• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sennelier

Guld
2-Faktor
Tips. Be säljaren ställa klockan på ett specifikt klockslag och samtidigt ta en bild med något specifikt under. Men kanske går att fejka det också.
Bra idé! En kombination av ditt förslag och Uhrforums tillvägagångssätt skulle åtminstone göra det rejält mycket svårare för en scammer. Förut har jag varit för finkänslig för att be om sådana detaljer här på KS - som att man misstror hederligt folk typ - men efter alla kontokapningar på sistone borde ingen vettig säljare ta illa upp. Jag skulle åtminstone inte göra det om någon bad mig - förutsatt såklart att det är en seriös köpare och inte en däcksparkare. Jag tänker att det sista som händer innan pengarna överförs är att detta foto tas. Alla andra detaljer och frågetecken ska såklart vara avklarade dessförinnan så att säljaren inte behöver ta flera sådana här foton.
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Tror inte att vi ska bli paranoia, majoriteten av alla affärer som görs går bra!

Det gäller som huvudregel att köpa säljaren.

Jag ber alltid om ett kort på ur och en dagstidning från dagens datum. Har funkat klockrent och jag har hoppat av 3affärer på Klein när säljaren börjat jiddra med ursäkter som att man inte har någon tidning...gå å köp en då....
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
Fn va nice, snart får man hänga i denna tråd, ej haft Sinn på många år, men snart ordnar det sig, god jul tråden…(lyckades hitta en gammal bild på sista, och enda hitintills, that is)

IMG_0731.jpeg
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
2-Faktor
Dags att fatta mod och hålla tungan i rätt mun för nu skall julgummit på. ;)

20231223_220431.jpg


Efter 30 minuter och ett kvaddat bandstift sitter bandet på klockan. :(

20231223_224607_001.jpg


Ärligt talat Sinn så hur stolta är ni över passformen?, jag är ändå en hyfsat erfaren band/gummi/länkbytare med rätt kvalitetsverktyg. 😡
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Dags att fatta mod och hålla tungan i rätt mun för nu skall julgummit på. ;)

20231223_220431.jpg


Efter 30 minuter och ett kvaddat bandstift sitter bandet på klockan. :(

20231223_224607_001.jpg


Ärligt talat Sinn så hur stolta är ni över passformen?, jag är ändå en hyfsat erfaren band/gummi/länkbytare med rätt kvalitetsverktyg. 😡
Fifasen vad snyggt!! Vi är imponerade. Du kan vara stolt! :)
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Dags att fatta mod och hålla tungan i rätt mun för nu skall julgummit på. ;)

20231223_220431.jpg


Efter 30 minuter och ett kvaddat bandstift sitter bandet på klockan. :(

20231223_224607_001.jpg


Ärligt talat Sinn så hur stolta är ni över passformen?, jag är ändå en hyfsat erfaren band/gummi/länkbytare med rätt kvalitetsverktyg. 😡
Det sitter ju jäkligt tajt när det väl är på plats, men innan dess kan det vara utmanande.
Var också observant på att stiftet verkligen gått helt i mål. Det kan bli hängande på vägen, bara halvvägs i hålet, om man har otur.
 
Topp