• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har fått osunda tankar kring min 103 st. Så om någon här i tråden är intresserad så kommer här en heads-up 😊
IMG_20220322_170938.jpg
IMG_20220322_171010.jpg

Ta daa!

556.f-4.2.jpg

Dock i Japan :)

"The second edition of the Japan-only pilot's watch produced in honor of the retirement of the F-4 Phantom II fighter, which is popular with aviation fans.
It is a special model limited to 200 pieces, with a navy color and bar index on the dial inspired by the sky."

Senast ändrad:
Ta daa!

556.f-4.2.jpg

"The second edition of the Japan-only pilot's watch produced in honor of the retirement of the F-4 Phantom II fighter, which is popular with aviation fans.
It is a special model limited to 200 pieces, with a navy color and bar index on the dial inspired by the sky."
61hwGWHIWAL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Ta daa!

556.f-4.2.jpg

Extra strecken på index och texten på tavlan - fantastisk. Hade de gömt filurerna på insidan av glasbaksidan hade det varit mer intressant.

Ta daa!

556.f-4.2.jpg

Alltså förlåt men detta ÄR verkligen en 5årings design. Vi klistrar lite loggor på tavlan. Klart!

At the very beginning there was a special edition in 1996 in an exclusive edition of 300 pieces - specially made for the Japanese market.
On the basis of the pilot's chronograph 256, an elegant and slimmer variant without a rotating bezel was created: the model 356 with the characteristic imprint "FLIEGER" on a matt black dial, pearl-blasted stainless steel case and impact-resistant acrylic glass.
This first model was equipped with the hand-wound movement Valjoux 7760.
In December 1998, the 356 Flieger was included in the SINN collection.
To mark the 25th anniversary, the dial at six o'clock was given the unmistakable lettering "FLIEGER KLASSIK" for the first time in this model series.
In addition, the SINN logo was applied as an applique at 12 o'clock and the dial provided with a fine minute track, divided into quarters of a second for quick, short-term measurements.

Sticker in huvet i Sinntråden lite snabbt och undrar om ni som har koll vet något om länkar/länklås med verktygslös längdjustering i låset? Har Sinn tagit sig mot det hållet på sistone eller är det samma lås som det alltid har varit? 🙏

Detta är ju inget stort släpp utan en trevlig mellanakt. Det stora släppet med nya modeller gjordes i våras.

Uppskattar ändå att det händer lite nyheter och inte samma mikroskopiska förändringar på 50 år gamla modeller som vissa andra märken. Hade detta varit ett släpp från R hade det antagligen hissats något oerhört och setts som revolutionerande.

Med det sagt tycker jag tavlorna var fina och bicompax är riktigt nice. Hade jag velat ha en 356:a hade jag nog funderat på någon av dessa.

Tillbaka
Topp