• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Myser med senaste nytillskottet till klanen. En vecka och tre dagar gammal, luktar som konserverad kärlek och för liten för att skrika om nätterna ❤️😄

IMG20231129175217.jpg
Funderade på om Helmut hittat på något i vanlig ordning och rebrandat någon G-Shock helt skamlöst men det lutar nog mer åt felpost i detta fall 🙂?
 
Bild från tidigare idag som glömde postas.
Någon som har koll på vad ett rimligt pris för en sån här gammal manuell skönhet? Syndiga tankar på att släppa den då andra intressen skulle behöva lite större budget.
IMG_1982.jpeg
Tänker att det är svårt att sätta något slags marknadspris på rätt många saker i dessa tider och ännu svårare på vintagemodeller som det inte finns så många av.
Så du får nog ställa dig frågan hur stor förlust från inköpspris du är beredd att ta och är svaret 0 tror jag det kanske är bäst att låta den ligga till sig men framförallt användas.
 
Då har det hänt och som jag har väntat på. Sekundvisaren hoppar 4 sek i taget och det är dags för batteribyte. Konstigt nog så går den plötsligt normalt en minut och sedan i 4 sek intervall i 1 minut. Klockan levererades mars 2012 så den har ju tickat på i 11 år och 8 månader. Inte illa! Jag får kontakta Sinn och skicka klockan på spa snart!
 
Då har det hänt och som jag har väntat på. Sekundvisaren hoppar 4 sek i taget och det är dags för batteribyte. Konstigt nog så går den plötsligt normalt en minut och sedan i 4 sek intervall i 1 minut. Klockan levererades mars 2012 så den har ju tickat på i 11 år och 8 månader. Inte illa! Jag får kontakta Sinn och skicka klockan på spa snart!
Jag har en Wempe - utan olja- som har samma verk och batteriet ska tydligen hålla 15 år på den. Så mer än 11 år är ju verkligen otroligt.
 
Då har det hänt och som jag har väntat på. Sekundvisaren hoppar 4 sek i taget och det är dags för batteribyte. Konstigt nog så går den plötsligt normalt en minut och sedan i 4 sek intervall i 1 minut. Klockan levererades mars 2012 så den har ju tickat på i 11 år och 8 månader. Inte illa! Jag får kontakta Sinn och skicka klockan på spa snart!
Hoppas att det går smidigt och snabbt!
Min säger hej och hoppas på det bäste... (och jag vet, fel datum...)

Sinn_ux-sdr.jpg
 
Tillbaka
Topp