• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vi tar en till på temat Heuer 1550 imitationer.. och orginalet bara för att visa hur väl SInn lyckats med både 158 och 155. Den senare bilden tagen 1 timme efter erövrandet från den gode @Jamterik

IMG_1018.JPG



IMG_0427.JPG
Håller med men, visarna på DS borde ändras 😁
 
Dina bilder inspirerar till at packa upp klockan och kanske montera en länk eller kanske ett alligatorband... :rolleyes:


EDIT. fast jag vetif..n hur man monterar en länk utan att ta bort plasten :rolleyes:




IMG_1795.JPG
Tycker nog att han kan vara värd att frigöras från sitt fängelse 🥹 Med funderat på att testa länk 😄men har inte kommit så långt än, Har blivit mer och mer svag för alligator band (tror du är att beskyllas 😜) så tycker du kan testa och skicka lite bilder 😁
 
Ta av är ju inga problem. Dock, har jag stora problem att montera länken. Vet inte om det är för ändlänkarna är typ en micron smalare än luggarna. Dessutom har jag världens sämsta bandstiftverktyg.
 
Tycker nog att han kan vara värd att frigöras från sitt fängelse 🥹 Med funderat på att testa länk 😄men har inte kommit så långt än, Har blivit mer och mer svag för alligator band (tror du är att beskyllas 😜) så tycker du kan testa och skicka lite bilder 😁
Det finns funderingar på att lätta på plasen på baksidan för att testa andra band. Har ett "rallyband" sånt med en massa hål i som skulle kunna passa, länkar finns ett par så även det vore kul att se hur klockan klär sig i men tyvärr finns inga lediga alligatorband att texta..

Liten tröstbild på en 103 klassik 12 med alligatorband (tror att 103 klassik C skulle göra sig bättre med ett ljussare alligator, typ honungsfärgat)


IMG_1770.JPG
 
Tillbaka
Topp