• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Väldigt trevligt band @Dr. D 🥰 Tycker det passar utmärkt till 836.
Eventuellt lite kort. Ligger på sista hålet. Får se hur jag känner för det. Brukar vilja ha lite flärp över.
IMG_5257.jpeg

IMG_5258.jpeg
 
Jag läste artikeln och funderade på en sak som skrevs. (Om jag missförstått något så ändrar jag mig och hävdar motsatsen.)

Man påstår att den 0,6mm extra höjden på de icke-limiterade varianterna beror på stålbaklocket. Min erfarenhet är att dessa brukar vara tunnare än baklock med glasinlägg.

Jag tror att de kanske mer kupade plexiglasen som är standard på de icke-limiterade kan vara högre än safirglaset som är standard på den limiterade. Och att det är detta som gör att de icke-limiterade totalt ändå blir 0,6mm högre TROTS stålbaklock. Limiterad till höger.

Vad tror ni?

Orkade ni läsa?

1693938451075.png
1693938532332.png
 
Jag läste artikeln och funderade på en sak som skrevs. (Om jag missförstått något så ändrar jag mig och hävdar motsatsen.)

Man påstår att den 0,6mm extra höjden på de icke-limiterade varianterna beror på stålbaklocket. Min erfarenhet är att dessa brukar vara tunnare än baklock med glasinlägg.

Jag tror att de kanske mer kupade plexiglasen som är standard på de icke-limiterade kan vara högre än safirglaset som är standard på den limiterade. Och att det är detta som gör att de icke-limiterade totalt ändå blir 0,6mm högre TROTS stålbaklock. Limiterad till höger.

Vad tror ni?

Orkade ni läsa?

1693938451075.png
1693938532332.png
Jag delar din analys 👍
 
En liten sinn på kvälskvisten :)

Edit: tror att detta är den SINN jag använt minst, kanske max 10 miuter (om man bortser från Sinn 103 klassic C som jag inte ens provat på handleden) Finns det någon diagnos för ett sådant bettende? :rolleyes:

IMG_1414 (2).JPG
"Vad är samlarsyndrom?
Att samla på saker är ett allmänmänskligt fenomen, men allt samlande ser inte likadant ut. I det engelska språket finns det två ord för samlande: ”collecting” och ”hoarding”.
En ”collector” är en person som samlar på en eller flera typer av saker – det kan vara modellbilar, frimärken, fågelböcker, kapsyler, gamla leksaker, ja, egentligen vad som helst – och vars samlingar utmärks av ordning och organisation. Den som samlar på det här sättet är ofta stolt över sina samlingar och visar gärna upp dem."

Du är nog mer än collector 😗
Vi andra har nog också en liten släng av det.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp