• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Då har jag äntligen fått tummen ur och satt mig ner för att skicka min UX på service. Brukar ni skicka med DHL till Tüskland? Jag har för mig att de har bra försäkring och även hämtning av paketet. Tyvärr passade inte klockan med silikonstrap i ditt fina etui @SpejsMan Det får bli en G-Shock plåtburk istället. Glad Sommar 😃
IMG_1302.jpeg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Då har jag äntligen fått tummen ur och satt mig ner för att skicka min UX på service. Brukar ni skicka med DHL till Tüskland? Jag har för mig att de har bra försäkring och även hämtning av paketet. Tyvärr passade inte klockan med silikonstrap i ditt fina etui @SpejsMan Det får bli en G-Shock plåtburk istället. Glad Sommar 😃
IMG_1302.jpeg
Anvder du Sinns tjänster så löser dom frakten till ett väldigt bra pris. Åtminstone gjorde dom det när jag skickade in mina
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Då har jag äntligen fått tummen ur och satt mig ner för att skicka min UX på service. Brukar ni skicka med DHL till Tüskland? Jag har för mig att de har bra försäkring och även hämtning av paketet. Tyvärr passade inte klockan med silikonstrap i ditt fina etui @SpejsMan Det får bli en G-Shock plåtburk istället. Glad Sommar 😃
IMG_1302.jpeg
Jag har gjort som @Jamterik med UX och även andra Sinn. Kontaktade Sinns kundtjänst som guidade med rätt länkar som finns på hemsidan, fyllde i formulär och sedan åkte UX med Sinns fraktvillkor till bra pris till Frankfurt och tillbaka. Smidigt.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag har gjort som @Jamterik med UX och även andra Sinn. Kontaktade Sinns kundtjänst som guidade med rätt länkar som finns på hemsidan, fyllde i formulär och sedan åkte UX med Sinns fraktvillkor till bra pris till Frankfurt och tillbaka. Smidigt.
De hjälper numera bara till vid garantiärenden.

Thank you for your kind enquiry.

Unfortunately, we only organise return shipments for warranty repairs. As your watches are long out of warranty, you can either have them repaired by a trusted watchmaker in Sweden, send them to one of our partners for Sweden or send them back to our factory yourself.
Please let us know how you would like to proceed.
We hope you find this helpful. For further information please feel free to contact us at any time.
Kind regards

Dorothee Klein
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
De hjälper numera bara till vid garantiärenden.

Thank you for your kind enquiry.

Unfortunately, we only organise return shipments for warranty repairs. As your watches are long out of warranty, you can either have them repaired by a trusted watchmaker in Sweden, send them to one of our partners for Sweden or send them back to our factory yourself.
Please let us know how you would like to proceed.
We hope you find this helpful. For further information please feel free to contact us at any time.
Kind regards

Dorothee Klein
Oj vad trist. En service jag uppskattat mycket.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har funderat på det där. Hur viktigt är det egentligen med gas? En cool feature och Sinn teknologi såklart. Men hur mycket är det värt i extra kostnad för service kontra Teknologin…
För mig personligen spelar det mindre roll men om jag någon gång skulle få för mig att sälja dem kanske köparen vill att servicen är utförd på korrekt sätt.
Övertygad om att servicen skulle bli utmärkt av en svensk urmakare, SW300 och 7750 verken är ju inga speicalare.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på hur man skickar ner till Frankfurt? Postnord täcker ju tyvärr bara upp till ett värde av 10.000.
  • Rek 2 000: Värde upp till 2 000 kronor, får väga upp till två kilo.
  • Rek 10 000: Värde upp till 10 000 kronor, får väga upp till två kilo.
Vid skada eller förlust ersätter vi dig med max 2 000 kronor respektive 10 000 kronor, beroende på vilken variant av rekommenderat brev du skickar. Ersättningen baseras på innehållets marknadsvärde. Observera att du inte får någon ersättning alls om innehållets marknadsvärde överstiger respektive maxbelopp

@ERIKSON URHANDEL vad tar ni för att hjälpa till :)?
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
För mig personligen spelar det mindre roll men om jag någon gång skulle få för mig att sälja dem kanske köparen vill att servicen är utförd på korrekt sätt.
Övertygad om att servicen skulle bli utmärkt av en svensk urmakare, SW300 och 7750 verken är ju inga speicalare.
Själva servicen hos Sinn känns ganska prisvärd så där finns nog inte mycket att spara genom att lämna in hos urmakare.

Det är väl kostnad för frakt och mecket det innebär som är lite trist
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Någon som har tips på hur man skickar ner till Frankfurt? Postnord täcker ju tyvärr bara upp till ett värde av 10.000.
  • Rek 2 000: Värde upp till 2 000 kronor, får väga upp till två kilo.
  • Rek 10 000: Värde upp till 10 000 kronor, får väga upp till två kilo.
Vid skada eller förlust ersätter vi dig med max 2 000 kronor respektive 10 000 kronor, beroende på vilken variant av rekommenderat brev du skickar. Ersättningen baseras på innehållets marknadsvärde. Observera att du inte får någon ersättning alls om innehållets marknadsvärde överstiger respektive maxbelopp

@ERIKSON URHANDEL vad tar ni för att hjälpa till :)?
Hej,
Flera svar här. Om kunden absolut vill ha ett kostnadsförslag tar vi ut 1.000.-. Om kunden godkänner det förutbestämda priset på reparationen, så ta vi inte ut någon kostnad. Vill man att vår egna urmakare utför arbetet, går det avsevärt snabbare, men kostar lite mer för utfört arbete.
Vi skickar Allt försäkrat, har en sk Transportförsäkring, som såklart kostar en slant, men väl värt att ha om tjyven är framme.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej,
Flera svar här. Om kunden absolut vill ha ett kostnadsförslag tar vi ut 1.000.-. Om kunden godkänner det förutbestämda priset på reparationen, så ta vi inte ut någon kostnad. Vill man att vår egna urmakare utför arbetet, går det avsevärt snabbare, men kostar lite mer för utfört arbete.
Vi skickar Allt försäkrat, har en sk Transportförsäkring, som såklart kostar en slant, men väl värt att ha om tjyven är framme.
Tack för snabbt svar!
Fixar Ni även att fylla i gas här i Sverige, båda mina klockor har( tyvärr) "Ar‑Dehumidifying Technology" eller blir det en resa ner till Frankfurt?

Klockorna;
756, från 2010
856B från 2021
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fattar. Nästan så även det ryms i priset.

Såklart tillkommer det fler kostnader när man reser men hade man bara haft någon anledning att ta sig till Frankfurt hade resan varit rimlig jämfört med frakten
Verkligen!
PN har ju rimliga priser.

Problemet är väl om de tappar bort paketet, det har ju dock aldrig hänt i välrdshistorien :)
1721212844219.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Svar från Sinn;
Yes indeed we did in the past but it became too much watches from all over the world. I am sorry that I can no longer help you in this matter.

Best regards
Dorothee
Customer Service • Kundendienst
 
Topp