• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nu blev jag sugen på att byta lite band, har inte så många alligator kossor kvar, inte heller så mycket tid tid.. men kanske.. hmmm eller ska jag förvälla och packa 30 liter kantreller (dagens skörd), eller ta hand om rådjuret i logen, kanske kan hänga en dag till, orkar inte stycka kanske bara mala mala hela djuret, synd på fillen. Bössan måste rengöras och hunden ska ha mat. Det är ett hellv..e att vara pensionär tiden räcker inte, man hinner inte ens med att bli alkis :rolleyes: Liite avis på @Jamterik som verkar hinka i sig godsaker var och varanna kväll ;)


IMG_1990.JPG
Se det som att jag har gett upp. Varje dag är fredag.
 
Hej!

Jag har skönjt ett visst knivintresse bland vissa medlemmar och tänkte att det kan vara roligt med en bildtråd där vi har två intressen fångade i samma bild. Jag kan inte hitta en liknande tråd, men finns det får ni gärna skrika till. Jag kör igång med första bilden.

Klocka: Omega Automatic Day/Date
Kniv: Smith & Wesson Search and Rescue

vSPz3nM.jpg

Tänk vad du kommer att gråta när du har gjort dig av med den!😱
Troligen har du helt rätt. Kanske bara skall behålla den trots att den känns lite stor?
 
Tänk vad du kommer att gråta när du har gjort dig av med den!😱

Tycker du att den är för stor tror jag att det är smart att sälja den, jag har svårt med små klockor, men jag klarar i princip inte av att sälja dom...det är ju mina ur! :) Undantaget gick till @R.Capac ! :)
Ja, den har en lite skum storlek. 47mm L2L funkar absolut. Men sen 41mm och 12.3mm för gör den lite bulkig på mina 16.5mm armar. Men tavlan och utseende gillar jag verkligen. Och ingen krona som skaver heller. Jobbig detta 😅
 
Fortsätter min bildkavalkad på Sinn 103. Denna gång en arkivbild på den i mitt tycke en av de bästa LE varianterna Sinn 103 St Sa E. Mycket lyckad färgkombination, har fortfarande inte riktigt fattat att den gode @Skägglurk släpte denna godbit till mig :)


IMG_1582 (2).JPG
Gult på svart är nog den mest behagliga tonen tycker jag. Inte helt utan att man sneglat på nya 356an men 30-minuters kronograf är tyvärr helt värdelöst i min vardag. 😢
Nåja, inne på min femte med gulsvart färgsättning nu så kanske räcker. Dock av ”annat” märke så blir bild på dagens Sinn istället.
IMG_4441.jpeg
 
Intressant att se hur snabbt guld/bronsen har åldrats.

 
Intressant att se hur snabbt guld/bronsen har åldrats.

Bäraren måste vara extrem på något sätt.
 
Gult på svart är nog den mest behagliga tonen tycker jag. Inte helt utan att man sneglat på nya 356an men 30-minuters kronograf är tyvärr helt värdelöst i min vardag. 😢
Nåja, inne på min femte med gulsvart färgsättning nu så kanske räcker. Dock av ”annat” märke så blir bild på dagens Sinn istället.
IMG_4441.jpeg
Har 30 min på min Guinand men på den kan jag använda bezeln för timmarna 😀
 
Tillbaka
Topp