• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Verkar vara mycket vatten i sjön eller brukar staketet gå ut i vattnet?
IMG_0629.jpeg
Bra IMGINT @Dr. D 👏
 
Lite OT men ändå inte.

Idag skulle Helmut Sinn fyllt 107!
Firas lite annorlunda av G som även lyfter fram att han körde rally också :)

The first watches that Helmut Sinn manufactured in his "new" company in 1995 did not bear the Guinand company logo, but were printed with the Chronosport logo. The 60 series was created during this time, known at the time as a "heavy and robust chronograph with automatic winding (original quote)".
Guinand had already manufactured the model in the 1970s, so that the 60 series, as a direct descendant, continues this tradition. In the early days of the 60 model series, there was the Chronosport 60.50 model with totalizers and gray number rings for a short time – a rare model that has now aroused great desire among watch enthusiasts"

1693728991198-jpeg.5528843


 
Senast ändrad:
Lite OT men ändå inte.

Idag skulle Helmut Sinn fyllt 107!
Firas lite annorlunda av G som även lyfter fram att han körde rally också :)

The first watches that Helmut Sinn manufactured in his "new" company in 1995 did not bear the Guinand company logo, but were printed with the Chronosport logo. The 60 series was created during this time, known at the time as a "heavy and robust chronograph with automatic winding (original quote)".
Guinand had already manufactured the model in the 1970s, so that the 60 series, as a direct descendant, continues this tradition. In the early days of the 60 model series, there was the Chronosport 60.50 model with totalizers and gray number rings for a short time – a rare model that has now aroused great desire among watch enthusiasts"

1693728991198-jpeg.5528843




30 stycken - redan reserverade :(
Fin dock!
 
Det är kul med olika smaker, jag gillar korta horn. Helt klart är jag fast i Sinn träsket och har nog lite svårt att bredda blicken, jag testar lite då och då. Hittills har jag inte hittat något som gör mig lika glad som Sinn gör.

Äger du någon Sinn nu ?? @Bezelman ?? Isf, vilken och hur kommer du överens med den?
Jodå har min tredje 556a en I RS som jag är riktigt nöjd med. Vet inte om det är tur den här gången eller om Sinn skärpt upp sig lite men den är riktigt bra finish på till skillnad från dom jag haft tidigare så den får nog stanna. Gillar annars design och image på dom allra flesta modeller men många är lite väl stora kan jag tycka.556an är perfekt size för en sportklocka 😁
 
Tillbaka
Topp