Oväntat och tråkigt.Tråkigt! Men den kommer sälja utan problem
Vill du prova en 356 istället så kan du prata ihop dig med @Maer
Men jag ska nog spara ihop till en EZM 13 eller byta (upp?) mot en 756/757 UTC.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oväntat och tråkigt.Tråkigt! Men den kommer sälja utan problem
Vill du prova en 356 istället så kan du prata ihop dig med @Maer
Tyvärr inte jag anväder bägge halvlänkar på min länk redan. Kör på två halvlänkar på en sida och en hellänk på den andra.Den kommer gå inom sin tid. När någon väl vill köpa kommer den gå
Du har inte en halvlänk över att låna ut? vet att din är helborstad men vill bara testa om de hjälper min justering av länken. Så kan jag beställa en egen
Har inte orkat lägga upp annonser på Tradera/Blocket ännu. Får nog ta och göra det om ingen hugger här på klocksnack.Om du inte redan har provat, så tror jag att Blocket/Tradera fungerar bra för en klocka som 556:n. Personligen så har jag bara bra erfarenheter av att sälja på Blocket, även om det verkar som att många inte står ut med det. Sålde tex min första Sjöö&Sandström Chronolink till ett pris som jag tror hade varit svårt att få på KS.
Sen är det ju så klart trist att den försvinner från forumet.
Snubblade över den här på instagram. Är den på riktigt? Har ej sett den i vitt någon annanstans tidigare. Oavsett så var den ju riktigt grym!
Där ser man. Riktig sommarklocka ju!
Där ser man. Riktig sommarklocka ju!
Ändå schysst att de har svart lume på visarna. Känns dock som det blir lite klenare ljus när det är svart färg som lumen är blandad med.Synd bara att inte hela tavlan är lumad
Ändå schysst att de har svart lume på visarna. Känns dock som det blir lite klenare ljus när det är svart färg som lumen är blandad med.
Då kör du exakt samma kombo som jag på minTyvärr inte jag anväder bägge halvlänkar på min länk redan. Kör på två halvlänkar på en sida och en hellänk på den andra.
Har inte orkat lägga upp annonser på Tradera/Blocket ännu. Får nog ta och göra det om ingen hugger här på klocksnack.
Yes, jag har två De är tjocka men tycker inte att de bygger på höjden på ett sätt så att det stör och de är hyfsat mjuka trots det.@leiden visst hade du testat Nato från Haveston? Bygger de mycket på höjden? Hur tycker du om de nu fortfarande?
Undrar samma, riktigt segt på K&S nu då Sinn brukar gå väldigt snabbt annars.Varför köper ingen den Sinn 103 st ty som @Myndigheten har ute på köp o sälj?
Helt nyservad och ett roligt alternativ till vanliga 103 och den kanske även kan ses som en större 356:a.
Den kanske upplevs som en udda fågel i Sinns sortiment och det kanske krävs att en potentiell köpare är väl insatt i Sinns utbud för att riktigt uppskatta den. Det gör i så fall att gruppen av potentiella köpare på forumet är ganska liten. Möjligtvis att avsaknaden av länk gör sitt också.Varför köper ingen den Sinn 103 st ty som @Myndigheten har ute på köp o sälj?
Helt nyservad och ett roligt alternativ till vanliga 103 och den kanske även kan ses som en större 356:a.
Så vilken ligger bäst till för att bli nästa köp?Hittade denna när jag gick igenom anteckningarna.
Har du någon bra ws att bjuda på som visar hur det bygger? Typ såhärYes, jag har två De är tjocka men tycker inte att de bygger på höjden på ett sätt så att det stör och de är hyfsat mjuka trots det.
De är mina favoriter, framförallt gillar jag att de är lite kortare så man inte behöver vika dem
Tror inte det men kan ordna det lite senare. Det blir 556 som får ställa upp som mannekängHar du någon bra ws att bjuda på som visar hur det bygger? Typ såhär
Oj! Det är olika svar varje dag nästan. Men UX är ju en fantastisk klocka som man bör ha någon gång. Annars så måste jag säga att jag gillade den 47mm stora U212 otroligt mycket. Då skulle man kunna låna band från Paneraien också.Så vilken ligger bäst till för att bli nästa köp?
Jag klagar inte Börjar tycka om den mer och mer.Varför köper ingen den Sinn 103 st ty som @Myndigheten har ute på köp o sälj?
Fin bild och tjusiga färgerJag klagar inte Börjar tycka om den mer och mer.
Har du någon bra ws att bjuda på som visar hur det bygger? Typ såhär
Kan vara för att @Nissenutz har ganska smala handleder!Är en 104 verkligen bara 11.5 hög? Den ser större ut. Inte jobbigt stor på något sätt men ändå högre.
Jag har gjort ett tappert försök. Är du inte nöjd får du säga tillHar du någon bra ws att bjuda på som visar hur det bygger? Typ såhär
Det är väl två riktigt bra kandidater Vill man ha beaters som är roliga att bära så det svårt att gå fel med de två.Oj! Det är olika svar varje dag nästan. Men UX är ju en fantastisk klocka som man bör ha någon gång. Annars så måste jag säga att jag gillade den 47mm stora U212 otroligt mycket. Då skulle man kunna låna band från Paneraien också.
Men jag har ju lovat mig själv att nästa klocka ska bli en Cartier.
Det brukar ju inte bli så iofs...
Stort tack ska du ha Jag har dock lite svårt för naton som bygger mycket. Synd för de ser förjäkla snygga och sköna ut annars. Men orkar inte chansaJag har gjort ett tappert försök. Är du inte nöjd får du säga till
Tog några olika bilder och använde ett premiumnato från Singular som referens.
Efter en lite närmare jämförelse mellan de två så verkar det som att Haveston är nästan dubbelt så tjockt som Singular.
Nu till bilderna
Här ser det kanske lite roligt ut men jag tycker inte att det förstör helheten för det är inget man hänger upp sig på vid användning.
Singular ser lite mer "normalt" ut
Och ett par bonusbilder på 356
Trots att 356 är tjockare än 556 så tycker jag att de här banden passar den lite bättre, kanske för att jag tycker att 356 är en bättre natoklocka.
Hoppas att det var vad du sökte
Den ser alltid större ut på bild och framför allt eftersom jag har 16cm handledÄr en 104 verkligen bara 11.5 hög? Den ser större ut. Inte jobbigt stor på något sätt men ändå högre.
Visst hade de kunnat vara lite tunnare men de är ändå bekvämaStort tack ska du ha Jag har dock lite svårt för naton som bygger mycket. Synd för de ser förjäkla snygga och sköna ut annars. Men orkar inte chansa
Ja och 104an är inte speciellt mkt större förutom diametern så tror den gör sig bäst på ett tunnare också.Visst hade de kunnat vara lite tunnare men de är ändå bekväma
Dock skulle jag säga att 556 passar bättre på tunnare nato, som Singular.