• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Guld
2-Faktor
836 är årets juldagsklocka.

Hittade en sommaröl för att sprida ljus och återuppliva lite minnen.
IMG_5718.jpeg
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
@Robin08 , kompiiiis, du får 12k för din Sinn. Kom igen nu....🤣🤣

Kunde inte låta bli, har haft några nya kompisar på blocket på senare tid. Bjuder 50%av begärt pris. As.
Drygast tycker jag är att lägga ut en populär modell i fint skick och få en massa bytesförslag på övervärderat gammalt mög som ingen vill ha. Jag är för artig för att inte svara eller vara dryg i pm, men ibland växer nästan hornen i pannan ut...
 

MCDOO

Basic
Många trådar med önskemål om tips på klocka i olika budgetklasser upp till 10 000-15 000 kr får ofta förslag på Oris, Longines och Sinn. Jag har inte ägt någon Sinn och har försökt förstå märket och varför Sinn är populärt. Är det den tyska kvalitén i kombination med rätt design? Eller något annat? Jag själv är osäker på vad jag känner inför märket, kan gilla 757 även fast tavlan är lite för rörig för min smak.

Så frågan jag ställer är helt enkelt: varför gillar du Sinn? :)

757
Screen Shot 2015-11-02 at 17.52.05.png
Personligen är jag sugen på en Sinn 556. Kanske en 104. Det finns såklart modeller jag inte gillar också. Jag gillar utseendet helt enkelt. Sedan har jag i princip inte hört något ont om dem. För mig är Sinn 556 nästan en ultimat GADA. Funkar bra på länk likväl som skinn eller gummi. Ett plus är att länken är så gott som immun mot report. Nästan iaf.
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Personligen är jag sugen på en Sinn 556. Kanske en 104. Det finns såklart modeller jag inte gillar också. Jag gillar utseendet helt enkelt. Sedan har jag i princip inte hört något ont om dem. För mig är Sinn 556 nästan en ultimat GADA. Funkar bra på länk likväl som skinn eller gummi. Ett plus är att länken är så gott som immun mot report. Nästan iaf.
Tror kanske du menar 856? 556 är inte hårdhetsbehandlad och är således inte mer reptålig än andra klockor. 856, däremot, har genomgått så kallad tegimentering, vilket gör den extremt okänslig mot repor.
 
Topp