• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lauda

Diamant
2-Faktor
Den är kvar antar jag, hur är intresset för den?? Verkar var rätt svårt att sälja öht just nu, många ur som ligger länge, både här och på andra siter.

Den är kvar 👍🏼

I samband med att jag gjorde första inlägget med klockan så var det 3-4st som skulle ha den 😁 Så då var det ett starkt intresse.

Så fort jag bestämde mig för att släppa den så var det inte lika het längre. Det finns så klart många olika anledningar som man får förstå och respektera (ex andra prioriteringar, olika prisbilder osv).

Har skaffat 3-4 klockor i prisklassen från 1000kr till 20000kr för att variera mig. Men det gick sådär. Jag inser att jag fortfarande bär Explorer på lekparken, på jobbet, på resan, när jag ska dammsuga och när jag ska vara uppklädd.

Det gör inte mycket om det inte säljs snabbt. I värsta fall så dröjer det tills jag köper en solid dykare. Jag gillar Sinn och uppskattar gemenskapen och den trevliga tonen i Sinn-tråden så jag hänger gärna kvar här!

312D82D6-8235-4A60-B5CC-9E68ED37614F.jpeg
 
Senast ändrad:

Sennelier

Guld
2-Faktor
Den är kvar 👍🏼

I samband med att jag gjorde första inlägget med klockan så var det 3-4st som skulle ha den 😁 Så då var det ett starkt intresse.

Så fort jag bestämde mig för att släppa den så var det inte lika het längre. Det finns så klart många olika anledningar som man får förstå och respektera (ex andra prioriteringar, olika prisbilder osv).

Har skaffat 3-4 klockor från i prisklassen från 1000kr till 20000kr för att variera mig. Men det gick sådär. Jag inser att jag fortfarande bär Explorer på lekparken, på jobbet, på resan, när jag ska dammsuga och när jag ska vara uppklädd.

Det gör inte mycket om det inte säljs snabbt. I värsta fall så dröjer det tills jag köper en solid dykare. Jag gillar Sinn och uppskattar gemenskapen och den trevliga tonen i Sinn-tråden så jag hänger gärna kvar här!

312D82D6-8235-4A60-B5CC-9E68ED37614F.jpeg
Behåll den! Den är speciell och inte många i världen har en sådan. Dessutom något av en GADA. Tänk om du ångrar dig! 😱
 

Sparrisprinsen

Silver
Pledge Member
2-Faktor
Det gör inte mycket om det inte säljs snabbt. I värsta fall så dröjer det tills jag köper en solid dykare. Jag gillar Sin
Jag är helt klart spekulant på den. Men som du skriver så påverkar ju priset hur många som är intresserade att verkligen betala. Jag har själv 3st limiterade, men att betala nästan det dubbla (jämfört mot en annan jag har) för en där inget annat än tavlan skiljer (När det gäller Rolex är det ännu värre, så kanske inget konstigt egentligen). Jag betalar gärna premium för något jag verkligen vill ha. Men Njaa.. 😅 (Men förstår och respekterar din prissättning ändå :) )
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Jag är helt klart spekulant på den. Men som du skriver så påverkar ju priset hur många som är intresserade att verkligen betala. Jag har själv 3st limiterade, men att betala nästan det dubbla (jämfört mot en annan jag har) för en där inget annat än tavlan skiljer (När det gäller Rolex är det ännu värre, så kanske inget konstigt egentligen). Jag betalar gärna premium för något jag verkligen vill ha. Men Njaa.. 😅 (Men förstår och respekterar din prissättning ändå :) )
Ja, det är nog det som är problemet och varför den är svårsåld. Tjugo lax för en moddad 556 tilltalar bara en försvinnande liten och nischad grupp entusiaster. Kanske är spekulantpoolen här på KS för liten rentav. Lägg därtill det ekonomiska läget just nu så blir det ännu mer svårsålt. Obs! Ingen diss av klockan. Jag vill vara tydlig med att jag tycker den är ascool och snygg, faktiskt en av de mest lyckade LE-varianterna av 556. Men dyr som sagt.
 

Lauda

Diamant
2-Faktor
Jag är helt klart spekulant på den. Men som du skriver så påverkar ju priset hur många som är intresserade att verkligen betala. Jag har själv 3st limiterade, men att betala nästan det dubbla (jämfört mot en annan jag har) för en där inget annat än tavlan skiljer (När det gäller Rolex är det ännu värre, så kanske inget konstigt egentligen). Jag betalar gärna premium för något jag verkligen vill ha. Men Njaa.. 😅 (Men förstår och respekterar din prissättning ändå :) )
Ja, det är nog det som är problemet och varför den är svårsåld. Tjugo lax för en moddad 556 tilltalar bara en försvinnande liten och nischad grupp entusiaster. Kanske är spekulantpoolen här på KS för liten rentav. Lägg därtill det ekonomiska läget just nu så blir det ännu mer svårsålt. Obs! Ingen diss av klockan. Jag vill vara tydlig med att jag tycker den är ascool och snygg, faktiskt en av de mest lyckade LE-varianterna av 556. Men dyr som sagt.

Det var inte en självklarhet vad jag skulle sätta för pris på denna. Jag har aldrig varit ute efter att köpa klockor för att göra vinster osv… Jag ligger bra minus ändå och det är som det är. Jag köper det jag gillar i alla fall och jag är glad för det.

Min känsla just nu om denna är att när det finns 100 ex av och skicket är bra så kan jag tänka mig att släppa den för samma pengar som jag gav. Annars får jag förbli dess enda ägare. Så länge jag själv gillar klockan så är det priset som gäller. Skulle jag tröttna då är det bara sänka😉

PS: En speciell upplaga skulle jag inte kalla moddad☺️


A0EECE1B-0654-401C-9C9E-B55FFC0EDFCF.jpeg
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Det har du rätt i, fel ordval av mig. Ordet modd har kanske en i sammanhanget negativ konnotation när jag tänker efter. Menade bara att tim- och minutvisarna är från en annan modell och att sekundvisaren är bortplockad. Försökte inte antyda att det var en hemmamodd à la Seiko SKX eller så. Det är ju Sinn själva som har byggt klockan.
 

SpejsMan

Guld
Pledge Member
2-Faktor
Skulle nog hellre lägga pengarna på; https://www.armbanduhren-online.de/order-sinn-103-classic-12-h/
Och spara 15´:)

Finns rätt många kvar. Har LE peakat nu?
Jag tror LE har peakat i typ allt, inte bara klockor.
Allt går inte upp i pris längre, och när man ser folk sitta och försöka sälja sina spekulerade limit, rolex och pateks på vår sida ska vi ändå vara glada att vi inte sitter med femtio par strykfula Lidl-dojor på vardagsrumsgolvet.
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Jag tror LE har peakat i typ allt, inte bara klockor.
Allt går inte upp i pris längre, och när man ser folk sitta och försöka sälja sina spekulerade limit, rolex och pateks på vår sida ska vi ändå vara glada att vi inte sitter med femtio par strykfula Lidl-dojor på vardagsrumsgolvet.
Du har nog rätt. Det tog ju ganska lång tid att sälja slut på 856 B-Uhr till exempel. Jag har ett hyfsat högt nummer och köpte mitt exemplar nytt i våras. Det är ju ganska lång tid från när Sinn hade release. Inte direkt strykande åtgång...
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Du har nog rätt. Det tog ju ganska lång tid att sälja slut på 856 B-Uhr till exempel. Jag har ett hyfsat högt nummer och köpte mitt exemplar nytt i våras. Det är ju ganska lång tid från när Sinn hade release. Inte direkt strykande åtgång...
De gjorde troligen alldeles för många av den :)
856 stycken är rätt många för då ett mindre märke som Sinn.
 

das_heuer

Silver
2-Faktor
Det blev ett gigantiskt multicitat inlägg men jag ville tacka ordentligt för alla svar. Det var värdefullt och det uppskattas 🙏

Återkommer den 16/12 när han fått den tänkta presenten 👍
Lite återkoppling i tråden. Lillebrorsan hade 30 års kalas idag och fick den tänkta presenten (här på bild innan jag slog in den). Jag valde 556an på passande läder för han föredrar läder framför länk. Det blev succé och han blev rejält överraskad och mållös när han försökte ta in vad han fått. En väldigt trevlig kväll och en överraskad och mycket glad lillebror 👌 tack allihopa för hjälpen och inspirationen!

IMG_3612.jpeg
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Lite återkoppling i tråden. Lillebrorsan hade 30 års kalas idag och fick den tänkta presenten (här på bild innan jag slog in den). Jag valde 556an på passande läder för han föredrar läder framför länk. Det blev succé och han blev rejält överraskad och mållös när han försökte ta in vad han fått. En väldigt trevlig kväll och en överraskad och mycket glad lillebror 👌 tack allihopa för hjälpen och inspirationen!

IMG_3612.jpeg
Snyggt! Vilken present! ❤️
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Lite återkoppling i tråden. Lillebrorsan hade 30 års kalas idag och fick den tänkta presenten (här på bild innan jag slog in den). Jag valde 556an på passande läder för han föredrar läder framför länk. Det blev succé och han blev rejält överraskad och mållös när han försökte ta in vad han fått. En väldigt trevlig kväll och en överraskad och mycket glad lillebror 👌 tack allihopa för hjälpen och inspirationen!

IMG_3612.jpeg
Wow! Bästa brorsan! 👏 Den är riktigt snygg på det där armbandet.
 
Topp