• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ja, det verkar troligt.
Då gäller det bara att identifiera denna version.
Här är den mest kompletta listan av olika 7750-versioner jag hittat, men det verkar inte som den finns med.
Mysteriet tätnar.

Googlade runt lite. Sinn har haft några modeller till med PR indikator, R500 och 356 GR. Det står inget annat än 7750 på dessa heller. Hittade några få andra märken som har samma setup.

Hittade dock ingen separat spec på detta hos 7750. Men dotterbolaget Valgranges har en egen version av 7750
 
Enligt vissa finns det något som heter ”perlon” som påstås funka till UX.

Jag har dock aldrig sett något bildbevis på det 😉

Länk här idag
Hörde jag perlon? 👂

IMG_5250.jpeg
 
Förstår inte liknelsen (😉) men oljefyllningen och dess påverkan på läsbarhet är verkligen fantastisk.
Ännu bättre framträder det när man dyker med den
Kan tänka mig det! Köpte UX denna gång främst för att jag ska ha med den på en resa till Asien med en massa snorkling och dykning! Kommer bli kanon, väntar bara på att ett isofrane från @R.Capac ska trilla hem i brevlådan nu, sen är jag redo😎
 
Nappade på @Dr. D tips om trevligt och mycket prisvärt band. Äntligen ett robust band som är mjukt från start!
20231124_184340.jpg
20231124_184353.jpg
Citerar mig själv och lägger till att det kan finnas små vassa piggar på bandet från smält nylon som irriterar skinnet.
Ett enkelt sätt att avhjälpa det är att ta ett fint bryne och slipa ned det som är vasst. Det tar just inget på nylonet, men tar effektivt bort piggen.
Så nu är det alldeles mjukt och skönt. 😊
 
Senast ändrad:
Citerar mig själv och lägger till att det kan finnas små vassa piggar på bandet från smält nylon som irriterar skinnet.
Ett enkelt sätt att avhjälpa det är att ta ett fint bryne och slipa ned det som är vasst. Det tar inget just på nylonet, men tar effektivt bort piggen.
Så nu är det alldeles mjukt och skönt. 😊
Är det rocksolid ”Mud” ? 🤔
 
Tillbaka
Topp