Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar verkligen den klockan.836 är årets juldagsklocka.
Hittade en sommaröl för att sprida ljus och återuppliva lite minnen.
Ja den är dessutom sjukt smidig.Jag gillar verkligen den klockan.
Ruskigt fin den där...Dopat lumen på gamlingen
Håller såklart medRuskigt fin den där...
Extremt snygg klocka, även om det inte är en Sinn.Håller såklart med
Tycker särskilt om att allt är stilla på tavlan, ingen sekundvisare som snurrar runt.
Samma fukntion som på @R.Capac 351.
Så är det ju men troligen såld av Helmut Sinn så egentligen skulle den ju kunna visas här utan att vara OT.Extremt snygg klocka, även om det inte är en Sinn.
Den ska jag ha nu i mellandagarna då jag myser omkring i lugnet på jobbet. Tack för tipset .Håller såklart med
Tycker särskilt om att allt är stilla på tavlan, ingen sekundvisare som snurrar runt.
Samma funktion som på @R.Capac 351.
Fyfan va segt hehe. 23k så kör vi@Robin08 , kompiiiis, du får 12k för din Sinn. Kom igen nu....
Kunde inte låta bli, har haft några nya kompisar på blocket på senare tid. Bjuder 50%av begärt pris. As.
Drygast tycker jag är att lägga ut en populär modell i fint skick och få en massa bytesförslag på övervärderat gammalt mög som ingen vill ha. Jag är för artig för att inte svara eller vara dryg i pm, men ibland växer nästan hornen i pannan ut...@Robin08 , kompiiiis, du får 12k för din Sinn. Kom igen nu....
Kunde inte låta bli, har haft några nya kompisar på blocket på senare tid. Bjuder 50%av begärt pris. As.
Den klassiska däcksparkare undanbedes…Drygast tycker jag är att lägga ut en populär modell i fint skick och få en massa bytesförslag på övervärderat gammalt mög som ingen vill ha. Jag är för artig för att inte svara eller vara dryg i pm, men ibland växer nästan hornen i pannan ut...
Kör på lång exponeringstidLekte med min lightbox idag. Blev att par goa bilder
Kul att den stannar i tråden! Grattis till nyförvärvet. Den där är du nog ensam om på forumet (kanske i hela Sverige?).Morrn morrn
Har sneglat på den läääänge, premium på tavlan kan säkert diskuteras, men f-n när man vill ha, då vill man ha, ngt speciellt som talar till en, får tacka mkt trevliga @LaudaKul att den stannar i tråden! Grattis till nyförvärvet. Den där är du nog ensam om på forumet (kanske i hela Sverige?).
Personligen är jag sugen på en Sinn 556. Kanske en 104. Det finns såklart modeller jag inte gillar också. Jag gillar utseendet helt enkelt. Sedan har jag i princip inte hört något ont om dem. För mig är Sinn 556 nästan en ultimat GADA. Funkar bra på länk likväl som skinn eller gummi. Ett plus är att länken är så gott som immun mot report. Nästan iaf.Många trådar med önskemål om tips på klocka i olika budgetklasser upp till 10 000-15 000 kr får ofta förslag på Oris, Longines och Sinn. Jag har inte ägt någon Sinn och har försökt förstå märket och varför Sinn är populärt. Är det den tyska kvalitén i kombination med rätt design? Eller något annat? Jag själv är osäker på vad jag känner inför märket, kan gilla 757 även fast tavlan är lite för rörig för min smak.
Så frågan jag ställer är helt enkelt: varför gillar du Sinn?
757
Tror kanske du menar 856? 556 är inte hårdhetsbehandlad och är således inte mer reptålig än andra klockor. 856, däremot, har genomgått så kallad tegimentering, vilket gör den extremt okänslig mot repor.Personligen är jag sugen på en Sinn 556. Kanske en 104. Det finns såklart modeller jag inte gillar också. Jag gillar utseendet helt enkelt. Sedan har jag i princip inte hört något ont om dem. För mig är Sinn 556 nästan en ultimat GADA. Funkar bra på länk likväl som skinn eller gummi. Ett plus är att länken är så gott som immun mot report. Nästan iaf.
Du har helt rätt. Jag som snurrar till det. Satt och tänkte på Sinn U1.Tror kanske du menar 856? 556 är inte hårdhetsbehandlad och är således inte mer reptålig än andra klockor. 856, däremot, har genomgått så kallad tegimentering, vilket gör den extremt okänslig mot repor.
@MCDOO får leta rätt på 656, det är 556:ans tegimenterade kusin…Tror kanske du menar 856? 556 är inte hårdhetsbehandlad och är således inte mer reptålig än andra klockor. 856, däremot, har genomgått så kallad tegimentering, vilket gör den extremt okänslig mot repor.
@MCDOO får leta rätt på 656, det är 556:ans tegimenterade kusin…
Kikade på den röda oxå, men lite skrikig ?Sinn 656s säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 13 288 SEK
Sinn 656 / 657 Annons: 13 288 SEK Sinn 656s, Referensnummer 656.010; Stål; Automatisk; Skick Mycket bra; År 2011; Klocka med originallåda ocwww.chrono24.se
Fördjefla fin i svart utförande.
Håller med om att den är fin, men jag börjar bli lite less på att Sinn kör femtielva Le släpp. Tillsist är allt Le och inte Sinn alls. Men det är ju min uppfattning.Det här nysläppet är riktigt fint. 910 Eintracht. Ltd ed till 500 enheter.