• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jaha, så var det snart dags för ny arbetsvecka så tar på mig 103 Military 4 och duckar bäst jag kan...

103-miltary-4_v2.jpg
 
3 år efter köpet så fick U50 sin efterlängtade länk. Det blev en hel del gummi och Nato sällskap under åren och nu är det faktisk en hel annan klocka. Så nöjd 😌. Som vanligt, fantastiskt bra service hos Erikson också.
 

Bilagor

  • CD362009-5996-46FF-96E7-A19BE3BDF96E.jpeg
    CD362009-5996-46FF-96E7-A19BE3BDF96E.jpeg
    152.4 KB · Visningar: 7
  • 73F540F2-633E-4245-A2E5-FF6AAC3317C7.jpeg
    73F540F2-633E-4245-A2E5-FF6AAC3317C7.jpeg
    169.8 KB · Visningar: 7
Då har det hänt och som jag har väntat på. Sekundvisaren hoppar 4 sek i taget och det är dags för batteribyte. Konstigt nog så går den plötsligt normalt en minut och sedan i 4 sek intervall i 1 minut. Klockan levererades mars 2012 så den har ju tickat på i 11 år och 8 månader. Inte illa! Jag får kontakta Sinn och skicka klockan på spa snart!

Håll oss uppdaterade, jag har precis köpt min men vill ju gärna veta vad som väntar i framtiden.

20231202_001934.jpg
 
Är på jakt efter en bezel till en Sinn 103, nästan oavsett bezeltyp men helst en i stil med denna:

103_St.jpg


Eftersom det är ett test jag ska göra för att se om den passar så vill jag ogärna beställa en ny av Sinn utan hoppas kunna komma undan lite billigare. Vad säger ni, är det ebay/tradera som är min bästa väl här? Letat lite tidigare på ebay men då har inga enskilda vridringar kommit upp.
 
Är på jakt efter en bezel till en Sinn 103, nästan oavsett bezeltyp men helst en i stil med denna:

103_St.jpg


Eftersom det är ett test jag ska göra för att se om den passar så vill jag ogärna beställa en ny av Sinn utan hoppas kunna komma undan lite billigare. Vad säger ni, är det ebay/tradera som är min bästa väl här? Letat lite tidigare på ebay men då har inga enskilda vridringar kommit upp.
Du kan testa att slänga upp en sökesannons på Uhrforum. Där finns en massa Sinntokar.

 
  • Like
Reactions: fc2
Absolut, det ska jag göra. Jag hade funderingar på att få installerat en skruvad krona på klockan eftersom jag har en variant utan skruvad krona. Men förmodligen blir det för dyrt tyvärr.
Ursäkta att jag kapar konversationen. Inte skruvad krona? Jag vill veta mer för här kan jag ha missat något. Jag har / haft UX från 2007 och 2015 och båda med skruvad krona.....
 
Senast ändrad:
Hmmm. Inte skruvad krona? Jag vill veta mer för här kan jag ha missat något. Jag har / haft UX från 2007 och 2015 och båda med skruvad krona.....
Jepp. Det blev en liten följetong i tråden och många spekulationer. Men den kom också utan skruvad krona ett tag vilket jag fick bekräftat från kundservice. Jag har en sån variant. Och det går att byta.
 
Jepp. Det blev en liten följetong i tråden och många spekulationer. Men den kom också utan skruvad krona ett tag vilket jag fick bekräftat från kundservice. Jag har en sån variant. Och det går att byta.
Men det kan väl vara positivt att den är utan tänker jag. Inte för att man behöver vara och skruva mer än varannan månad vid datumbyte.
 
Tillbaka
Topp