• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

mchamoun

Cartier
Den kommer gå inom sin tid. När någon väl vill köpa kommer den gå :)

Du har inte en halvlänk över att låna ut? :angel:vet att din är helborstad men vill bara testa om de hjälper min justering av länken. Så kan jag beställa en egen
Tyvärr inte :( jag anväder bägge halvlänkar på min länk redan. Kör på två halvlänkar på en sida och en hellänk på den andra.

Om du inte redan har provat, så tror jag att Blocket/Tradera fungerar bra för en klocka som 556:n. Personligen så har jag bara bra erfarenheter av att sälja på Blocket, även om det verkar som att många inte står ut med det. Sålde tex min första Sjöö&Sandström Chronolink till ett pris som jag tror hade varit svårt att få på KS.

Sen är det ju så klart trist att den försvinner från forumet.
Har inte orkat lägga upp annonser på Tradera/Blocket ännu. Får nog ta och göra det om ingen hugger här på klocksnack.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Snubblade över den här på instagram. Är den på riktigt? Har ej sett den i vitt någon annanstans tidigare. Oavsett om det är ett fulbygge eller photshoppad så var den ju riktigt grym!
IMG_5775.PNG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ändå schysst att de har svart lume på visarna. Känns dock som det blir lite klenare ljus när det är svart färg som lumen är blandad med.

Ja, är det något som jag tycker att de kunde förbättra generellt så är det lumen. Det finns ju betydligt billigare klockor som har bättre lume.
Finns en till salu på C24. Den skulle nog bra riktigt cool på den svarta länken också :)
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
31A15555-27E6-40ED-8CE9-248563495E0A.jpeg
[QUOTE="skarpheden,
Men jag ska nog spara ihop till en EZM 13 eller byta (upp?) mot en 756/757 UTC.[/QUOTE]

Ahh håller också på att samla klöver och mod till en EZM 13, fingrade på en i butik för några veckor sedan. Försöker hitta något annat men återkommer hela tiden.
 
Senast ändrad:

leiden

Rolex
Varför köper ingen den Sinn 103 st ty som @Myndigheten har ute på köp o sälj?
Helt nyservad och ett roligt alternativ till vanliga 103 och den kanske även kan ses som en större 356:a.
Den kanske upplevs som en udda fågel i Sinns sortiment och det kanske krävs att en potentiell köpare är väl insatt i Sinns utbud för att riktigt uppskatta den. Det gör i så fall att gruppen av potentiella köpare på forumet är ganska liten. Möjligtvis att avsaknaden av länk gör sitt också.
Bara en tanke.

Personligen skulle jag välja både vanliga 103, 356 och 358 före.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Så vilken ligger bäst till för att bli nästa köp? :)
Oj! Det är olika svar varje dag nästan. Men UX är ju en fantastisk klocka som man bör ha någon gång. Annars så måste jag säga att jag gillade den 47mm stora U212 otroligt mycket. Då skulle man kunna låna band från Paneraien också. :)
Men jag har ju lovat mig själv att nästa klocka ska bli en Cartier.
Det brukar ju inte bli så iofs...:angel:
 

leiden

Rolex
Har du någon bra ws att bjuda på som visar hur det bygger? Typ såhär
IMG_20171017_160824.jpg
Jag har gjort ett tappert försök. Är du inte nöjd får du säga till ;)
Tog några olika bilder och använde ett premiumnato från Singular som referens.
Efter en lite närmare jämförelse mellan de två så verkar det som att Haveston är nästan dubbelt så tjockt som Singular.
Nu till bilderna :)

DSC_3037.JPG
DSC_3040.JPG
DSC_3036.JPG
DSC_3041.JPG
DSC_3038.JPG
Här ser det kanske lite roligt ut men jag tycker inte att det förstör helheten för det är inget man hänger upp sig på vid användning.
DSC_3039.JPG

Singular ser lite mer "normalt" ut :)

DSC_3035.JPG
DSC_3043.JPG


Och ett par bonusbilder på 356 :)
DSC_2951.JPG
DSC_2929.JPG


Trots att 356 är tjockare än 556 så tycker jag att de här banden passar den lite bättre, kanske för att jag tycker att 356 är en bättre natoklocka.

Hoppas att det var vad du sökte :)
 

leiden

Rolex
Oj! Det är olika svar varje dag nästan. Men UX är ju en fantastisk klocka som man bör ha någon gång. Annars så måste jag säga att jag gillade den 47mm stora U212 otroligt mycket. Då skulle man kunna låna band från Paneraien också. :)
Men jag har ju lovat mig själv att nästa klocka ska bli en Cartier.
Det brukar ju inte bli så iofs...:angel:
Det är väl två riktigt bra kandidater :) Vill man ha beaters som är roliga att bära så det svårt att gå fel med de två.
Även om du ändrar dig ofta så verkar du ändå ha tagit ut en tydlig riktning, det är en bit på vägen :p
Cartier kan du väl köpa en annan gång ;)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har gjort ett tappert försök. Är du inte nöjd får du säga till ;)
Tog några olika bilder och använde ett premiumnato från Singular som referens.
Efter en lite närmare jämförelse mellan de två så verkar det som att Haveston är nästan dubbelt så tjockt som Singular.
Nu till bilderna :)

DSC_3037.JPG
DSC_3040.JPG
DSC_3036.JPG
DSC_3041.JPG
DSC_3038.JPG
Här ser det kanske lite roligt ut men jag tycker inte att det förstör helheten för det är inget man hänger upp sig på vid användning.
DSC_3039.JPG

Singular ser lite mer "normalt" ut :)

DSC_3035.JPG
DSC_3043.JPG


Och ett par bonusbilder på 356 :)
DSC_2951.JPG
DSC_2929.JPG


Trots att 356 är tjockare än 556 så tycker jag att de här banden passar den lite bättre, kanske för att jag tycker att 356 är en bättre natoklocka.

Hoppas att det var vad du sökte :)
Stort tack ska du ha :) Jag har dock lite svårt för naton som bygger mycket. Synd för de ser förjäkla snygga och sköna ut annars. Men orkar inte chansa
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Visst hade de kunnat vara lite tunnare men de är ändå bekväma :)
Dock skulle jag säga att 556 passar bättre på tunnare nato, som Singular.
Ja och 104an är inte speciellt mkt större förutom diametern så tror den gör sig bäst på ett tunnare också.

Hmm kanske dags att plocka fram bandbytarverktyget och klämma dit ett nato
 
Topp