• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Guld
2-Faktor
Detta är iaf en Sinn. Och ja, jag måste polera bort repan vid sjuan, någon gång.. 🥰
1000000333.jpg
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Håller med om att den är fin, men jag börjar bli lite less på att Sinn kör femtielva Le släpp. Tillsist är allt Le och inte Sinn alls. Men det är ju min uppfattning.
Ja, blä. Det är en sjukdom som drabbat hela klockvärlden. Jag hade kanske hoppats och trott mer på Sinn men de verkar vara minst lika ängsliga och trendkänsliga som de flesta andra. Snart är de som Omega som släpper några nya Dark Side of the Moon varje vecka eller Oris med sina miljoners miljarder Aquis LE.
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
Håller med om att den är fin, men jag börjar bli lite less på att Sinn kör femtielva Le släpp. Tillsist är allt Le och inte Sinn alls. Men det är ju min uppfattning.
Håller med, även om jag är medskyldig till en LE, som jag köpte för jag gillade den, ej pga är en LE, börjar bli som Omegas / Seikos släpp, å andra sidan - när de är osäkra, och kommer ej sälja mer än ”angivna” LE samt att ”folk går på det”, så kommer de fortsätta. Är väl bara Rolex som kan släppa vad som helst och det säljs direkt…
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Håller med, även om jag är medskyldig till en LE, som jag köpte för jag gillade den, ej pga är en LE, börjar bli som Omegas / Seikos släpp, å andra sidan - när de är osäkra, och kommer ej sälja mer än ”angivna” LE samt att ”folk går på det”, så kommer de fortsätta. Är väl bara Rolex som kan släppa vad som helst och det säljs direkt…
Även jag är medskyldig. Men som sagt, att den var LE hade inget med saken att göra... 856 B-Uhr är för mig en perfekt tysk flieger, det är allt. Det lustiga är att här i tråden skulle man inte kunna tro att den är LE eftersom vi är så många som har den. :D

_DSC8608.jpg
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Var hos @ERIKSON URHANDEL igår med far min och kikade lite klockor. Blev bara två bilder på Sinn men fick iaf klämma och känna på några fler. Framförallt fick farsan upp ögonen för märket vilket jag tyckte var kul. Han gillade denna modell skarpt när han väl fick känna på den och testa på armen. 105 St Sa
1000010822.jpg

För de första han sa när vi tittade in i skåpet innan det öppnades var: Nä, de där var inget för mig.

Jag själv såg någonting nytt jag inte sett förr. T50. Superlätt och bekväm rackare. Riktigt cool faktiskt
1000010782.jpg

Sen en U50 också. Satt bättre än jag trodde och den är ju kul.
1000010783.jpg

Blev inget köp denna gång. Endast batteribyte på en GS och det löste Alexandra i butiken. Hon hjälpte oss förövrigt med allting annat också med ett väldigt trevligt bemötande.

Första gången jag var i butiken men kan varmt rekommendera den!
 

Limeee

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Fn det är ju mitt andra ” hemland” 😊, vi flyttar tillbaks dit om ngt år, var är du ? Du får åka till Mindanao o kolla upp vårt husbygge, så det ej fuskas 😅

Avseende Sinngruppresa, tråden är välkommen till PH nästa år, ursäkta OT, men bjussar på ngn bild från min hood, bergen/djungeln är ypperlig för Sinn bärande
IMG_2372.jpeg
IMG_4774.jpeg
IMG_0077.jpeg
Jasså säger du det?! Ser magiskt ut, särskilt i jämförelse med kalla Sverige😅
Inleder på Boracay (med alla andra turister) men ska vidare mot andra öar inom kort!
 

D..S..

Silver
Finelänken till 556: hur svårt är det att få rätt passform på? Vågar man köpa på distans utan att ha testat passform?

Alternativt, tror ni den går att byta mot en H-länk med någon? Känns spontant som att finelänken är mycket mindre poppis.
 

D..S..

Silver
Den här killen säljer en 556ib från december iår för 13.000. typ 6.000 under list efter mindre än en månads användning. Kanske för "bra" för att vara sant🤔

 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Finelänken till 556: hur svårt är det att få rätt passform på? Vågar man köpa på distans utan att ha testat passform?

Alternativt, tror ni den går att byta mot en H-länk med någon? Känns spontant som att finelänken är mycket mindre poppis.
Många, mig själv inräknat, har svårt att få till f länken. Jag är inget fan av den.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Finelänken till 556: hur svårt är det att få rätt passform på? Vågar man köpa på distans utan att ha testat passform?

Alternativt, tror ni den går att byta mot en H-länk med någon? Känns spontant som att finelänken är mycket mindre poppis.
Jag har två h-länkar och en f-länk. F är mycket stiligare men jag hamnar ”mellan” två storlekar. Saknar verkligen justeringsmöjligheten
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Finelänken till 556: hur svårt är det att få rätt passform på? Vågar man köpa på distans utan att ha testat passform?

Alternativt, tror ni den går att byta mot en H-länk med någon? Känns spontant som att finelänken är mycket mindre poppis.
Det följer med halvlänkar, så det brukar inte vara några problem att få till en bra passform för mig iallafall. Jag är ett mycket stort fan av Sinns f-länk. Riktigt snygg, följsam och stabil. Samt tjock och go med ett bra fjärilslås, what's not to like? Skulle vilja påstå att det är svårt att hitta en bättre f-länk utan att betala många gånger pengarna.
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Det följer med halvlänkar, så det brukar inte vara några problem att få till en bra passform för mig iallafall. Jag är ett mycket stort fan av Sinns f-länk. Riktigt snygg, följsam och stabil. Samt tjock och go med ett bra fjärilslås, what's not to like? Skulle vilja påstå att det är svårt att hitta en bättre f-länk utan att betala många gånger pengarna.
Grattis!!😀❤️
 
Topp