• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dekaltrimmar med Sinnspänne för rätta kulörmatch mot boett.

20231120_182536.jpg

20231120_182528.jpg
Visste inte att du hade ett viklås?
 
Nä, aldrig sett det innan.

Men sen har du några hundra band också 😅
Man kan såklart inte ha koll på allt särskilt inte sådana detaljer. Jag och @perhog, kanske någon till, gjorde en del jämförelser med andra märkens vikspännen och kom fram till att det finns snyggare alternativ särskilt till elegantare och tunnare krokodiler.
Till detta tjockare solida ickepuffade band passar Sinns spänne däremot utmärkt tycker jag.

20231121_070552.jpg
 
Man kan såklart inte ha koll på allt särskilt inte sådana detaljer. Jag och @perhog, kanske någon till, gjorde en del jämförelser med andra märkens vikspännen och kom fram till att det finns snyggare alternativ särskilt till elegantare och tunnare krokodiler.
Till detta tjockare solida ickepuffade band passar Sinns spänne däremot utmärkt tycker jag.

20231121_070552.jpg
Har ju ett likadant och använder det på ett särskilt band men slås av hur ogenomtänkt det känns. Främst med passform mot band och tjocklek. Sinn och spännen är inte en perfekt match 😉
 
Har ju ett likadant och använder det på ett särskilt band men slås av hur ogenomtänkt det känns. Främst med passform mot band och tjocklek. Sinn och spännen är inte en perfekt match 😉
Håller med. Då det gäller puffade finband passar inte Sinns fyrkantiga stuk alls. Kantiga solida band passar det däremot bättre till. Sitter hyggligt skönt jämfört med ett antal andra märken jag har men inte högst i topp. Billigaste noname som jag också har är oanvändbara för mig komfortmässigt och utseendemässigt. Allt enl. min egen uppfattning såklart.
 
Man blir lika glad varje gång man ser de tillsammans 😍 Snyggt tillägg med Aquamarine👌🏼 Bra jobbat👏🏼
Tack. Ja jag tycker att färgerna kompletterar varandra väldigt bra nu. En svart behövs inte då jag känner att den gröna gör jobbet minst lika bra. Eventuellt skulle en mörkblå eller den du har bli ett bra komplement till ett bröllop eller lite en finare tillställning. Men den du har lär bli lite svårare att få tag i tror jag. I alla fall till ett vettigt pris.
 
Svara på mitt eget inlägg, fan vad det vore SNÄLLT av Sinn att fixa microjustering på sin F-länk!!!! Halllllllååååååå eller!!!?!?!?!??! Just do it! Jag behöver typ 3 mm till i länk längd för optimal komfort!
Jag hade också velat ha det till 900. Läste på ngt annat forum och då kostade extra länkar 1400 vill jag minnas. 😵 Tror det är den enda tegimenterade f-länken
 
Aldrig, vet du vad det har kostat att bygga denna kropp???
Du kan ju alltid vända på det och lägga till en länkbit och gå upp ett par kilo ;)
Skämt å sido så har jag samma problem som du med passformen på F-länk, trots halvlänkar. Känns som att det blir några mm fel hur jag än bär mig åt. Får man mot förmodan till det i en årstid så funkar det sämre i tre andra osv. Men antar att det samtidigt är väldigt individuellt.
 
Tillbaka
Topp