• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sommarfeeling idag 😎
20240330_112054.jpg

Hej!
Letar nytt band till min U1 SDR.
Nån som har nått det är extra nöjt med?
Bifoga gärna bild och inköpsställe.

Glad påsk
image.jpg
Flera har nämnt Isofrane, och instämmer i att det verkligen är värt det.
Det finns billighetsalternativ, som t ex fr Borealis, men du får vad du betalar för. Borealis är inte dåligt, men Isofrane är helt enkelt i en klass för sig.

Tack för tipsen om isoframe.
Tror dock att jag letar nått som gör klockan lite mer vardags anpassad. Nått ljusts canvas eller skin. Sinn vintage lädret såg grymt ut med de röda trådarna som matchade urtavlans och bezelns röda detaljer.

Tror dock att jag letar nått som gör klockan lite mer vardags anpassad. Nått ljusts canvas eller skin. Sinn vintage lädret såg grymt ut med de röda trådarna som matchade urtavlans och bezelns röda detaljer.
Det är riktigt bra, är man inte sugen på att lägga ut vad Sinns orginal kostar har RIOS1931 ett band som är snarlikt, dock är hålen större så det går inte att byta till ett Sinnspänne…
Finns att köpa på https://amzn.eu/d/c3jqITX tex.

Senast ändrad:
Ska du köpa nåt riktigt grymt kan du custombeställa från Instagram:
krst_id
Han är en läderslöjdare som gör helt fantastiska band så som du vill ha dem. Inte billigt, men i förhållande till vad man, mycket prisvärt.

Har haft fyra 556or. ETA verket har guldfärgad rotor och Sellita stålfärgat (rätta mig gärna om jag har fel) och jag tycker båda verken funkar finfint. Har inte märkt någon skillnad alls. Bara att köpa. Väldigt mycket klocka för pengarna.

Har en 556 Sellita med en reserv på ~12h, den har mest fått ligga i väntan på att jag ska sluta lata mig och skicka in den.

Ska ringa Eriksons nu i veckan och se vad de säger är bäst, bor inte i närheten av Stockholm men kan få den inlämnad där om de kan tänka sig att skicka den till mig efteråt, fast i såfall kanske det är bäst att skicka direkt till fabriken…

Har en 556 Sellita med en reserv på ~12h, den har mest fått ligga i väntan på att jag ska sluta lata mig och skicka in den.

Ska ringa Eriksons nu i veckan och se vad de säger är bäst, bor inte i närheten av Stockholm men kan få den inlämnad där om de kan tänka sig att skicka den till mig efteråt, fast i såfall kanske det är bäst att skicka direkt till fabriken…
Är det garanti på den? Om inte kan du gott lämna den till vilken flink uris som helst.

Tillbaka
Topp