
Har tyckt som du mest hela tiden. Och gör det fortfarande. Fast, om man ska köpa en ny istället, så är det ju listpriset av idag som räknas, och då blir det ännu dyrare s a s. Så... listpriset av idag spelar ju faktiskt in på något sätt.

Men jag tycker samtidigt att det är magstarkt att slita på grejerna och sen förvänta sig att göra sig en hacka på... ja vadå? Att prylen slitits och blivit sämre?
Var det nån som sa inflation?

Jag tror jag köpte min bara något år gamla UX kring 2020 nåt sånt, för kring 12.500 om jag minns rätt. Det kändes rätt och rimligt. Och gör det än.
 
Ja, du har nog rätt! Jag skulle kunna tänka mig vilken som helst av varianterna i och för sig, alla har sin charm. Jag har lagt upp en köpesannons nu i alla fall, så får vi se om det nappar.

Förresten, har du kvar din 856 B-Uhr @Skägglurk? Vill minnas att den var till salu en gång i tiden. Du har en intressent i så fall. 😜
Nee den gick vidare då det begav sig. Troligtvis enda klockan jag ångrat lite att jag sålt.
 
Ett stycke Sinn UX mitt i natten
IMG_9919.jpeg
 
Så, en blid och några tankar, det här är mitt "fynd" från pantbanken. Helt rätt pris var det, vilket får mig att reflektera över mina svåra beroenden! :) Jag ÄLSKAR en bra affär! Kanske därför jag hr sysslat med affärer hela mitt liv i princip.

Ett av mina bekymmer på senare tid är att jag har blivit urkass, no pun intended, på att sälja saker, jag menar, 11 Sinn, vad fan ska jag med det till???;)

Så, jag har kommit fram till att det är dealen som sådan som triggar mig, jag kan lägga ap mycket tid på att hitta rätt deal! Har köpt ur i Ungern, Spanien, UK Sverige och Tyskland, tror att ett ur kom från Österrike men minns inte riktigt.

Varje gång jag har sålt ett ur, vilket är 3 ggr hittills har jag genast ersatt det med ett likadant, det blir liksom ett hål i min samling....

Så, jag summerar med att jag åtminstone vet om att jag har vissa bokstavskombos, oklart vilka, och att jag är rätt stolt över dessa! :)
16904454356816280288011713521474.jpg
 
Senast ändrad:
Så, en blid och några tankar, det här är mitt "fynd" från pantbanken. Helt rätt pris var det, vilket får mig att reflektera över mina svåra beroenden! :) Jag ÄLSKAR en bra affär! Kanske därför jag hr sysslat med affärer hela mitt liv i princip.

Ett av mina bekymmer på senare tid är att jag har blivit urkass, no pun intended, på att sälja saker, jag menar, 11 Sinn, vad fan ska jag med det till???;)

Så, jag har kommit fram till att det är dealen som sådan som triggar mig, jag kan lägga ap mycket tid på att hitta rätt deal! Har köpt ur i Ungern, Spanien, UK Sverige och Tyskland, tror att ett ur kom från Österrike men minns inte riktigt.

Varje gång jag har sålt ett ur, vilket är 3 ggr hittills har jag genast ersatt det med ett likadant, det blir liksom ett hål i min samling....

Så, jag summerar med att jag åtminstone vet om att jag har vissa bokstavskombos, oklart vilka, och att jag är rätt stolt över dessa! :)
16904454356816280288011713521474.jpg
Säger som en kompis
”Du har alla bokstavskombinationer som finns förutom IQ” 😘
 
Tillbaka
Topp