• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Rolex
2-Faktor
IMG_6861.jpeg

Denna är jag iallafall ensam med i tråden 😂 856 S UTC destro! (Bra att jag ställde datum efter väggklockan som går fel 🤣)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Nu blev man sugen att beställa nåt modifierat 😅
Heh, ber om ursäkt för det! Tror det är viktigt att man håller på sina principer, tex min om att efter att aldrig bära nått med krona klockan 3 :) Om man sedan inte har en flippargen och planerar ekonomiska utgifter årsvis i förväg så förenklar det. Den här har ju stått på min shortlist sedan pandemin ;-)
 

phille87

Cartier
Heh, ber om ursäkt för det! Tror det är viktigt att man håller på sina principer, tex min om att efter att aldrig bära nått med krona klockan 3 :) Om man sedan inte har en flippargen och planerar ekonomiska utgifter årsvis i förväg så förenklar det. Den här har ju stått på min shortlist sedan pandemin ;-)
Jag blev otroligt sugen på en 556I fast destro. Jag har för mig att det avhandlats i tråden och att sinn ej vänder på boetten på just 556orna. Någon som kan bekräfta/dementera?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Jag blev otroligt sugen på en 556I fast destro. Jag har för mig att det avhandlats i tråden och att sinn ej vänder på boetten på just 556orna. Någon som kan bekräfta/dementera?

Senast jag frågade dom så sa dom nej… men en händig uris kan säkert lösa det!
Problemet är väl datumhjulet. På 856 kan man använda EZM7s datumhjul. Men med en 556 utan datum borde de kunna göra det.
 
Topp