Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha what?Bra IMGINT @Dr. D![]()
Mer vatten än vanligt men svärfar drar ut nätet i sjön så att inte en av hans stövare ska rymma lika lätt.Verkar vara mycket vatten i sjön eller brukar staketet gå ut i vattnet?
![]()
Ahaaa, kan jag se en fimp? Jasså har jag också för mycket tidKlockan hunden och frugan på ute servering. Bra kväll.![]()
Den är jag helt oskyldig till. Nikotin och jag går inte alls. Fy hundan.Ahaaa, kan jag se en fimp? Jasså har jag också för mycket tid.
![]()
Fin dock!Lite OT men ändå inte.
Idag skulle Helmut Sinn fyllt 107!
Firas lite annorlunda av G som även lyfter fram att han körde rally också
The first watches that Helmut Sinn manufactured in his "new" company in 1995 did not bear the Guinand company logo, but were printed with the Chronosport logo. The 60 series was created during this time, known at the time as a "heavy and robust chronograph with automatic winding (original quote)".
Guinand had already manufactured the model in the 1970s, so that the 60 series, as a direct descendant, continues this tradition. In the early days of the 60 model series, there was the Chronosport 60.50 model with totalizers and gray number rings for a short time – a rare model that has now aroused great desire among watch enthusiasts"
![]()
Classic Edition 2023 - The limited sports chronograph - Guinand Pilot Watches
www.guinand-uhren.de
30 stycken - redan reserverade![]()
SjälvklartFör lite UX i tråden
Lite bandbyten för att få nåt att hända. Blir nog läge för länk snart.
Men ska kolla med min gode vän och bandmästare @R.Capac om han har några roliga band han vill bli av med först
![]()
Någon av dessa kanske?För lite UX i tråden
Men ska kolla med min gode vän och bandmästare @R.Capac om han har några roliga band han vill bli av med först
![]()
Det canvasnatot villhöver jag. Var har du köpt det?Någon av dessa kanske?
![]()
Det är läder på insida och canvas på utsidan. En aning flex i det.Det canvasnatot villhöver jag. Var har du köpt det?
Jodå har min tredje 556a en I RS som jag är riktigt nöjd med. Vet inte om det är tur den här gången eller om Sinn skärpt upp sig lite men den är riktigt bra finish på till skillnad från dom jag haft tidigare så den får nog stanna. Gillar annars design och image på dom allra flesta modeller men många är lite väl stora kan jag tycka.556an är perfekt size för en sportklockaDet är kul med olika smaker, jag gillar korta horn. Helt klart är jag fast i Sinn träsket och har nog lite svårt att bredda blicken, jag testar lite då och då. Hittills har jag inte hittat något som gör mig lika glad som Sinn gör.
Äger du någon Sinn nu ?? @Bezelman ?? Isf, vilken och hur kommer du överens med den?
Om inte gode herr @Laddsladd är sugen så kanske jag skulle prova det på UX så ni slipper få bilder med samma läder hela tidenDet här 22mm får inte plats på en annan klocka - prova det kanske?
![]()
Haha-tyvärr redan på väg till @Laddsladd för test.Om inte gode herr @Laddsladd är sugen så kanske jag skulle prova det på UX så ni slipper få bilder med samma läder hela tiden![]()
Jag testar. Faller det inte mig i smaken har jag lovat @Dr. D att jag skickar jag till dig @vanmanHaha-tyvärr redan på väg till @Laddsladd för test.
Länken är underskattad.För lite UX i tråden
![]()
Håller med!Det är laddas up på tok för få 103or. Tråden behöver en moralisk uppsträckning..
![]()
Är det ett Rios1931? Ordentligt snyggt hursomhelst!Var det någon som sa 103?
![]()