• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

seikosha

Rolex
2-Faktor
103 kvällen till ära.
20240529_212441.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ja, jag kunde inte hålla fingrarna borta. Tänkte den skulle få vara som den var, men... nu när jag har lapping film, slipklossar av olika grader, slipdukar och det sista jag köpte var 3M's slipdynor (som nog är det bästa) kände jag att den kan få lite kärlek ändå. Det tog kanske 1 minut inklusive tiden för att hitta ett bra stöd att kunna använda att långdra mot. Det finns dock repor kvar som jag inte brydde mig om, men som man inte ser på bilden. Men visst ser den ännu lite roligare ut nu. 😍
 

errare

Cartier
2-Faktor
Testar vitt Hirsh gummi på 556i, det här kommer nog få sitta på en del i sommar tror jag 🙂

Tack till @Sennelier för tips👍

7B6D9F7F-8AF3-47DB-9B74-04473C6F1A1C.jpeg
0116010B-F9A1-498A-8328-0A46CA5F7755.jpeg
Blev ju grymt! Funderar på det också :) Vill testa ett vitt Barton, nackdelen där är att det är svart insida och jag önskar helvitt.

Förövrigt har mitt perlon redan börjat släppa så det är inte så lätt att sätta igenom spännet längre.

Någon som har tips på nåt bra perlon av kvalité?
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Blev ju grymt! Funderar på det också :) Vill testa ett vitt Barton, nackdelen där är att det är svart insida och jag önskar helvitt.

Förövrigt har mitt perlon redan börjat släppa så det är inte så lätt att sätta igenom spännet längre.

Någon som har tips på nåt bra perlon av kvalité?
Elda lite på det säger jag som stor perlonavändare…:-D
 

Oskar.D

Cartier
2-Faktor
Blev ju grymt! Funderar på det också :) Vill testa ett vitt Barton, nackdelen där är att det är svart insida och jag önskar helvitt.

Förövrigt har mitt perlon redan börjat släppa så det är inte så lätt att sätta igenom spännet längre.

Någon som har tips på nåt bra perlon av kvalité?

Tack! Mycket nöjd, väldigt bekvämt att bära, kvaliteten känns bra och gillar att det är lite kortare än många andra gummin. Funderare också lite på att beställa ett Barton först men föll likväl här på den svarta insidan, även om jag visserligen tror att det skulle kunna passa utmärkt det med.

Tyvärr är min kompetens gällande perlon band obefintligt 🙂 men en bild på 556 från denna strålande torsdagskväll kan jag iaf bjuda på!

472BE841-16EF-487E-896F-CD02CDF74FE6.jpeg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jaså? Jag fick för mig att de hade en modell på 38,5 och att nästa var 42 men jag har precis börjat kika på deras hemsida och inte gått igenom alla modeller men 40 mm låter ju onekligen intressant 😀
Fråga, utan att vilja vara oförskämd. Hur lyckas man med att vara med i tio år och få in 30 inlägg? 3/år är ju inte så mycket....sen ett tips, slå på tvåstegsverifiering.

Edit. 11 inlägg var det. Ännu mindre.
 

louba

Breitling
2-Faktor
Nu snackar vi detaljer men 556 är 38,5 mm. 856 är 40 mm
Nu såg jag varför. Jag vill ha en modell utan siffror. Tycker det är snyggast så. Därför kollade jag nog inte in 856 alls.

Fråga, utan att vilja vara oförskämd. Hur lyckas man med att vara med i tio år och få in 30 inlägg? 3/år är ju inte så mycket....sen ett tips, slå på tvåstegsverifiering.

Edit. 11 inlägg var det. Ännu mindre.

Haha, du är inte oförskämd.
Det enkla svaret är att jag använt smartklockor de sista 8-9 åren. Bara Apple Watch och Garmin, men nu har jag helt ändrat uppfattning.
Ville bli mer analog och köpte en Victorinox här på forumet för ett par veckor sedan och nu är jag helt fast.
På gott och ont, det är inte direkt gratis har jag hunnit notera 😅
 
Topp