Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, blä. Det är en sjukdom som drabbat hela klockvärlden. Jag hade kanske hoppats och trott mer på Sinn men de verkar vara minst lika ängsliga och trendkänsliga som de flesta andra. Snart är de som Omega som släpper några nya Dark Side of the Moon varje vecka eller Oris med sina miljoners miljarder Aquis LE.Håller med om att den är fin, men jag börjar bli lite less på att Sinn kör femtielva Le släpp. Tillsist är allt Le och inte Sinn alls. Men det är ju min uppfattning.
Håller med, även om jag är medskyldig till en LE, som jag köpte för jag gillade den, ej pga är en LE, börjar bli som Omegas / Seikos släpp, å andra sidan - när de är osäkra, och kommer ej sälja mer än ”angivna” LE samt att ”folk går på det”, så kommer de fortsätta. Är väl bara Rolex som kan släppa vad som helst och det säljs direkt…Håller med om att den är fin, men jag börjar bli lite less på att Sinn kör femtielva Le släpp. Tillsist är allt Le och inte Sinn alls. Men det är ju min uppfattning.
Även jag är medskyldig. Men som sagt, att den var LE hade inget med saken att göra... 856 B-Uhr är för mig en perfekt tysk flieger, det är allt. Det lustiga är att här i tråden skulle man inte kunna tro att den är LE eftersom vi är så många som har den.Håller med, även om jag är medskyldig till en LE, som jag köpte för jag gillade den, ej pga är en LE, börjar bli som Omegas / Seikos släpp, å andra sidan - när de är osäkra, och kommer ej sälja mer än ”angivna” LE samt att ”folk går på det”, så kommer de fortsätta. Är väl bara Rolex som kan släppa vad som helst och det säljs direkt…
God smak i trådenÄven jag är medskyldig. Men som sagt, att den var LE hade inget med saken att göra... 856 B-Uhr är för mig en perfekt tysk flieger, det är allt. Det lustiga är att här i tråden skulle man inte kunna tro att den är LE eftersom vi är så många som har den.
Du glömde säga till när vi skulle åka.Solnedgång i Filippinerna med tyskt ubåtsstål på handleden
Nästa gång blir det Sinn-gruppresaDu glömde säga till när vi skulle åka.
Inte helt olika formspråk ändå! Både tavlan och boetten påminner om Porschen på något sätt. Klassisk tüsk design.Var det någon som sa 356??
Duo!!
Var det någon som sa 356??
Duo!!
Inte att glömma de kupade glasen på framlyktorna heller.Inte helt olika formspråk ändå! Både tavlan och boetten påminner om Porschen på något sätt. Klassisk tüsk design.
Fn det är ju mitt andra ” hemland” , vi flyttar tillbaks dit om ngt år, var är du ? Du får åka till Mindanao o kolla upp vårt husbygge, så det ej fuskasSolnedgång i Filippinerna med tyskt ubåtsstål på handleden
Äh, vad är väl lite regnskog, vattenfall och vajande palmer mot äkta svart snö och snoriga näsor på svenskt vis!
Flygar-fredag och lite kontraster mot ovan bilder.
Fn det är ju mitt andra ” hemland” , vi flyttar tillbaks dit om ngt år, var är du ? Du får åka till Mindanao o kolla upp vårt husbygge, så det ej fuskas
Jasså säger du det?! Ser magiskt ut, särskilt i jämförelse med kalla SverigeAvseende Sinngruppresa, tråden är välkommen till PH nästa år, ursäkta OT, men bjussar på ngn bild från min hood, bergen/djungeln är ypperlig för Sinn bärande
Palawan är värt ett besök o Bohol ( och mina kvarter - bergen / kusten på norra / nordöstra Mindanao, men ej lätt att ta sig runt utan egen bil)Jasså säger du det?! Ser magiskt ut, särskilt i jämförelse med kalla Sverige
Inleder på Boracay (med alla andra turister) men ska vidare mot andra öar inom kort!
Palawan är inbokat, så där ska det dykas med SinnenPalawan är värt ett besök o Bohol ( och mina kvarter - bergen / kusten på norra / nordöstra Mindanao, men ej lätt att ta sig runt utan egen bil)
Många, mig själv inräknat, har svårt att få till f länken. Jag är inget fan av den.Finelänken till 556: hur svårt är det att få rätt passform på? Vågar man köpa på distans utan att ha testat passform?
Alternativt, tror ni den går att byta mot en H-länk med någon? Känns spontant som att finelänken är mycket mindre poppis.
Vart hittar du att den kostar 20k?Den här killen säljer en 556ib från december iår för 13.000. typ 6.000 under list efter mindre än en månads användning. Kanske för "bra" för att vara sant
Sinn 556 556.I.B | Chrono24
Köp Sinn 556.I.B tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.chrono24.app
Jag har två h-länkar och en f-länk. F är mycket stiligare men jag hamnar ”mellan” två storlekar. Saknar verkligen justeringsmöjlighetenFinelänken till 556: hur svårt är det att få rätt passform på? Vågar man köpa på distans utan att ha testat passform?
Alternativt, tror ni den går att byta mot en H-länk med någon? Känns spontant som att finelänken är mycket mindre poppis.
Det följer med halvlänkar, så det brukar inte vara några problem att få till en bra passform för mig iallafall. Jag är ett mycket stort fan av Sinns f-länk. Riktigt snygg, följsam och stabil. Samt tjock och go med ett bra fjärilslås, what's not to like? Skulle vilja påstå att det är svårt att hitta en bättre f-länk utan att betala många gånger pengarna.Finelänken till 556: hur svårt är det att få rätt passform på? Vågar man köpa på distans utan att ha testat passform?
Grattis!!Det följer med halvlänkar, så det brukar inte vara några problem att få till en bra passform för mig iallafall. Jag är ett mycket stort fan av Sinns f-länk. Riktigt snygg, följsam och stabil. Samt tjock och go med ett bra fjärilslås, what's not to like? Skulle vilja påstå att det är svårt att hitta en bättre f-länk utan att betala många gånger pengarna.