• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Guld
2-Faktor
IMG_6358.jpeg

Nu är det riktigt kallt! UX roteras med annan quartzare, har faktiskt beställt lite band för första gången på länge, känner svagt att intresset är på väg att vakna. :)
 
Senast ändrad:

Yoko

Silver
2-Faktor
Har nyttjat 903 st swartz på ABP croco idag. Mumma! :)


903_body.jpeg


Beställde även ett Sinn "butterfly" till bandet som dök upp igår, och även om jag normalt håller med om att passformen inte alltid är optimalt på dessa så tycker, i alla fall jag, att detta 20 mm funkar fint med detta bandet.

903_clasp.jpeg


Ha en fin onsdag!
 

Limeee

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Har nyttjat 903 st swartz på ABP croco idag. Mumma! :)


903_body.jpeg


Beställde även ett Sinn "butterfly" till bandet som dök upp igår, och även om jag normalt håller med om att passformen inte alltid är optimalt på dessa så tycker, i alla fall jag, att detta 20 mm funkar fint med detta bandet.

903_clasp.jpeg


Ha en fin onsdag!
Jäkla fin modell🤩
 

Yoko

Silver
2-Faktor
Jäkla fin modell🤩

Utan tvekan! Gillar man modellen så är det ju sedan lite upp till tycke och smak (och tillgång) vilken färgkombo man föredrar. Blå är väl kanske min favorit i teorin men denna har verkligen vuxit (för mig), efter att jag fick den 😍


Den får mig också att funder lite över varför finanzplatz serien är så opopulär i Sverige 🤔
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Har nyttjat 903 st swartz på ABP croco idag. Mumma! :)


903_body.jpeg


Beställde även ett Sinn "butterfly" till bandet som dök upp igår, och även om jag normalt håller med om att passformen inte alltid är optimalt på dessa så tycker, i alla fall jag, att detta 20 mm funkar fint med detta bandet.

903_clasp.jpeg


Ha en fin onsdag!
Snyggt! Till raka [====] band passar det spännet finfint 👍.
 

Yoko

Silver
2-Faktor
Inte så här då menar du 😂
IMG_5642.jpeg

Nja... Det är ju inte så att spännet kan "känna av" när det är bredare än bandet och kan krympa efter det (och här i ligger väl problemet). Beroende på var ditt handledtsmått hamnar så blir ju avvikelsen på det fasta måttet på spännet olika beroendet på bandets avskalning i bredd i förhållande till längden på bandet i fråga (vad gäller avsmalnande band).
Gissar att det kan bli värre än så... :p "Vickar" en hel del i sidled för dig?
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Nja... Det är ju inte så att spännet kan "känna av" när det är bredare än bandet och kan krympa efter det (och här i ligger väl problemet). Beroende på var ditt handledtsmått hamnar så blir ju avvikelsen på det fasta måttet på spännet olika beroendet på bandets avskalning i bredd i förhållande till längden på bandet i fråga (vad gäller avsmalnande band).
Gissar att det kan bli värre än så... :p "Vickar" en hel del i sidled för dig?
Ja det vickar rätt rejält. Det här bandet är för kort, särskilt med viklåset som bygger en del extra. Men jag gillar det och tycker det är skönt med viklås på en klocka så det får hänga med.
Men har börjat måttbeställa band till min Panna och det är nog nåt jag kommer fortsätta med även till mina Sinn.
 
Topp