• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Trevlig tråd som jag för sällan besökt men skulle behöva lite hjälp från Sinn entusiasterna. Planerar att köpa en 556 till min lillebror i 30 års present och funderar på A eller I tavlan. Vad är pros/cons från er som eventuellt använt båda? Jag lutar åt I för att få en stilren look men inte helt säker. Tänkt på läder (åtminstone inledningsvis).

Stort tack på förhand 🙏
 
015/100
727EB548-D00C-4B17-A05F-B9FE61110854.jpeg
 
Trevlig tråd som jag för sällan besökt men skulle behöva lite hjälp från Sinn entusiasterna. Planerar att köpa en 556 till min lillebror i 30 års present och funderar på A eller I tavlan. Vad är pros/cons från er som eventuellt använt båda? Jag lutar åt I för att få en stilren look men inte helt säker. Tänkt på läder (åtminstone inledningsvis).

Stort tack på förhand 🙏
Fin present! 💕 Jag hade också satsat på I. Mer universellt gångbar klocka är svår att hitta. A är mer nischad och toolig och kanske något svårare att dressa upp vid behov. 556 I på läder är en nästan garanterad succé. Den kan man överallt förutom nobelmiddagen. 😁
 
Fin present! 💕 Jag hade också satsat på I. Mer universellt gångbar klocka är svår att hitta. A är mer nischad och toolig och kanske något svårare att dressa upp vid behov. 556 I på läder är en nästan garanterad succé. Den kan man överallt förutom nobelmiddagen. 😁

Kan bara hålla med.
Stort tack för svar. Det var precis så jag resonerat själv. Tänkte köpa på läder och sen snacka igenom alternativen med honom och addera stållänk beroende på hur toolig/dressad länk han vill ha. Tycker både H och F länken är riktigt prisvärda och fina. Kanske blir båda 🤓
 
Stort tack för svar. Det var precis så jag resonerat själv. Tänkte köpa på läder och sen snacka igenom alternativen med honom och addera stållänk beroende på hur toolig/dressad länk han vill ha. Tycker både H och F länken är riktigt prisvärda och fina. Kanske blir båda 🤓
Jag brukar gilla att börja med länk. Lättare att komplettera med olika band efteråt, inte heller viktigt att band är original. Men länk är ju såklart även en kostnadsfråga.

Till 556 tycker jag personligen h-länken är bättre än f-länk.
 
Jag brukar gilla att börja med länk. Lättare att komplettera med olika band efteråt, inte heller viktigt att band är original. Men länk är ju såklart även en kostnadsfråga.

Till 556 tycker jag personligen h-länken är bättre än f-länk.
Håller helt med. Även budgeten spelar in vilket påverkar valet naturligtvis. Men vi får se vilken prutmån som finns i butik.

Intressant. För några veckor sen var jag helt 100 på att H länken var det som skulle passa honom bäst men nu har jag vänt och tycker också den gör sig bäst på F länken.
 
Håller helt med. Även budgeten spelar in vilket påverkar valet naturligtvis. Men vi får se vilken prutmån som finns i butik.

Intressant. För några veckor sen var jag helt 100 på att H länken var det som skulle passa honom bäst men nu har jag vänt och tycker också den gör sig bäst på F länken.
Räkna inte med prutmån på nytt. Sinn är restriktiva med det där.

Värt att beakta är att f-länken saknar microjustering. Vissa har inga som helst problem med det men jag och andra med mig har svårt att få till passformen
 
Räkna inte med prutmån på nytt. Sinn är restriktiva med det där.

Värt att beakta är att f-länken saknar microjustering. Vissa har inga som helst problem med det men jag och andra med mig har svårt att få till passformen
OK det hade jag inte koll på. Hade hoppats på åtminstone 5-10%. Då lutar det mer åt läderband.

Microjustering är viktigt, märkligt att det inte är samma på bägge länkmodellerna. Tack för all info.
 
Trevlig tråd som jag för sällan besökt men skulle behöva lite hjälp från Sinn entusiasterna. Planerar att köpa en 556 till min lillebror i 30 års present och funderar på A eller I tavlan. Vad är pros/cons från er som eventuellt använt båda? Jag lutar åt I för att få en stilren look men inte helt säker. Tänkt på läder (åtminstone inledningsvis).

Stort tack på förhand 🙏

Fin gåva! För mig är dom lite som två olika klockor. Skulle dock säga att I är mer universell sä hade kört på den. Som sagts tidigare, om du har budgeten så gå för h-länk från början, annars är ju läder helt ok också :)
 
Trevlig tråd som jag för sällan besökt men skulle behöva lite hjälp från Sinn entusiasterna. Planerar att köpa en 556 till min lillebror i 30 års present och funderar på A eller I tavlan. Vad är pros/cons från er som eventuellt använt båda? Jag lutar åt I för att få en stilren look men inte helt säker. Tänkt på läder (åtminstone inledningsvis).

Stort tack på förhand 🙏
I är lättare att dressa upp än A då den är lite sportigare. Men båda är en vinnare i mitt tycke (jag har tre styck 556 själv). Mitt tips är att köpa med en h-länk och komplettera med ett läder. Ev om du köper en mörkblå I, den passar bäst på f-länk tycker jag.
 
Tillbaka
Topp