• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Diamant
2-Faktor
TGIF indeed!

20231208_184312.jpg
Snygg matchning!
 

Sparrisprinsen

Silver
Pledge Member
2-Faktor

Jag hade deras easy link till Tudor. Väldigt bra kvalite. Ser fram emot den här :)
 

Sennelier

Guld
2-Faktor

Jag hade deras easy link till Tudor. Väldigt bra kvalite. Ser fram emot den här :)
Inget för oss med tegimenterade länkar dock. 😭
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor

Jag hade deras easy link till Tudor. Väldigt bra kvalite. Ser fram emot den här :)
Det ser ut som att själva ”snabbförlängningen” gör ganska många mm i skillnad, eller ser jag fel? Typ som en extra länkbit
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Det ser ut som att själva ”snabbförlängningen” gör ganska många mm i skillnad, eller ser jag fel? Typ som en extra länkbit
Förlängningen du får blir ju från centrum till centrum av stiftets resp positioner, alltså stiftet som låser speciallänkbiten i claspen. Vad kan det vara, kanske 4-5 mm? Så det är väl mindre än hälften av en länkbit skulle jag gissa.
 

AGRIF

Basic
2-Faktor
Var det någon här som köpte nya T50 i våras med bronze bezel? Skulle vara kul och se hur de åldras alltså när de börjar få lite patina på bezeln. Såg nån bild på Sinns instagram men det har varit den enda bilden jag sett. Försökt googla utan resultat
 

Lauda

Diamant
2-Faktor
Heads up!
Denna skönheten kommer att läggas ut snart. Otroligt fin tavla! 🙌🏼 Men jag vill nog satsa på en dykare istället. Enda att anmärka några spår från bandbyten (svårt att få med på bild). Annars skicket är topp som det framgår på bilderna.
9445E4AE-4CF8-42A6-AF59-843C6B9B64EA.jpeg

54A1D987-3053-4C16-9E43-8B6D3B487546.jpeg
A462C981-1B6F-461B-BD52-F02A2AAEFC2E.jpeg
E20001E4-D6BA-4D11-B7C9-A51ACCE8D27F.jpeg

187D65BC-CEAA-4719-9BD0-B9D8193773D3.jpeg

Nu har pärlan lagts ut i annons så det är bara att slå till. Nr15/100


FA38E3B9-C521-40E5-AAD2-54F375D8EE0C.jpeg
 

seikosha

Guld
2-Faktor
Nu har pärlan lagts ut i annons så det är bara att slå till. Nr15/100


FA38E3B9-C521-40E5-AAD2-54F375D8EE0C.jpeg
Fan, hade den haft sub-second eller en trevligt designad sekundvisare hade jag slagit till... 🙃
 

Lauda

Diamant
2-Faktor
Jag känner mig lite gnällig idag. Fattar inte det här med ”heads-up”, ”den här kommer säljas” osv i tråden.

Har man något att sälja lägger man upp det på K&S. Alla som är intresserade läser igenom den ändå.

IMG_4146.jpeg

Då kan jag förklara varför jag gjorde ett heads-up inlägg:

1. Så fort jag gjorde mitt första inlägg på klockan så var det 3-4 stycken som hörde av sig om att de köper klockan i fall jag skulle vilja sälja vidare. Jag väljer att skicka ett heads-up i tråden dels för att vara rättvis mot alla som hörde av sig och dels för att spara min tid från att skapa en annons från scratch.

2. Som Sinn-entusiast släpper jag hellre en limiterad utgåva till en annan Sinn-entusiast i tråden än till en random köpare. Sen får det inte bli för dramatiskt, är det ingen i tråden som slår till inom en vecka då hamnar klockan på köp&sälj…

Hoppas att du förstår lite mer det där med heads-up nu. Det har jag sett i alla möjliga trådar☺️

Förresten, mycket snygg UX. Skicka gärna en heads-up i fall du skulle gå i säljtankar🖤

A1275D35-70B9-4F0A-A762-00D08B76BB5B.jpeg
 

Airbus

Guld
Friends Of KS
Hej,

Försöker hitta lite i Sinndjungeln. Jag är ute efter en pilotmodell - finns en hel uppsjö. Går inte igång på 203. 556 känns för liten, prövade 856 som kändes rätt liten den också. Då återstår väl 836? Men den känns som om urtavlan blir rätt stor och tom på något sätt...

Vilka är de mest klassiska modellerna och vilka ska man gå på? Lite sugen på en svart UX också (helt annan stil). Men 36K - njaaaa....
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej,

Försöker hitta lite i Sinndjungeln. Jag är ute efter en pilotmodell - finns en hel uppsjö. Går inte igång på 203. 556 känns för liten, prövade 856 som kändes rätt liten den också. Då återstår väl 836? Men den känns som om urtavlan blir rätt stor och tom på något sätt...

Vilka är de mest klassiska modellerna och vilka ska man gå på? Lite sugen på en svart UX också (helt annan stil). Men 36K - njaaaa....
En klassisk 103a är ju inte fel. Bundeswehr hommage 155 är riktigt fin, även 158.
 
Topp