• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ser ut som att de släpper lite nya band också eller är det jag som inte hängt med i vanlig ordning?
Tänker du på dessa två?

317.jpg

316.jpg
 
Den här var ju den största överraskningen, Var ligger Darmstadt? 🤣

Extra bonus för🖕


1739-World-Heritage-Darmstadt_V.jpg



The 1739 World Heritage Darmstadt model is an extraordinary special edition that recognises the Mathildenhöhe Darmstadt’s status as a UNESCO World Heritage Site.
This watch is limited to just 100 pieces, making it a true collector’s item.
The design of the dial and hands of the 1739 World Heritage Darmstadt model was inspired by the two clocks on the Wedding Tower at Mathildenhöhe.
Every detail is carefully crafted to reflect the charm and elegance of the original tower clocks. The black electroplated dial is complemented by an ornate silhouette of the Wedding Tower, skilfully showcasing Mathildenhöhe’s famous landmark. The crystal made of sapphire crystal with an anti-reflective coating on both sides expressively highlights the distinctive features of this special edition.
The gold-plated rotor can be admired through the transparent case back made of sapphire crystal glass. The rotor features engravings of the Christian symbols of faith, love and hope, which are also depicted in the three arches below the dial of the Wedding Tower clock.
Besides its aesthetic beauty and symbolic significance, the 1739 World Heritage Darmstadt model is suitable for everyday use as is typical of SINN watches – it is waterproof and pressure-resistant up to 10 bar, and is resistant to low pressure.
The 1739 World Heritage Darmstadt model is a watch that combines history, design and craftsmanship, allowing you to wear a piece of the UNESCO World Heritage Site on your wrist.
 
Håller med! Jubiläum är favoriten.för mig. Jag har en annan tysk klocka med dessa mått och tjockleken skrämmer inte mig iaf, tvärtom en av de bekvämare. Att inte detta släpp blev mer upphaussat är ett mysterium som Sinns marknadsavdelning borde få stå till svars för :).
1693559670976.png
Håller med! 356 har aldrig fallit mig personligen i smaken, men denna variant var riktigt ordentligt lyckad. 💕
 
Verkligen en flört med art deco. Definitivt inte min smak men gillar att man tar ut svängarna. Allt annat än mainstream. Kul!
Jag tycker inte jag ser så mycket art deco i denna mer än typsnitt o bilden på Chrysler Building? Men även om man nu gör det så tycker jag att den är bedrövligt ful. Men jag hävdar inte på något sätt att jag har rätt för smaken är ju som bekant inte universell 😁
 
De använder ofta 1739 till tyska viktiga händelser/byggnader/kultur.
Tycker det är lite fint att Sinn lägger lite tid och resurser på att ta hand om sitt lands historia. Att tornet numera är ett världsarv är ju värt att fira. Titta lite på länken, byggt i början av 1900-talet.
Att ta fram visare som ser ut som tornets är ju säkert ngt som inte gjordes på en kvart.
Och endast 100 stycken.
Respekt.

 
Senast ändrad:
De använder ofta 1739 till tyska viktiga händelser/byggnader/kultur.
Tycker det är lite fint att Sinn lägger lite tid och resurser på att ta hand om sitt lands historia. Att tornet numera är ett världsarv är ju värt att fira. Titta lite på länken, byggt i början av 1900-talet.
Att ta fram visare som ser ut som tornets är ju säkert ngt som inte gjordes på en kvart.
Och endast 100 stycken.
Respekt.

Väldigt charmigt gjort av Sinn. Läste sidan du länkade till och blev ännu mer förtjust i uret. Älskar tiden runt 1890-1930, det gjordes så mycket fin och banbrytande konst då - inom musik, arkitektur, måleri, illustration, design, typografi etc. Så denna homage till en betydelsefull era värmer åtminstone mitt hjärta.
 
Tillbaka
Topp